Skip to content

יותר מ-120 הרוגים ואלף פצועים בשבת דמים במצרים

מיליונים יצאו לרחובות: "העם, הצבא והמשטרה – יד אחת". התנגשויות קשות בין הצבא לאחים המוסלמים בהפגנות נגד ובעד הנשיא אל-סיסי. בקהיר פתחו האחים בית חולים שדה. הבוקר הוארך מעצרו של מוחמד מורסי בחשד לשיתוף פעולה עם האחים המוסלמים והחמאס להבריח אסירים מהכלא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מיליוני מפגינים נענו אמש לקריאתו של מפקד הצבא המצרי, גנרל עבד אל פתח אל-סיסי, לצאת לרחובות אחרי תפילות יום השישי להפגנת תמיכה בשלטון החדש ונגד אלימות וטרור. סיסי אמר כי הוא קורא להמונים לצאת לרחוב והוא יראה בכך פקודה לצבאו להילחם בהרג חפים מפשע ובטרור שמפעילים, לדבריו, גורמי האחים המוסלמים בהפגנות אלימות ובהתקפות על מחנות צבא ובסיסי משטרה. כיכר תחריר מלאה אמש במאות אלפי מפגינים וכך גם רחבת ארמון הנשיאות המצרי המרוחק מאות מטרים מהכיכר. רחובות קהיר התמלאו גם הם במאות אלפי בני אדם שחיזקו את המנדט שביקש סיסי מהעם למלחמה בטרור ובהרג חפים מפשע.  אלפי מפגינים גדשו גם את אזור גשר קוסר אל-ניל, שם התעמתו השבוע האחים המוסלמים עם תומכי המהפכה.

tahrir
המפגינים בכיכר תחריר, אמש (צילום מסך)

עיתון אל-אהראם דיווח היום כי כמה קציני משטרה בכירים הצטרפו אמש למפגינים בכיכר תחריר. הקצינים התקבלו בברכה על ידי המפגינים שקראו: "הצבא, המשטרה והעם הם יד אחת". "זה יום נהדר", אמר לתקשורת חלד מוסטפא, שכיר במשרד המשפטים המצרי שיצא להפגין בכיכר תחריר, "איבדנו את מצרים תחת שלטונו של מוחמד מורסי שהביא  לנו רק אי צדק. הוא הרס את התיירות (מקור ההכנסה העיקרי של מצרים), את הכלכלה ואת התקשורת, והחזרנו את מצרים לשפיות. שמחנו לשמוע הבוקר כי מורסי עצור ויש בכוונת השלטונות להגיש נגדו כתבי אישום. אנחנו מאמינים ומקווים שמובילי האחים המוסלמים להפגנות אלימות כמו מוחמד אל-בלטאגי, עיסם אל-איריאן חפז (מנהיגי האחים המוסלמים), צריכים להיכלא לכל חייהם".

cairo
ההפגנות מחוץ לארמון הנשיאות במצרים (צילום: סוכנות מנה)

ההתנגשויות בין תומכי הנשיא המודח מוחמד מורסי לבין תומכי הצבא וכוחות הביטחון המצריים גבו מחיר של 84 הרוגים בקהיר ובאלכסנדריה. אתמול (שישי) נהרגו תשעה והבוקר (שבת) נוספו 120 למניין ההרוגים. כמו כן, נהרגו שלושה אנשים בהתקפת אדם חמוש בצפון סיני, בהם שני אזרחים וקצין צבא. בהרוגים באלכסנדריה גם נער בן 14 שנפגע הבוקר בראשו מאבן שהוטחה בו, כך נמסר מבית החולים מקשיפט בעיר.

Tahrir
המפגינים בכיכר תחריר (צילום: אל-אהראם)

בקהיר טוענים מקורות רפואיים לאלף פצועים שנפגעו מירי גז מדמיע וכדורי גומי, ככל הנראה של כוחות הביטחון לעבר מפגיני האחים המוסלמים. כמו כן נמסר על 4500 פצועים, ברובם מקרב האחים המוסלמים המתעמתים בשעה זו באלכסנדריה עם משטרת העיר. על פי סוכנות מנה המצרית נעצרו הבוקר באלכסנדריה  53 מפגינים.

בעוד שעיקר האלימות היה אתמול באלכסנדריה, ההתנגשות האלימה הבוקר מתמקדת בנאסר סיטי בקהיר. לפי כתב הרשת הקטארית שביקר הבוקר בבית חולים שדה שהוקם על ידי האחים המוסלמים סמוך למקום ההפגנה בנאסר סיטי,  "בית החולים מחזיק ב 20-30 מיטות וכל שתיים-שלוש דקות מכניסים מישהו מכוסה בדם. יש גם עדויות לירי באש חיה, ופצועים מדקירה. יש דם בכל מקום, זה כאוס". אין ספק כי גנרל סיסי שביקש אמש את מנדט העם להילחם בכוח רב נגד מפגינים אלימים, הרג חפים מפשע וטרור, מפעיל כיום את הצבא וכוחות הביטחון ביד חזקה ובאפס סובלנות בעימותים האלימים עם האחים המוסלמים.

Tahrir
הצבא מתקבל באהדה בכיכר תחריר, אתמול (צילום: סוכנות מנה)

דובר ארגון, האחים המוסלמים, ג'יהאד אל-חדאד, מסר הבוקר כי "החיילים מכוונים את נשקיהם לראש ולחזה. הם לא ירו כדי לפצוע, הם ירו כדי להרוג". שר הפנים המצרי, מוחמד איברהים, אמר כי ההפגנות למען הנשיא המודח "יבואו לסיומן בהקדם ובאופן חוקי". היד החזקה המופעלת באה לדבריו, בשל תלונות קשות של תושבי האזור על אלימות קשה מצד מפגיני האחים המוסלמים.  "המדינה לא תוכל לקבל עוד את המצב שבו חוסמים רחובות ושמוסדות המדינה מאוימים", הוסיף.

 מורסי מואשם רשמית: פעל להברחת אסירי האחים המוסלמים והחמאס מהכלא

הבוקר התפרסם כי בית המשפט המצרי בקהיר, האריך את מעצרו של הנשיא לשעבר, מוחמד מורסי, ב-15 יום בחשד כי שיתף לכאורה פעולה עם כלואים של האחים המוסלמים וארגון החמאס הפלסטיני שברחו מכלא ואדי אל-נטרון כדי להשמיד את רשומות הכלא בעת ההפיכה ב-2011. מורסי מוחזק בתקן שזהותו נשמרת בסוד מאז שהודח משלטונו ב-30 ביוני שעבר.

ההפגנות מול בית המשפט העליון במצרים:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן