Skip to content

סופית: נשים יוכלו לתבוע אדם שהטריד מינית, גם אחרי שבע שנים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ ציפי חוטובלי, שמעדכנת את תקופת ההתיישנות של תביעה בהטרדה מינית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ ציפי חוטובלי, שמעדכנת את תקופת ההתיישנות של תביעה בהטרדה מינית

מאת צבי זינגר

חשוב לתת טווח זמן לנשים שהוטרדו. ציפי חוטובלי (צילום ויקיפדיה)

תקופת ההתיישנות לתביעה אזרחית, בגין הטרדה מינית, עלתה משלוש שנים לשבע שנים. זאת, לאחר שמליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ציפי חוטובלי.

"אם אפשר לתבוע נזיקין בשל רכוש במשך שבע שנים, אין סיבה שאי אפשר יהיה לתבוע על הטרדה מינית במשך אותה תקופה," אמרה ח"כ חוטובלי. "במיוחד במקרים של הטרדה מינית, חשוב לתת טווח זמן לנשים שהוטרדו, על מנת על מנת לעבד את האירוע ולהבין שזה קרה שלא באשמתן, ולא להתעסק בשלב הראשון בהליכים משפטיים. האישה מסוגלת לכך רק כשכבר יש נקיות דעת, אז היא מתפנה נפשית להגיש תביעה. החוק הזה יסייע למאות נשים, שחוק ההתיישנות הגביל אותן לשלוש שנים והוא זה שהפריד בינן לבין הצדק. לצערי, החוק הזה מטפל רק בנשים שכבר נגרם להן נזק. צריך להשקיע את מירב החשיבה לפעולות שימנעו הטרדות".

 עו"ד ליאת קליין, היועצת המשפטית של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אמרה: "הניסיון המצטבר של מרכזי הסיוע מראה, כי כאשר מדובר בעבירות מין, מתלוות אליהן תחושות אשמה עצמית, בושה, חשש מפני חשיפה ותגובות קשות נוספות, שהן חלק בלתי נפרד מהפגיעה. חשוב לאפשר לנפגעת זמן מה, על מנת שתוכל לאזור עוז ולפתוח בהליכים בעקבות הפגיעה שחוותה. תקופת התיישנות קצרה העמידה את הנשים הללו בפני בחירה קשה: הגשת תביעה באופן כמעט מיידי, תוך חשש ממשי שיאבדו את מקום עבודתן, או ויתור על זכותן לתבוע בבית המשפט והוצאת האמת לאור. אנו סבורות שהארכת תקופת ההתיישנות לשבע שנים תסייע למוטרדות רבות לעבור את התהליך הנדרש, להכיר בעוול שנגרם להן ובסופו של דבר גם לממש את זכותן לפיצוי מן המטריד."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן