Skip to content

זו לא אותה צרויה

צרויה להב, משוררת ופזמונאית, שחתומה על להיטים רבים בפס הקול הישראלי, מוציאה בסוף הקיץ אלבום בכורה כזמרת – "זו לא אותה אני", שמפיקים יהודה פוליקר ולואי להב. "חזרתי לשיר וזאת מתנה אדירה, שעכשיו, כשקיבלתי אותה, אני לא מסכימה שייקחו לי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי שנים רבות שכתבה לאחרים החליטה צרויה להב "לדאוג לביתה" ולבצע בעצמה שירים חדשים פרי עטה. בחודש הבא ייצא אלבום הבכורה שלה, "לא אותה אני", שמפיקים יהודה פוליקר ולואי להב, בעלה לשעבר. הדיסק ייצא יחד עם ספר השירים של צרויה, בהוצאת "עם עובד".

צרויה להב החלה את מסלולה המוזיקלי בשנות השבעים בצוות ההווי של חטיבת הצנחנים, השתתפה בהרכב הנגנים של ברוס ספרינסטין ובלהקת "הברירה הטבעית", ניסתה את מזלה בקריירת תיאטרון, כתבה ספרי פרוזה שזכו בפרסים וגם זכתה בשני פרסי אקו"ם. השני, ב-2012, על מפעל חיים.

"אני חוזרת אל מה שאני, זה מטעין אותי בהמון חיים וגם מפחיד לעתים." להב. צילום: אילן בשור

להב מוכרת בזכות הלהיטים שכתבה, בין היתר, ליהודית רביץ, מירי מסיקה, ריטה ורמי קליינשטיין, פוליקר, ריקי גל ודיאנה גולבי. היום (חמישי) משיקה צרויה את הסינגל השלישי, "תיירת", מהאלבום שבדרך, אחרי השניים שכבר הושקו – "אם יש כוונה ו"אופליה."

את הקריירה שלך פתחת כזמרת מבצעת, אך די מהר עברת לצד היצירתי שמאחורי המבצעים.

"התפתחתי גם ככנרת ושחקנית, אבל כשהייתי בהריון עם הבן הגדול שלי, ויתרתי על הבמה ועל ההקלטות. רציתי להישאר עם הילדים בבית ולגדל אותם בשקט." 

מה הביא אותך עכשיו לחזור ולעמוד בקו הראשון כזמרת?

"מי שהביא אותי, או סחב אותי אל קדמת הבמה, הוא יהודה פוליקר, שאיתו אני משתפת פעולה ככותבת כבר הרבה שנים, ועם הזמן נעשינו גם חברים קרובים. יהודה הלחין את כל שירי האלבום שלי, שחיכו אצלו בסבלנות, והודיע לי, פשוטו כמשמעו, שאני היא מי שתבצע אותם."

זה הכל בגללו. פוליקר. צילום: יובל אראל

מהן התחושות שמלוות אותך?

"של חזרה מרגשת אל מה שאני. זה מטעין אותי בהמון חיים, ואני לא מכחישה, גם מפחיד לעתים. אבל פחד, כשהוא לא משתק, הוא מדריך מעורר וחשוב."

לפני קצת למעלה משנה חברת למיקה שדה במסגרת המופע "דרך המשי", את המספרת ומיקה הזמרת. איך מתחבר המופע להרפתקה המוזיקלית החדשה שאת עורכת עם אלבום הבכורה?

"גם הצעד הזה מתקשר ליהודה פוליקר ולעבודה על האלבום איתו ועם לואי להב. חזרתי לשיר וחזרתי לבמה, ובערב עם מיקה שדה אני גם מספרת על השירים ועל מה שמסביבם וגם שרה כמה מהם – עם מיקה ובעצמי."

במה עוסקים השירים באלבום החדש?

"שירי האלבום הם הסיפור שלי. הם מגיבים כמוני על כל נושא שאני מתבייתת עליו, והם יודעים בדיוק על מה הם מדברים."

ההפקה המוזיקלית של פוליקר מורגשת באופן חזק, הן בהלחנה והן בכלי הנגינה המבקשים לנסוך נופך יווני ים-תיכוני על שיריך. האם זהו הקו המוזיקלי שהוחלט עליו?

"לא ממש, אם כי הסאונד הזה בהחלט דומיננטי. יש לדיסק עוד פנים מוזיקליים. לפוליקר יש ארסנל חזק של צבעים, ולואי להב הוסיף משלו."

איזה מופע את מתכננת בעקבות האלבום?

"המופע עדיין בתכנון, אני מקווה שהוא ירוץ כמו גדול."

את פזמונאית, משוררת, סופרת, שחקנית וזמרת. מה את הכי אוהבת?

"אם השאלה היא על מה מכל אלה לא הייתי מוותרת, התשובה היא על הכתיבה. אבל זה שחזרתי לשיר, זאת מתנה אדירה, שעכשיו, כשקיבלתי אותה, אני לא מסכימה שייקחו לי."

האזינו לשלושת הסינגלים הראשונים מהאלבום:

אופליה:

<http://www.linkton.co.il/linkton.php?lt_id=Vm0xMFlXRXlVWGhWYmxKWFltdHdVVlpzV21GV01WcHlWbXQwVmxac2NIbFdiWGhoVlVaV1ZVMUVhejA9Kw==>

אם יש כוונה:

<http://www.linkton.co.il/linkton.php?lt_id=VkZod2FrNVZNVFpYVkZKUFpXMXpPUT09K1Q=>

תיירת:

http://www.youtube.com/watch?v=NGyFVyvL3J0&feature=youtu.be

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן