Skip to content

נתניהו ופרס ביקשו את תמיכת יפן נגד נשק גרעיני לאיראן

שר החוץ היפני, פומיו קישידה, הדגיש בפגישותיו המדיניות את חשיבות ההגעה לשלום עם הפלסטינים: "שלום בין ישראל לפלסטינים הוא מרכיב מרכזי ביותר ביציבות המזרח התיכון כולו. קידום תהליך השלום חשוב מאד לקהילה הבינלאומית וליפן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה, שמעון פרס, נפגשו היום עם שר החוץ של יפן פומיו קישידה וניסו לגייס אותו למאמץ נגד התחמשותה של איראן בנשק גרעיני.

"להגביר את הלחץ על איראן". נתניהו וקישידה (צילום: משה מילנר/לע"מ)
"להגביר את הלחץ על איראן". נתניהו וקישידה (צילום: משה מילנר/לע"מ)

"גם יפן וגם ישראל מתמודדות עם מדינות מרדניות שלהן תוכניות נשק גרעיני מסוכנות", אמר ראש הממשלה נתניהו לשדר החוץ היפני. "אנו מכירים היטב את האיום לביטחוננו ולביטחון העולם כולו הנובע ממשטרים לא רציונאליים וקיצונים המחפשים לחמש את עצמם בנשק אטומי – לא רק נשק אטומי אלא גם בטילים בליסטיים כדי לשגר אותם. אני מאמין שיש להגביר את הלחץ על איראן כי רק כך נראה שינוי אמיתי בהתנהגות שלה".

נשיא המדינה שמעון פרס, אמר לשר החוץ היפני: "ישראל מעריכה את עמדת יפן, החברה ב G-8 למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני והפיכתה למרכז טרור. אף אחד אינו רוצה נשק גרעיני בעולם, ויפן אשר סבלה הכי הרבה מנשק גרעיני יודעת היטב מה המשמעות של נשק גרעיני בידי איראן. העם האיראני אינו אויבינו. הבחירות האחרונות באיראן הוכיחו שהעם האיראני רוצה הנהגה אחרת. אנו נאבקים במדיניות המשטר החותר להשגת נשק גרעיני והפיכתו למרכז טרור, ואני מקווה כי הסנקציות הכלכליות ימשיכו עד להשגת המטרה".

"קידום תהליך השלום חשוב מאד לקהילה הבינלאומית וליפן". קישידה ופרס. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"קידום תהליך השלום חשוב מאד לקהילה הבינלאומית וליפן". קישידה ופרס. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא פרס הדגיש את תרומתה של יפן לפיתוח הכלכלי האזורי, וברך על פרויקט הקמת "מסדרון השלום" בשותפות של ישראל, ירדן, הרשות הפלסטינית ויפן. "החודש, חלום אשר החל לפני מספר שנים מגיע להגשמתו – מרכז אגרו-תעשייתי משותף ביריחו", אמר הנשיא. "זהו אחד הפרויקטים המורכבים והחשובים למזרח התיכון ולתהליך השלום. אני מודה ליפן על השלמת ההסכם. אני מאמין כי שלום כלכלי הינו חשוב ביותר להשלמת תהליך שלום מדיני כיון ואזרחים מתמודדים עם בעיות קיומיות קשות של רעב, אבטלה ומחסור".

קישידה הדגיש בדבריו לנשיא כי יפן רואה חשיבות רבה בקידום תהליך השלום: "שלום בין ישראל לפלסטינים הוא מרכיב מרכזי ביותר ביציבות המזרח התיכון כולו. קידום תהליך השלום חשוב מאד לקהילה הבינלאומית וליפן. יפן מקדמת בברכה את הצהרת ג'ון קרי, אנו מעריכים מאמצים אלו לקיום דיאלוג רציני בין הצדדים". קישידה הוסיף כי מקווה כי התהליך יישא פרי וכי נדרשת רצינות ומחויבות מכל הצדדים עד להשלמת תהליך השלום.

גם שר האנרגיה והמים והשר לשיתוף פעולה אזורי, סילבן שלום, נפגש עם שר החוץ של יפן. השר שלום דן עמו בחנוכת אזור התעשייה מחר ביריחו שבו ישתתפו שניהם בנוסף לשני שרים פלסטיניים ושר הפנים הירדני. כמו כן דנו השר שלום ושר החוץ היפני בפתיחת המו"מ בין ישראל לפלסטינים.

השר שלום אמר לשר היפני: "חנוכת אזור התעשייה מחר היא אירוע היסטורי שמתרחש לאחר ארבע  שנים. אנחנו מודים לממשלת יפן על השקעתה באזור התעשייה שהוא מאה אחוז למען הפלסטינים ומסייע בביסוס השלום הכלכלי בין ישראל לפלסטינים. ישראל רוצה שלום, אך לא על בסיס גבולות 67 וללא הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון. ישראל מגיעה למו"מ עם הפלסטינים בכנות ועם רצון טוב ואנחנו מקווים כי גם הפלסטינים ינהגו כך".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן