Skip to content

יו ג'קמן מת לחיות

"וולברין" הוא עוד סרט פופקורן לימי הקיץ הלוהטים, על גבול אופרת סבון. יו ג'קמן חוזר לגלם את גיבור העל לוגן ומזכיר לחובבי הז'אנר, שלא תמיד צריך להציל את העולם כדי להיכנס לדמות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

כמי שלא קרא ספרי קומיקס מאז ילדותו, למדתי להכיר את סדרת "אקס מן" של חברת "מארוול" רק מהסרטים. מסקרן לדעת האם סדרת גיבורי העל מושכת לקולנוע את הקהל שאוהב לראות סרטי קיץ ושוברי קופות, או שמא מגיעים חסידי המיתולוגיה המתלהבים מאוסף של קטעי אקשן המבוצעים על ידי חבורת מוטציות.

הפעם אין חבורת מוטציות שמצילה את העולם, אין קונספירציה עולמית המסכנת את כדור הארץ ואף לא את עולמו של וולברין. זהו סרט קטן ואינטימי יותר משאר שוברי הקופות בקיץ זה: "סופרמן: איש הפלדה", "מלחמת העולם Z", "הפרש הבודד" ועוד. במונחים של אקשן ופעולה, "וולברין" גדול ואף ענק, אך בפועל – הסרט הוא על חייו האישיים של לוגן כמוטציה וכאדם מן השורה.

מאוד אטרקטיבי עבור בנות יפן הנאות. ג'קמן

ניתן אף לטעון ש"וולברין" הוא סרט על גבול אופרת הסבון, או למעשה אופרת סבון מדע בדיוני, כאשר לוגן נשאב לתוך דרמה משפחתית רוב דורית, הנרקמת עם מותו של יאשידה (האל יאמנוצ'י, "הדרך חזרה"), התעשיין העשיר ביותר ביפן. לוגן הכיר אותו שנים קודם לכן, כשיאשידה הצעיר (קן יאממורה) היה חייל במלחמת העולם השנייה, ולוגן, מסיבות שאינן מוסברות בסרט, שבוי מלחמה בנגסאקי ביום שהאמריקנים הטילו את פצצת האטום. כיום, משאלת המוות של יאשידה היא לראות את לוגן בפעם האחרונה, ועל כן הוא שולח את נכדתו המאומצת, יוקיו (רילה פוקושימה, בסרט הבכורה שלה), לאתרו ולהביאו ליפן.

לוגן (יו ג'קמן, "עלובי החיים") מסרב להגיע. בכלל, הוא מסרב לכל מגע אנושי. הוא חי כנזיר בהרים מושלגים, בדיוק כמו זאב בודד. יוקיו מוצאת אותו, אך כיוון שהיא מוטציה בעצמה ורואה את העתיד של אחרים, לא צריך הרבה שכנוע כדי להביא את לוגן ליעד.

מאותו רגע הסרט עובר כולו ליפן. הבמאי ג'יימס מנגולד ("נערה בהפרעה", "כמו יום ולילה") יצר מספר גדול של מרדפים מרתקים ברחבי טוקיו, המזכירים את מיטב המרדפים של סרטי ג'יימס בונד, מתוך מחווה ל"אתה חי רק פעמיים", רק עם מוטציות. לא רק זאת, הוא יוצר מרדף של היאקוזה על גגה של רכבת הקליע היפנית, הנעה במהירות של 500 קמ"ש, עם הרבה אנרגיה וחיתוכים מהירים. בהמשך, תגיע גם חבורה סודית של נינג'ות מימי הביניים המשתמשת בחצים מורעלים. כאמור, כל הבוג'ראס שיש ביפן.

במקביל, כל הסרט בנוי על קו העלילה של אופרת סבון. לוגן סוחב עימו חבילה שלמה של ייסורים רגשיים ופגיעוּת מהעבר. זה אף הופך אותו לעוד יותר אטרקטיבי כשהוא פושט את חולצתו מול בנות יפן הנאות במהלך הסרט. הוא רדוף על ידי רוח הרפאים של ג'ין גריי (פמקה ינסן, "הנזל וגרטל"), שמתחננת בפניו שילמד איך "למות" ולהצטרף אליה בעולם הבא. מסתבר, שיאשידה גילה דרך בה הוא יכול לקחת את יכולת הריפוי האינסופית של לוגן ולהעביר אותה אל מישהו אחר, וכך לוגן יוכל להיות "ילד אמיתי".

טוב, אין צורך להיכנס לדכדוך עמוק. בסך הכל, זהו עוד סרט פופקורן קיצי ונחמד. יו ג'קמן ממשיך ליהנות לגלם את התפקיד, גם אחרי שש הופעות בסרטים שונים בדמות זו. למעשה, "וולברין" יכול לשמש כסרט הרפתקאות העומד בפני עצמו, המזכיר לחובבי הז'אנר, שלא תמיד צריך להציל את העולם כדי להיכנס לדמות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן