Skip to content

מי שדד את יהלומי לבייב?

העיר קאן שבריביירה הצרפתית, הידועה בעושרה המופגן, מושכת אליה באופן קבוע שודדים. הפעם הקורבן הייתה חברת התכשיטים של איל ההון היהודי לב לבייב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קאן בלילה - יעד לשודדי תכשיטים - צילום:עמית מנדלזון

40 מיליון יורו, זו ההערכה הלא מאומתת של גודל הנזק, בשוד השני בגודלו בהיסטוריה של צרפת.

ביום ראשון השבוע נכנס למלון קרלטון היוקרתי ההניצב על טיילת "La Coroisette" בעיר קאן אדם חמוש באקדח, עוטה צעיף וחבוש כובע מצחייה; הוא ניגש לאגף היוקרתי המיועד לתערוכות זמניות, שבו מוצגת החל מ-20 ביוני תערוכת יהלומים מיוחדים של בית לבייב – חברה שמתמחה ביהלומים, בבעלות איש העסקים לב לבייב. האיש יצא עם מזוודה עמוסת יהלומים ושעונים יוקרתיים. כל זאת בעת שבמקום שהו אנשי אבטחה רבים ומבקרים. הכל נעשה במהירות וללא אלימות מיותרת.

משטרת קאן הודיעה כי איש לא דיווח לה על קיומה של התערוכה, שכן אין מדובר כאן בחובת דיווח, אם כי בדרך-כלל בעלי המקום מדווחים על כך מראש.

קאן, הידועה בעושרה המופגן, מושכת אליה באופן קבוע שודדים, והקזינו במקום נשדד לא פעם, וכך גם חנויות תכשיטים קטנות. רוב מעשי השוד בעריה היוקרתיות והעשירות של דרום צרפת אינם אלגנטיים במיוחד ורובם מתבצעים בגיבוי נשק אוטומטי, הזמין במיוחד באיזור.

השוד האחרון מצטרף למספר גדול של מעשי שוד שאירוע באחרונה, מבלי שלמשטרה יש אפילו קצה של חוט. במאי השנה, במהלך אירוע גאלה שנערך במקביל לפסטיבל הסרטים בקאפ ד'אנטיב, נגנב ענק יהלומים בשווי שני מילין יורו מתכשיטן שוויצרי.

כמה ימים קודם לכן נעלם תכשיט בשווי מיליון יורו שהופקד בכספת במלון נובוטל. אבל האירוע הזכור ביותר בצרפת שעדיין לא פוענח הוא שוד מבית התכשיטים הרי ווינסטון בפריז, בשווי 80 מיליון יורו בחודש דצמבר 2008. למרבה האירוניה, המלון שבו התבצע השוד היה האתר בו צילם אלפרד היצ'קוק ב- 1955 את סרטו "לתפוס את הגנב", סרט שסבב סביב כנופיית גנבי תכשיטים בדרום צרפת.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן