Skip to content

SAC קפיטל: מעשה ההונאה הגדול בהיסטוריה

קרן הגידור SAC קפיטל הואשמה שבוע שעבר על ידי השלטונות האמריקניים בשימוש במידע פנים, עבירה שנמשכה יותר מעשר שנים • הון החברה מוערך ב-14 מיליארד דולר, וכעת קרן הגידור טוענת לחפותה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלטונות ארצות הברית הגישו שבוע שעבר כתב אישום נגד SAC קפיטל. על פי כתב האישום, SAC קפיטל השתמשה במידע פנים במטרה לזכות ביתרון יחסי על פני מתחריה בעת קיום המסחר בשווקים. SAC קפיטל ובראשה הבעלים ומקימיה של קרן הגידור, איש העסקים היהודי סטיבן כהן, טוענים כעת לחפותם.

ביתו של סטיבן כהן בהאמפטונ'ס (צילום: מתוך יו-טיוב של אתר בלומברג)
ביתו של סטיבן כהן בהאמפטונ'ס (צילום: מתוך יו-טיוב של אתר בלומברג)

לטענת התביעה, שימוש במידע פנים על ידי SAC קפיטל, החל משנת 1999 ונמשך עד 2010. כתב האישום מציין בהבלטה: "שימוש במידע פנים מאסיבי, ובסקאלה שלא הייתה ידועה עוד קודם בתעשיית קרנות הגידור".

עתידה של מי שמכונה כעת, "מגנט של רמאים", אינו ברור. כלכלן בכיר בחברת גרינקרסט קפיטל, מקס וולף, מעריך שהיא תאבד את הזיכיון שלה להמשיך לפעול כבית עסק, או שהיא תבנה את עצמה מחדש, ובאיטיות, וזאת כדי להיות הצל של מה שהייתה פעם: קרן גידור שנתח המסחר שהיא ניהלה הגיע לימי שיא לכ-3% מתוך נפח הפעילות של הנאסד"ק.

וול סטריט נוקמת לא רק בחברות סוררות, אלא גם באלו שעומדים בראשן. לפי אתר בלומברג, סטיבן כהן, האדם שעמד בראש הקרן ב-20 שנים האחרונות, עתיד לאבד את כל הונו. בכך, הממשל בארצות הברית מבקש להחזיר אליו חלק מהכספים שקרן הגידור הרוויחה שלא ביושר, תוך שימוש במידע פנים.

לממשל יש מאיפה לקחת

מעבר לכסף הרב שצבר כהן, על פי כתב האישום משימוש במידע פנים, כהן הוא גם אחד מאספני האמנות הגדולים בעולם. עם יצירות כמו של פיקאסו, ואן גוך, וורהול ועוד רבים וטובים, התובעים בארצות הברית יוכלו להחזיר חלק ניכר מהכספים.

הרשעה אפשרית תביא להליכים אזרחים רבים ולקנסות רבות, שיוטלו על SAC קפיטל. אך עד אשר הם יתממשו יעברו עוד שנים רבות.

SAC קפיטל ושו"ת הוקמה בשנת 1992 ומחזיקה בהון הנאמד בכ-14 מיליארד דולר. אם כתב האישום יתממש לידי הרשעה, היא תשים קץ לפעילות של קרן הגידור, אך ב-SAC קפיטל לא אמרו את המילה האחרונה, ומבטיחים להילחם בנחישות בהאשמות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן