Skip to content

חברי הכנסת הוזמנו לביקור בפרלמנט הפלסטיני

במפגש בכנסת בין בכירים וחברי פרלמנט פלסטינים לבין חברי כנסת מהשדולה לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני השתתפו גם שני שרים - יעל גרמן ועמיר פרץ וסגן השר מיקי לוי. המפגש נערך על רקע דגלי ישראל ופלסטין אשר הונפו בכנסת זה לצד זה לראשונה בתולדות הכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע דגלי ישראל ופלסטין אשר הונפו בכנסת זה לצד זה, לראשונה בתולדות הכנסת, התארחה משלחת של בכירים פלסטינים הבוקר למפגש עם יותר מ-30 שרים וחברי כנסת ישראלים. המפגש היווה מפגן תמיכה בחידוש המשא ומתן.

המדובר באירוע ייחודי ותקדימי אשר ביקש להעניק רוח גבית להנהגות שני הצדדים בחידוש השיחות ומטרתו להתניע שיח בין החברה הישראלית לחברה הפלסטינית במסגרת "הוועדה לדיאלוג אזרחי" אשר מונתה ישירות על ידי נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס ופועלת בהנחייתו.

בכנסת ישראל, מתחת לדגלי ישראל ופלסטין: ח"כ חיליק בר (עבודה) ולצידו חבר הפרלמנט הפלסטיני עבדאללה עבדאללה (ממושקף) ומוחמד מדאני, מראשי הפת"ח (צילום: באדיבות לשכתו של ח"כ חיליק בר)
בכנסת ישראל, מתחת לדגלי ישראל ופלסטין: ח"כ חיליק בר (עבודה) ולצידו חבר הפרלמנט הפלסטיני עבדאללה עבדאללה (ממושקף) ומוחמד מדאני, מראשי הפת"ח (צילום: באדיבות לשכתו של ח"כ חיליק בר)

במהלך הדיון פנה חבר הפרלמנט הפלסטיני עבדאללה עבדאללה לח"כ חיליק בר ולמשתתפי המפגש והזמין אותם לביקור רשמי בפרלמנט הפלסטיני אשר ברמאללה במטרה לחזק את התמיכה במשא ומתן. עבדאללה ציין כי ההזמנה מגיעה בשמו של הנשיא אבו מאזן. משתתפי הדיון הביעו עניין רב בהזמנה זו וחבר הכנסת חיליק בר, יוזם האירוע, הבטיח לפעול מהצד הישראלי לקידום ביקור רשמי של חברי כנסת ישראליים ברמאללה. את האירוע יזמו חבר הכנסת חיליק בר, יו"ר השדולה לסיום הסכסוך הישראלי- פלסטיני וחבר הכנסת רונן הופמן, בשיתוף הארגונים קול אחד ומכון הנגב. 

באירוע השתתפו כ-35 ח"כים ובהם השרים יעל גרמן ועמיר פרץ, סגן השר מיקי לוי וחברי הכנסת: חיליק בר, רונן הופמן, בנימין בן אליעזר, יצחק הרצוג, משה מזרחי, מאיר שטרית, דוד צור, זהבה גלאון, עיסאווי פריג', אלעזר שטרן, מיכל רוזין, מיכל בירן, אבישי ברוורמן, בועז טופורובסקי, עליזה לביא, עדי קול , עפו אגברייה,  מוחמד ברכה, חנא סווייד, מירב מיכאלי, מיקי רוזנטל, איציק שמולי, נחמן שי, אראל מרגלית, עומר ברלב, יצחק כהן, דב חנין.

חבר הכנסת חיליק בר, יו"ר השדולה ומיוזמי המפגש אמר באירוע כי: "כמעט שליש מחברות וחברי הכנסת ממרבית סיעות הבית השתתפו היום בדיון החשוב והם מייצגים את אותו רוב מוחץ של חברי הכנסת ממרבית סיעות הבית השתתפו היום בדיון החשוב והם מייצגים את אותו רוב מוחץ של חברי הכנסת התומכים בפתרון שתי המדינות. אנחנו נמשיך לפעול כדי להסיר את המכשולים שיערימו עלינו קיצונים בשני הצדדים, ונפעל למען כל דבר שיסייע לקידום תהליך השלום, פתרון שתי המדינות וסיום הסכסוך בין העמים."

מתחת לתמונת רבין: ח"כ חיליק בר (עבודה) ומוחמד מדאני, מראשי הפת"ח (באדיבות לשכתו של ח"כ חיליק בר)
מתחת לתמונת רבין: ח"כ חיליק בר (עבודה) ומוחמד מדאני, מראשי הפת"ח (באדיבות לשכתו של ח"כ חיליק בר)

 חבר הפרלמנט הפלסטיני, עבדאללה עבדאללה אמר: "זה מרגש שהדגלים שלנו מונפים זה לצד זה ובדיוק כך אנו צריכים להיות מחויבים למשא ומתן שיביא לחיים משותפים כשני עמים שווים זה לצד זה. המטרה שלנו היא לחיות כשכנים בשתי מדינות ממערב לירדן. אף אחד מאתנו לא ייעלם מכאן, לא למדבר ולא לים ולשם כך צריך לעבוד קשה להגיע להסדר לסיום הסכסוך ולסיום הכיבוש. זהו כינוס חשוב, תקדימי ומרגש."

השר עמיר פרץ : "זוהי שעה מכריעה כי לכישלון השיחות השלכות קשות ביותר. לכן אני מאמין שהמנהיגים שלקחו אחריות וניגשו לשיחות חצו את רוביקון החשש והפחד והם מבינים שהאלטרנטיבות האחרות גרועות לשני הצדדים. ישנם החוששים ממחיר השלום. אני מאמין שמחיר השלום הוא חיובי וכדאי."

ח"כ רונן הופמן אמר כי: "ניצבת לפנינו הזדמנות ועלינו לקוות שהמשא ומתן יצבור תאוצה. אני קורא לכל חברי הכנסת להיות בעלי קול חזק וברור לתמיכה בתהליך ולחזק את הנושאים והנותנים בשני הצדדים".

יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון: "הנוכחות המרשימה הזאת של חברי הכנסת מוכיחה כי אין צורך במשאל עם . הכנסת היא מייצגת את העם והכנסת תומכת באופן חד וחלק בסיום הסכסוך. אנו נתמוך מהאופוזיציה בכל התקדמות מדינית ומוטב שראש הממשלה ימקד את מאמציו בכך ולא במשאלי עם".

הזמרת אחינועם ניני אשר נכחה במפגש אמרה: "יש בעיות בשני הצדדים ורק תהליך שלום יביא לפתרון. יש קשר ישיר בין הקוטג' ומחירי הדיור לבין הסכסוך ומי שמאמין בצדק חברתי צריך להוביל גם את הדגל המדיני. אצלנו בקהילת האמנים יש חשש שהסכסוך לא יסתיים ואני מתגייסת לשם כך. אצטט את הקולגה שלי אייל גולן ואומר שמי שמאמין לא מפחד".

מנכ"ל תנועת קול אחד, טל הריס התייחס לנוכחות המרשימה באולם ואמר כי: "כל אלה שגודשים כעת את האולם פה, ביחד עם השרים וחברי הכנסת, הינם אזרחים שאכפת להם וויתרו על יום עבודה לימודים או עיסוקים אחרים, שזה קמצוץ מהרוב המתון חפץ החיים שמעוניין בסיום הסכסוך. אני קורא לביבי לנסוע בדרך בגין ולא רק בכביש ולהביא את השלום".

השדולה לקידום פתרון הסכסוך הישראלי–ערבי הוקמה על ידי חבר הכנסת חיליק בר , והיא השדולה הגדולה ביותר בכנסת, אשר מונה למעלה מ-40 חברים , ממגוון סיעות הבית. השדולה מהווה פלטפורמה לשמירת הנושא המדיני על סדר יומה של הכנסת ולייצוג הרוב המתון בישראל החפץ בסיום הסכסוך ובפתרון שתי המדינות.

הוועדה לדיאלוג אזרחי מונתה על ידי נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, והיא פועלת לבניית שיתוף פעולה ודיאלוג עם החברה הישראלית למען סיום הסכסוך וקידום פתרון שתי המדינות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן