Skip to content

קיץ של כוכבים ונוסטלגיה

אחד אחד הם נוחתים כאן, השמות הגדולים באמת של עולם המוזיקה הפופולרית. אחרי ברברה סטרייסנד וקליף ריצ'ארד, יופיעו בישראל אריק ברדון, חוזה פליסיאנו, טום ג'ונס וגם התינוקת בחבורה, ריהאנה. נא לפתוח יומנים, יובל אראל עושה סדר בחגיגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

את שלהי האביב האחרון חגגנו עם אחת הגדולות ביותר, ברברה סטרייסנד, מול עשרות אלפים שמילאו את אצטדיון בלומפילד. גם אחד המלחינים הוותיקים והמוערכים ביותר בעולם, לפחות במאה שעברה, ברט בכרך, נחת כאן לפני זמן לא רב להופעה. לאחרונה חווינו את המופע של סר קליף ריצ'רד, וכעת אנו מתחילים להתארגן לקראת בואם של שלושה נוספים.

קול פעמונים ואצבעות מהירות על המיתרים. פליסיאנו

הקהל שעבר את גיל 50 מכיר אותם היטב. האחד הוא עיוור בעל קול פעמונים ואצבעות מהירות על המיתרים, חוזה פליסיאנו הפורטו-ריקני מגיע לביקור נוסף בישראל. אולם השם החם ביותר הוא "פצצת הסקס"  הוולשית, הבחור ההוא עם פאות הלחיים, שיער החזה המציץ מבעד למחשוף החולצה הלא מכופתרת והשירים ההם, שליחם עדיין טרי ומרקיד – טום ג'ונס.

סר טום ג'ונס, עם קול הבריטון החזק, עם רקורד מרשים של 36 להיטים בטופ פורטי של אירופה ואנגליה ועם מספר מכירות תקליטים שעבר את המאה מיליון, עם להיטי זהב "זה לא יוצא דופן", "דלילה", "אהב אותי הלילה", "מה חדש, חתלתול" ואת "נשיקה", יופיע בישראל אחרי החגים.

השם החם ביותר. ג'ונס. צילום: Mykal Burns, ויקיפדיה

גם אריק ברדון, סולנה של להקת האנימלס, הזכורים עם הלהיט "בית השמש העולה", המהווה עד היום תרגיל מס' 1 לכל תלמידי הנגינה בגיטרה, מגיע השבוע. מי שחבר בזמנו גם להרכב האפרו אמריקני "מלחמה" – War ושילב את הריתמנ'בלוז לתוך הפאנקי השחור, חכך סוף סוף בדעתו ושם פס על האיומים והבקשות שנשלחו אליו להימנע להגיע לישראל. הופעתו השבוע תתקיים לצדה של להקת תיסלם.

מה מביא אלינו את אותם ותיקים, אלו שכיכבו במאה הקודמת במצעדים, בשערי המגזינים ובהיכלי העולם הרחב? האם זו התחרות עם המוזיקאים הצעירים שמניעה ומובילה אותם להמשיך ולחתור לעוד הופעות בעוד מקומות בעולם? האם זה הרצון להישאר בשליטה? או שמא מדובר במשא ומתן מוצלח של אמרגנים מקומיים שזיהו את המסלול הגיאוגרפי במסעותיהם של הכוכבים ודאגו לשיבוץ תל אביב וישראל על מפת המסעות?

כך או כך זה אינו משנה את העובדה שלהרבה ישראלים חובבי מוזיקה ניתנת כעת ההזדמנות לעשות "וי" על הופעות של השמות הגדולים בקלאסיקה של המוזיקה הקלה.

ריהאנה, קצת יותר צעירה, קצת יותר נאה, קצת יותר רעננה מהכוכבים ההם ולבטח גם פונה לקהל צעיר יותר, חוזרת להופיע בישראל.

ריהאנה בהופעתה הקודמת בישראל. צילום: יובל אראל

אז בואו נעשה סדר ביומן:

אריק ברדון יופיע עם תיסלם באמפי' בשוני ב-8.10. כרטיסים – 220 שקל בטלפון 9080 *.

חוזה פליסיאנו יופיע בהיכל נוקיה בתל-אביב ב-9.10. כרטיסים החל מ-350 שקל עד 800 בטלפון 9066 *.

ריהאנה תופיע בפארק הירקון בתל-אביב ב-22.10. כרטיסים החל מ-369 שקל על הדשא ועד 1450 בגולדן רינג. טלפון לרכישה 2207 *.

טום ג'ונס יופיע בהיכל נוקיה ב-6.10. כרטיסים החל מ-250 שקל עד 950 בטלפון 8780 *. (המכירה נפתחת במוצ"ש 03.08.2013 בשעה 21:00.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן