Skip to content

נתניהו יבקש להסמיך ועדת שרים, שתחליט על שחרור אסירים

כבר ביום ראשון, עם ישיבת הממשלה, תתקיים משמרת מחאה מול משרד ראש הממשלה, נגד שחרור אסירים. במשמרת המחאה ישתתפו משפחות של קרבנותיהם, של כמה מהאסירים האמורים להשתחרר במסגרת המחוות של הממשלה כלפי הפלסטינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה נתניהו יבקש בישיבת הממשלה ביום ראשון, בנוסף לאישור הצעת "חוק היסוד: משאל עם", גם להסמיך ועדת שרים שתקבל החלטות בעניין שחרור האסירים הפלסטינים. בראש הצוות יעמוד נתניהו עצמו והחברים בו יהיו השרים: יעלון, לבני ואהרונוביץ'.

יבקש להסמיך ועדת שרים שתחליט על שחרור אסירים. נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
יבקש להסמיך ועדת שרים שתחליט על שחרור אסירים. נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

השר לשיתוף פעולה אזורי, סילבן שלום, אינו פוסל אפשרות שישראל תשחרר אסירים פלסטינים עוד לפני עיד אל פיטר, שיחול בעוד כשבועיים. שלום אמר לרשת ב' של קול ישראל כי השיחות בוושינגטון ייפתחו ככל הנראה כבר ביום שלישי. הוא ציין כי לא תוקפא הבנייה בהתנחלויות, למרות דרישות הפלסטינים.

בינתיים מגבירים ארגוני הימין החוץ פרלמנטריים את מאבקם, נגד שחרור אסירים פלסטיניים – וכבר ביום ראשון, עם ישיבת הממשלה, תתקיים משמרת מחאה מול משרד ראש הממשלה, נגד שחרור אסירים. במשמרת המחאה ישתתפו משפחות של קרבנותיהם, של כמה מהאסירים האמורים להשתחרר במסגרת המחוות של הממשלה כלפי הפלסטינים.

על פי סקר שנערך בהזמנת ארגון אלמגור ותנועת "ישראל שלי" – 88% מהאוכלוסייה היהודית בישראל מתנגדת לשחרור רוצחים עם "דם על הידיים" במסגרת מחווה לקיום המשא מתן עם הרשות הפלסטינית. הסקר נערך ע"י מכון סקרים סמית בקרב 500 איש/ה כמדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל (גילאי 18 ומעלה). טעות הדגימה – 4.5%.

בקרב בעלי הדעה 9 מכל 10 מרואיינים ציינו שלא צריכה לקיים מחווה זו כאשר בקרב הנשאלים החילוניים כ-80%  ציינו שלא צריך לקיים את המחווה ואילו בקרב המסורתיים והדתיים רובם המכריע, מעל 95% התנגדו למחווה.

אבי ברומברג, נציג המשפחות השכולות ודובר ארגון אלמגור: "ראש הממשלה והצמרת המדינית לא יכולים להתכחש להתנגדות הציבור כנגד שחרור רוצחים. היום המשפחות השכולות מקבלות רוח גבית חזקה ומשמעותית מהציבור במדינת ישראל להמשיך את המאבק. לא ניתן יד לממשלת ישראל להיכנע ללחצים זרים ולחזור על טעויות העבר.

ובינתיים – חרף הדיווחים לפיהם שיחות השלום ייפתחו כבר בשבוע הבא – אומרת סגנית דוברת מחלקת המדינה, מרי הארפ, כי מועד השיחות טרם נקבע סופית וכי גם זהותו של השליח המיוחד של ארצות הברית לשיחות עדיין לא נקבעה.

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    27 ביולי 2013 @ 19:20

    מדברים על שחרור מחבלים עם דם על הידיים שהם אזרחי ישראל וזה לא יעבור כל כך חלק כמו שאומרים עד כאן כי אלה אזרחי ישראל והמעשה שלהם הוא כמו בגידה לכן הם צרכים להשאר בכלא ולא להשתחרר ידוע מראש שהסכם שלום אמתי לא יצא מזה גם הפלסטנאים יודעים וגם ישראל אז לתת מתנות לפלסטנאים והתמורה מה? כל פעם ישראל משחררת מחבלים אם זה לקראת הרמדאן או בעקבות לחץ או בעקבות חטיפות [טנבאום טימטום ישראלי] רובם לא יושבים בשקט וממשכים להתעסק בטרור הם צוחקים עלינו בעינייםואירי שחרור המחבלים יפנו שוב הפלסטאנים לאום……………

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן