Skip to content

הפריימריז בליכוד: נתניהו פנה לבוחרים, במאמץ לבלום את פייגלין

לאחר חודשים של "הרדמת" הבחירות הפנימיות עושים היום במטה נתניהו מאמצים כבירים להעורר את הבוחרים לצאת ולהצביע, במטרה לבלום את כוחו של פייגלין במרכז. אמש פנה נתניהו לבוחרים בהודעה מוקלטת וביקש שלא יהיו שאננים ובטוחים בניצחונו ולא יצביעו. כי מישהו אחר עלול להרוויח מזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר חודשים של "הרדמת" הבחירות הפנימיות עושים היום במטה נתניהו מאמצים כבירים להעורר את הבוחרים לצאת ולהצביע, במטרה לבלום את כוחו של פייגלין במרכז. אמש פנה נתניהו לבוחרים בהודעה מוקלטת וביקש שלא יהיו שאננים ובטוחים בניצחונו ולא יצביעו. כי מישהו אחר עלול להרוויח מזה

מאת צבי זינגר

בישורת האחרונה של הפריימריז בליכוד, מתמקדים מטות שני המתמודדים במערך הארגוני שלהם, בעיקר בהסעות ובעידוד התומכים לצאת לקלפיות. הקלפיות ברחבי הארץ ייפתחו בעשר בבוקר ויינעלו בשעה עשר בלילה.

נתניהו פנה לתומכיו: "לכו להצביע". צילום - ציפי מנשה

בשני המחנות יודעים כי ניצחון נתניהו בהתמודדות הזאת, מובטח. אבל, ככל שיקטן הפער בין שני המתמודדים, כך עשוי משה פייגלין לזכות בהישג תודעתי לא מבוטל.

בנימין נתניהו פנה אתמול, באמצעות הודעות מוקלטות, ל-125 אלף מתפקדי הליכוד, בעלי זכות הבחירה בפריימריז וביקש מהם להגיע לקלפי ולהצביע עבורו. "שלום לכם ידידיי מתפקדי הליכוד, מדבר בנימין נתניהו. מחר מתקיימים הפריימריז בליכוד ואני מבקש שתבואו להצביע עבורי", נאמר בהודעה. "אם תישארו בבית מתוך הנחה שאני אנצח בלאו הכי – אחרים יבואו ויקבלו מאה אחוז מתומכיהם. אני רוצה שאתם, מאה אחוז  ליכודניקים, תבואו ותצביעו במאה אחוז".

החשש העיקרי במטה הבחירות של נתניהו הוא משאננות שתביא לפייגלין הישג של 30 אחוז ומעלה. לכן עושים היום אנשי מטה נתניהו מאמץ מיוחד להעיר את תומכיהם. לאחר שקודם לכן "הרדימו" את הבחירות הפנימיות, שהפכו להיות, לדברי כמה מזקני הפעילים בליכוד, המשעממות ביותר בתולדות מפלגה זו.

משה פייגלין - חותר להישג תודעתי. צילום - מאתר מטה משה פייגלין

היעד במחנה נתניהו הוא להשיג לפחות רוב של 80 אחוזים על פייגלין, לאחר שבפריימריז האחרונים מולו השיג נתניהו רוב של 77 אחוזים. הקו האדום עבור מטה נתניהו, שיתפרש כמעט כתבוסה, הוא נצחון בהפרש של 70 אחוזים.

במטהו של פייגלין התמונה הפוכה. במטה יודעים היטב כי אין שום סיכוי לנצח את נתניהו, אבל שואפים להישג משמעותי של 30 אחוזים ויותר – שיהפוך את משה פייגלין לגורם שאי אפשר להתעלם ממנו בליכוד. לכן עושים מאמץ במטה פייגלין לאתר כל תומך אפשרי, ולהביאו לקלפי ולצורך זה הוקם מערך הסעות שאמור להביא מאות מצביעים לקלפי. לרשותו של פייגלין עומד גם מטה אידיאולוגי עם מאות מתנדבים. ההערכה היא כי תומכיו של פייגלין לא ייעדרו מהקלפיות בגלל הגורם האידאולוגי, בניגוד למצביעי נתניהו שרבים מהם עשויים להשאר בבית בשל ההרגשה כי "הנצחון בכיס".

 בנוסף לפריימריז לראשות הליכוד יבחרו היום מתפקדי הליכוד גם את חברי המועצות בסניפי המפלגה ברחבי הארץ ואת חברי הוועידה, שיהפכו לאחר מכן לחברי מרכז הליכוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן