Skip to content

פתרון זמני: סוכנים ימסרו מידע על אישור טיסה

התאחדות סוכני הנסיעות מציעה זאת כי בשל זמן ההיערכות הקצר אין אפשרות ליישם עד מחר את הנחיית הממונה על הרשות להגנת הצרכן: לפרסם בטיסת שכר שלא אושרה, כי היא מותנית בקבלת אישור רת"א ולפרסם בטיסות שכר מאושרות את דבר מתן האישור ואת מספר האישור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
תמר פינקוס
תמר פינקוס

לפני שבועיים פרסמה הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, תמר פינקוס, הנחיה בעניין פרסום מועדי טיסות שכר ואישורן על ידי רשות התעופה האזרחית (רת"א). בהנחייה נאמר בין השאר, כי סוכן נסיעות, מפעיל טיסה וחברת תעופה המפרסמים מועדי טיסות שכר, שטרם אושרו על ידי רת"א, חייבים לציין באותיות בולטות, ברורות וקריאות, כי הטיסה מותנית בקבל אישור רת"א. כמו כן הם חויבו לפרסם באותיות בולטות, ברורות וקריאות בטיסות שכן אושרו על ידי רת"א את דבר מתן האישור ואת מספר האישור.

מברכת על היוזמה

מיד לאחר פרסום ההנחיות פנתה התאחדות סוכני הנסיעות לממונה ומסרה בשם חבריה, כי היא מברכת על היוזמה, אולם יישום ההנחיה בפועל בתוך 14 ימים בלבד אינו אפשרי, וכן הוצגו בפני הממונה הערות ומספר התאמות נוספות לגבי אופן יישום ההנחיה.

הממונה נאותה להיפגש עם ההתאחדות במטרה לשמוע וללבן את הנושאים שעלו בפניית ההתאחדות ופגישה זו תתקיים כבר בזמן הקרוב.

הפתרון הזמני

מכיוון שההנחיות נקבעו לתוקף יישום החל ממחר יום חמישי 1 באוגוסט וטרם סוכם עם הממונה אחרת, וכן ברי לכל הצדדים והגורמים כי עד מחר לא ניתן להיערך ליישום מלא של ההנחיות, פנתה ההתאחדות אל הממונה ומסרה, כי חברי ההתאחדות יעשו כל מאמץ כבר מן הימים הקרובים, להעמיד לרשות לקוחות שיבקשו לקבל מידע מפורט על אודות אישור טיסה, אפשרות לפנייה אלקטרונית שתהיה זמינה לכל לקוח בכל האתרים של חברי ההתאחדות ופרסומיהם.

משמעות הפתרון הזמני: על חברי ההתאחדות לשלב הודעה במסגרת אתריהם, בה יידעו את הלקוחות כי הם נערכים ליישום הנחיית הממונה וכי עד להטמעה מלאה של היישום אפשר לפנות לכתובת מייל ברורה, בבקשה לקבל מידע ספציפי על טיסה אותה הם מעוניינים לרכוש.

חברי ההתאחדות ישיבו ללקוח בדבר מצב הטיסה לאשורה כולל האישורים שניתנו לה, או יודיעו ללקוח כי הטיסה טרם אושרה, אם זהו מצבה המעודכן במועד הפרסום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן