Skip to content

החל ממחר אחה"צ: יופסקו עיצומי העובדים במשרד החוץ

בדיון שנערך היום בבית הדין האזורי בירושלים, אצל השופטת דיתה פרוז'ינין, קבעה השופטת על "הסכמת הצדדים בדבר פנייה למגשר לצורך סיום סכסוך בהבנה. הצדדים ידווחו לבית הדין על התקדמות הגישור עד ל-15 בספטמבר... יודיעו עד מחר בשעה 14:00 מי המגשר המוסכם. השהיית העיצומים והניכוי מהשכר מושהים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי יותר מארבעה חודשים – אולי מסתמן סוף לעיצומי העובדים במשרד החוץ. בית הדין האזורי לעבודה בירושלים החליט על השהיית העיצומים שנוקטים עובדי משרד החוץ החל ממחר אחר הצהריים.

בדיון שנערך היום בבית הדין האזורי בירושלים, אצל השופטת דיתה פרוז'ינין, קבעה השופטת: "בתוקף של החלטה להסכמת הצדדים בדבר פנייה למגשר לצורך סיום סכסוך בהבנה. הצדדים ידווחו לבית הדין על התקדמות הגישור עד ליום ה-15.09.2013. הצדדים יודיעו עד מחר בשעה 14:00 מי המגשר המוסכם. השהיית העיצומים והניכוי מהשכר מושהים".

בוועד עובדי משרד החוץ אומרים כי בלחץ בית הדין לעבודה הסכים האוצר לראשונה להיכנס לתהליך גישור מול עובדי משרד החוץ. ״האוצר סירב עד כה להפנות את הסכסוך לאפיק של גישור או להיכנס למו"מ ענייני מול העובדים״, אומרים בוועד. השופטת מתחה ביקורת על התנהלות פקידי האוצר ועל כך שלא הציגו שום הצעה לפתרון המשבר.

השופטת דיתה פרוז'ינין
השופטת דיתה פרוז'ינין

מוועד עובדי משרד החוץ בירכו: "אנו מברכים על החלטת השופטת שתמכה בדבריה במה שאנו אומרים כבר ארבעה חודשים, כי האוצר מנהל משא ומתן בחוסר תום לב, ולחצה עליו להיכנס להליך של גישור. אנו שמחים שהאוצר הבין שהוא צריך לשבת ולנהל מו"מ ענייני ואמיתי הבודק את הנתונים והעובדות לאשורן, ולאחר גרירת רגליים במשך תקופה ארוכה יאיץ את צעדיו על מנת להחזיר את פעילות שירות החוץ למסלולו המקצועי ולייעודו המדיני".

גם הממונה על השכר במשרד האוצר, עו"ד קובי אמסלם, בירך על ההחלטה. באוצר אומרים כי אמסלם החליט להשעות לעת הזו את ניכויי השכר לעובדי משרד החוץ הנוקטים עיצומים. עם זאת, השהיית ניכויי השכר כלולה בצו שהוציאה השופטת.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן: "אני מקווה שסכסוך העבודה יגיע לקצו במהרה עם התנאים הראויים לאנשי הסגל הדיפלומטי שעושים עבודתם נאמנה למען המדינה לילות כימים".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן