Skip to content

ישראלים בטורקיה: עלייה של 86% ביוני ו-80% מתחילת השנה

נראה שאפשר כבר להצביע על מגמה של יציאה ממשבר היחסים עם טורקיה, במישור התיירותי לפחות. בחודש יוני חל גידול של 86% במספר הישראלים שנסעו לטורקיה לעומת יוני 2012, שבו כבר חלה עלייה של 8% לעומת יוני 2011. לפי דיווחי הסוכנים, יולי ואוגוסט לא מאכזבים גם הם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ישראלים במלון הקרמלין באנטליה, לפני החרם. האם הם שבים ללובי? (צילום: עירית רוזנבלום)
ישראלים במלון הקרמלין באנטליה, לפני החרם. האם הם שבים ללובי? (צילום: עירית רוזנבלום)

בחודש יוני 2013 יצאו לחופשה בטורקיה 13,713 ישראלים, עלייה של 86% לעומת יוני 2012, שבו ביקרו בטורקיה 7,369 ישראלים. כך עולה מנתוני המחלקה לסטטיסטיקה של משרד התרבות והתיירות הטורקי.

מתחילת השנה, בחודשים ינואר-יוני 2013, חל גידול של 80% בתיירות הישראלית לטורקיה: מ-31,656 ישראלים בינואר-יוני 2012, ל-57,082 .

בסך הכל הגיעו לטורקיה בחודש יוני 2013 כארבעה מיליון תיירים, כאשר עיקר התיירות היתה מרוסיה, גרמניה ואנגליה. מתחילת השנה, בחודשים ינואר-יוני, הגיע לטורקיה כ-14.5 מיליון תיירים, עלייה של יותר מ-14%.

לדברי הסמנכ"ל לשיווק של איסתא, רונן קרסו, המגמה של התיירות הישראלית לטורקיה תימשך, ללא ספק,  ואף תגבר ביולי-אוגוסט: "בתי המלון הטובים ביוון מלאים, ולכן תהיה הסטה לטורקיה. אני מעריך שהשנה יהיו בטורקיה סביב 180,000 ישראלים, מול 80,000 בשנה שעברה", הוא אומר.

עם זאת, סיטונאית התיירות קווי חופשה מדווחת על מגוון מלונות ברמת חמישה כוכבים, המציעים מבחר לא מבוטל של חדרים פנויים במלונות מותאמים למשפחות, בחודשים אוגוסט וספטמבר.

את החדרים הללו ניתן למצוא ביעדים היווניים כרתים, רודוס וקוס, וכן בבורגס שבבולגריה, במבחר של מלונות הכול כלול, המציעים פינוקים, בידור לילדים, מגלשות מים וכדומה.

כמו כן, ניתן למצוא באנטליה שבטורקיה מגוון קלאבים של הכול כלול ברמת DLX (דלוקס) מקמר ועד לארה, עם פעילויות רבות ומגוונות, מועדוני ילדים ועוד.

המחירים נעים החל מ-500 דולר בהרכב של זוג + 2 ילדים ל- 3/4 לילות במגוון יעדים במלונות המומלצים למשפחות.

 

מלון ויקיניאן באנטליה. הישראלים חוזרים באחוזים גבוהים לארץ הכל כלול. (צילום: באדיבות השטיח המעופף)
מלון ויקיניאן באנטליה. הישראלים חוזרים באחוזים גבוהים לארץ הכל כלול. (צילום: באדיבות השטיח המעופף)

[related-posts title="כתבה קודמת על טורקיה"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן