Skip to content

אושר חוק עובדי הקבלן במגזר הציבורי

החוק משפר את תנאי העסקתם של 70 אלף עובדים. יזכו לשכר מינימום של 4,650 שקל לחודש, יקבלו דמי הבראה, סבסוד ארוחות, שי בראש השנה ובפסח ויהיו זכאים להצטרף לקרן השתלמות. עופר עיני: "הישג חשוב שמחזיר את הכבוד לעובדים החלשים במשק"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חודשים לאחר ששר האוצר חתם על הסכם עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, אישרה היום הכנסת בקריאה שנייה ושלישית חוק המעגן את ההסכם ומשפר משמעותית את תנאי ההעסקה של עובדי הקבלן בגופים ציבוריים.

עופר עיני. מחזירים כבוד לעובדים החלשים (צילום: ציפי מנשה)
ניצחנו את האפליה. עופר עיני (צילום: ציפי מנשה)

כ-70 אלף עובדי שמירה וניקיון ירוויחו מהחוק החדש. העובדים יזכו להעלאה בשכרם למינימום של 4,650 שקל לחודש לעומת 4,300 היום, יקבלו דמי הבראה על-פי תעריפי שירות המדינה (שייקבעו על פי מספר שנות הוותק), סבסוד ארוחות, שי בחגים בראש השנה ובפסח, ותנאים נוספים.

בין היתר ההטבות – עובדי השמירה והניקיון יהיו זכאים מעתה להצטרף לקרן השתלמות והקבלן יהיה מחויב להפריש עבורם תשלומים חודשיים בגובה של 7.5% מהשכר.

החוק אשר צפוי להיכנס לתוקף בפועל בעוד 75 יום, קובע כי תנאי השכר והעבודה של עובדי הקבלן בגופים הציבוריים יוצמדו להסכמי השכר הקיבוציים, שייחתמו עם העובדים הקבועים במגזר זה. כמו כן, נקבע כי קבלני השירות שיפרו את החוק יהיו חשופים לעיצומים כספיים בגובה של עד-35 אלף שקל.

עופר עיני, יו"ר ההסתדרות: "הצלחנו במערכה ונמשיך להיאבק למען רווחת העובדים. חוק זה מהווה הישג חשוב בכך שהוא החזיר את הכבוד לעובדים החלשים במשק. יחד, ניצחנו את האפליה של עשרות אלפי עובדים וקבענו בשטח מציאות חדשה".

אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות: "זהו יום חשוב מאוד לאוכלוסייה גדולה מאוד של עובדים שעד היום בעיני רבים היו עובדים שקופים ללא תנאים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן