Skip to content

אורי אבנרי וחגית עופרן, זוכי פרס ליבוביץ

הפרס מוענק מטעם "יש גבול" על פעילות ציבורית למאבק בכיבוש או על פעילות למען הפרדת דת מהמדינה. עופרן, נכדתו של פרופ' ליבוביץ: "אשרינו שזכינו להיות חלק מההיסטוריה וחלק מהמאבק נגד הפשעים, הטירופים והאסונות שלנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפרס מוענק מטעם "יש גבול" על פעילות ציבורית למאבק בכיבוש או על פעילות למען הפרדת דת מהמדינה. עופרן, נכדתו של פרופ' ליבוביץ: "אשרינו שזכינו להיות חלק מההיסטוריה וחלק מהמאבק נגד הפשעים, הטירופים והאסונות שלנו"

כתבה וצילמה ציפי מנשה 

חשב שבאו להפגין נגדו. אורי אבנרי (צילום: ציפי מנשה)

אמש, באולם צוותא בת"א, נערך  הטקס השנתי של הענקת הפרס על שם ישעיהו ליבוביץ. הפרס מוענק מטעם "יש גבול" על פעילות ציבורית למאבק בכיבוש או על פעילות למען הפרדת דת מהמדינה, ברוח  משנתו של פרופ' ישעיהו ליבוביץ. "יש גבול" מעניקה זו השנה השלישית את הפרס ובכל שנה יש שני מקבלי פרס: מן הפעילים הוותיקים ומן הפעילים הצעירים. כלת הפרס הצעירה היא חגית עופרן, שהוצגה על ידי צלי רשף. חתן הפרס הוותיק הוא אורי אבנרי.

אבנרי הוא עיתונאי, לוחם אצ"ל, ממקימי שבועון "העולם הזה", פעיל שלום וחבר כנסת לשעבר. הפרס ניתן לו על מלחמתו למען עיתונות חופשית ועל פעילותו להשכנת שלום בינינו לבין שכנינו. אבנרי בן ה-87, סיפר בטקס,  שהוא כינה את  ליבוביץ ישעיהו ב'  ותיאר את הצמתים שבהם נפגשו בחייהם. שניהם עלו מגרמניה בימים שהיטלר עלה לשלטון, לחמו בממסד ודגלו בהידברות בין העמים ובשלום. אבנרי ציין בנאומו, שליבוביץ  דגל בהפרדת הדת מהמדינה ולחם על כך.

בזמן קבלת הפרס, סמוך לצוותא, עמד קומץ פעילי ימין והפגין נגד השחקן מוחמד בכרי, שמשתתף בהצגה "בית ברנדה אלבה" מאת פדריקו גרסיה לורקה. אורי אבנרי חשב שבאו להפגין נגדו, אך משנודע לו שזה נגד בכרי, ממש נעלב.

המאבק הוא נצחי. חגית עופרן (צילום: ציפי מנשה)

יחד עם אבנרי קיבלה את הפרס נכדתו של ישעיהו ליבוביץ, חגית עופרן. פעילת  בתנועת "שלום עכשיו", על פעילותה נגד העוולות בשטחים הכבושים. את הפרס הגיש לה צלי רשף, ממייסדי תנועת "שלום עכשיו".

בנאום התודה שלה היא אמרה: "סבא אהב לצטט את ההיסטריון האנגלי אדוורד גיבון, שאמר שההיסטוריה היא תולדות הפשעים המטורפים והאסונות של האדם, אבל סבא אהב מייד להוסיף, שזאת אמנם האמת אך לא כל האמת, וההיסטוריה היא גם תולדות מאבקיו של האדם נגד הפשעים, נגד הטירופים ונגד האסונות. באחד המכתבים בספר המכתבים שלו כתב ליבוביץ, שהמאבק הזה הוא נצחי והוא המשמעות הגדולה של ההיסטוריה. "אשרינו שזכינו להיות חלק מההיסטוריה וחלק מהמאבק נגד הפשעים, הטירופים והאסונות שלנו", אמרה הנכדה. הטקס הסתיים  בציטוט של א.ד. גורדון: "לא יהיה ניצחון של האור על החושך כל עוד לא נעמוד על האמת הפשוטה, שבמקום להלחם בחושך, עלינו להגביר את האור"

אבנרי והחבר עו"ד זכרוני (צילום: ציפי מנשה)

2 Comments

  1. ורה כהן
    1 בפברואר 2012 @ 16:36

    מאמר כתוב יפה והתמונות מלאות אור וחום. החוויה שהמאמר נותן היא עד כמה המטרות נשארות בלי קשר לאיזו שנה היא זו, עכשיו או עשרות, מאות, אלפי שנים אחורה….
    אבל לא כל אחד יוצא למאבקים חיצוניים, ישנם אנשים רבים ואני שייכת אליהם, שהמאבק שלנו פועל ממקום אחר, בדרך שונה. בשבילי המשמעות של מאבק פירושו לגור בין הערבים (אבו גוש) ללמוד להכיר אותם ולהפך.

  2. כריסטינה אידלמן
    31 בינואר 2012 @ 12:53

    מעניין. ואכן נקווה שהאור יגבר על החושך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן