Skip to content

החמאס סגר את משרדי אל-ערבייה וסוכנות "מען" בעזה

בחמאס לא אהבו את דיווחי החדשות העצמאיים של שתי סוכנויות החדשות והערב הוצא נגד שתיהן צו סגירה. מנהל סוכנות מען הגיב ואמר כי כמה אנשים בחמאס השתגעו אחרי שנודע להם על נפילת שלטון האחים המוסלמים במצרים. "נודיע למנהיגי החמאס כי הם לא בעלי הרצועה ולא רכשו אותה לעצמם"

ממשל תנועת החמאס הורה אמש (חמישי) לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" ורשת הטלוויזיה "אל-ערבייה", לסגור מיד את משרדיהם בעזה. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-ערבייה" פופולרי מאוד ומשדר לכל עולם הערבי, וסוכנות הידיעות "מען" נחשבת לסוכנות עצמאית ומפעילה אתר חדשות פופולרי מאוד. שתי הרשתות היוו בבסיסן מקור מידע אמין על המתרחש ברצועה. מקור רשמי בחמאס הסביר הערב לסוכנויות התקשורת הזרות כי משרדי "אל-ערבייה", נסגרו בשל פרסום ידיעות חדשות כוזבות על אודות מסע הכפשה נגד החמאס ועזה בכל הקשור למתרחש במצרים".

"קיבלנו את צו הסגירה ותגובה בהקשר לכך תצא באופן רשמי בקרוב", אמר אתמול איסלם עבד אל-קארים, דובר אל-ערבייה בעזה. אנשי "אל-ערבייה" ו"מען" אמרו הערב כי אנשי ביטחון של חמאס באו למשרדיהם מטעם משרד ההסברה של החמאס והציגו צו שקיבלו מהתובע הכללי המורה לסגור אותם מיד. דובר של חמאס, איהאב אל-רסאין, אמר כי הסגירה היא זמנית עד שהרשויות בעזה ישלימו חקירה בעניינם של כלי התקשורת האלה. "ראש צוות מען בעזה גם נחקר הערב במשרדו בעזה על ידי אנשי ביטחון של החמאס בנוגע לידיעה שאותה פרסמה הסוכנות בשפה הערבית, אך הופיעה בתרגום לעברית באתרי חדשות ישראליים", סיפרו במען. מדובר בידיעה שסיפרה כי שישה פעילי האחים המוסלמים שהתגנבו לרצועת עזה לאחר נפילת הנשיא המודח מוחמד מורסי, על מנת לתכנן מתקפה נגדית כנגד הצבא בקהיר. גורם רשמי במשרד ההסברה של החמאס טען כי ידיעה זו הייתה כוזבת. "סוכנות החדשות מען,  התעקשה כי רצועת עזה מעורבת במשבר במצריים והגבירה את תגובת הנגד של מצריים נגד הרצועה", הסביר הגורם הרשמי במשרד ההסברה של ממשלת החמאס.

khalid mashal
יו"ר הלשכה המדינית של החמאס, חאלד משעל

"יש בידינו אוסף של תלונות על התנכלויות למשרדנו שאותן הגשנו למוסטפא ברגותי, ראש משרד ההסברה במשל החמאס ולאיגוד העיתונאים הפלסטינים", אמרו במען. מנהל סוכנות מען, נאסר לאחם, הגיב ואמר הערב כי " זה נראה שכמה אנשים בעזה השתגעו אחרי שהאחים המוסלמים הודחו מהשלטון במצרים. אני קורא עליהם תיגר להוכיח כי 'מען' שיקרה בדיווחיה מעזה", אמר לאחם והוסיף: "אנו לא נוותר. אנו נפנה בתלונה חריפה למנהיג החמאס חאלד משעל ולחברי החמאס בפרלמנט הפלסטיני, ונאמר להם כי אנו לעולם לא נרשה ונאפשר להם או לאחרים, להמשיך להפחיד עיתונאים פשוט משום שעזה איננה רכושם שנרכש על ידם מהחנות. עזה היא ביתם של כול הפלסטינים ועל כולם ללמוד לנהוג בנימוס".

בנוגע לרשת אל-ערבייה, אמר דובר החמאס  כי משרד התובע הכללי קיבל תלונות, כולל ממשרד ההסברה, לפיהן "אל-ערבייה ומען פרסמו דיווחים כוזבים, בדיות ושקרים". אנשי החמאס שמצויים כעת במצוקה כלכלית לאחר נפילת מורסי והניתוק מסוריה, כעסו ומתחו בימים האחרונים ביקורת על האופן שבו מסקרים אנשי אל-ערבייה ומען את היחסים המתוחים בין חמאס האסלאמית לבין הנהגת מצריים הזמנית. ממשל החמאס טען כי סיקור כזה הוא נגד העם הפלסטיני ומזיק לו מאוד.

gaza
מבנה הרוס בעזה (צילום: סוכנות מען)

 מאז ההדחה פתח צבא מצרים במבצע נרחב בחצי האי סיני, תוך שהוא הורס מנהרות שבהן הוברחו לעזה ממצרים סחורות וכלי נשק. למעלה משמונים מנהרות נסגרו על ידי הצבא המצרי ומעבר רפיח נסגר לתנועה בשני היוונים כשמעת לעת מותרת כניסת אזרחים לרצועה תוך ביקורת קפדנית. הצבא המצרי עוטף את עזה בצבת ביטחונית בניסיון למנוע זליגת מחבלים  אנשי ג'יהאד לסיני המבקשים להצטרף שם ללחימה נגד כוחות הביטחון המצריים. החמאס דחה את טענות מצרים ולפיהן אנשיו מסייעים לחמושים האסלאמיים בסיני שמבצעים בתדירות גבוהה התקפות רשות על חיילים ושוטרים מצריים בצפון חצי האי, ובמיוחד באזור אל עריש.

שר ההסברה של הרשות הפלסטינית גינה הערב את הצעד של חמאס ואמר כי מדובר משרדו רואה בדאגה רבה את פעילות אנשי הביטחון של החמאס נגד עיתונאים ומשרדי תקשורת ברצועה ובמיוחד נגד סוכנות מען ורשת אל-ערבייה". הוא כינה זאת כ"מכה לחופש הביטוי".

gaza
אנשים מתחממים בחורף בעזה (צילום: רשת אל-ערבייה)

3 Comments

  1. צדוק התקוה
    3 באוגוסט 2013 @ 19:36

    החיים הטובים בעזה
    http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=811988
    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/255242
    http://news.walla.co.il/?w=/13/1838605
    חגיגה ברצועה: קניון חדש נחנך בשכונת רימאל היוקרתית בעיר עזה. בין החנויות הרבות שמציעות את מרכולתן ניתן למצוא חנויות בגדים, תכשיטים, צעצועים, מסעדות וגם סופרמרקט גדול
    הקניון, הבנוי משתי קומות, שוכן בשכונת רימאל היוקרתית בעיר עזה, ומרבית מבקריו הם אנשי השכבה האמידה ברצועה. בין היתר ניתן למצוא בקניון החדש חנויות בגדים, חנויות נעליים, חנויות תכשיטים, חנויות צעצועים, מסעדות מכל המינים וגם סופרמרקט גדול.

    לפתיחה החגיגית של הקניון הגיעו גם מספר שרים ובכירים בממשלת חמאס ברצועה שאמרו כי הם מקווים שהקניון יוכל לספק משרות לעשרות מובטלים ברצועה. "הפרויקט הגדול הזה יסייע ביצירת הזדמנויות עבודה לעשרות פלסטינים בתחומים שונים", אמר בטקס הפתיחה החגיגי השר לעניינים חברתיים, אחמד אל-כורד.

  2. רוני
    31 ביולי 2013 @ 1:13

    מה הקשר בין התמונות שהוצמדו לכתבה לבין הכתבה עצמה? בנין הרוס? למה אתם לא מראים את שפע המלונות והטיילת בעזה?
    תושבים מתחממים בחורף? בחייכם, לא הגזמתם? , אמצע הקיץ עכשיו !!!!!!!!!!!
    נראה לי שהתמונות מגמתיות, להראות כמה הם מסכנים. אם תבקשו , אשמח לתת לכם קישורים להרבה תמונות של בתים הרוסים בארץ, וגם תמונות של ישראלים שמחפשים קצת חום בחורף,בתל אביב למשל, או עושים על האש, כמו בתמונה ששמתם…..

  3. צדוק התקוה
    26 ביולי 2013 @ 19:15

    נו ……..עכשיו אני מבין שמצרים שמה מצור על עזה רק אני לא שומע קריאות הצילו מח"כ הערבים [ היכן ח"כ חנין זועבי כשצריך אותה] ומאנשי השמאל" הנאור" נרגעתי נהג שמוביל סחורות למחסום עזה[ כרם שלום] אמר לי שכל יום [כל עוד מעזה לא יורים רקטות] עוברות מאות משאיות אם ירקות פירות מזון דלק וחומרי בנין לעזה עכשיו נרגעתי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן