Skip to content

50 פצועים סורים טופלו עד כה במרכז הרפואי זיו

הפצועים הראשונים שהגיעו מהקרבות בסוריה היו גברים בשנות ה-20-30 לחייהם, שכנראה היו מעורבים בצורה זו או אחרת בלחימה, אך במהלך החודש האחרון מגיעים אזרחים: ילדים, ילדות ונשים, שנפצעו כתוצאה מהפגזות על בתיהם. הטיפול בפצועים הסורים מעורר הדים נרחבים בארץ ובעולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המרכז הרפואי זיו קולט פצועים סורים ממלחמת האזרחים זה כחמישה וחצי חודשים. שבעה פצועים ראשונים הגיעו ב-16 בפברואר השנה, והבוקר (רביעי) הובא לטיפול במרכז הרפואי זיו הפצוע הסורי ה-50 על ידי צה"ל. מרבית הפצועים הובאו למרכז הרפואי זיו כאשר הם במצב קשה וסובלים מפגיעות נרחבות של ירי ורסיסים בכל חלקי גופם.

הפצועים הראשונים שהגיעו מהקרבות בסוריה היו גברים בשנות ה-20-30 לחייהם, שכנראה היו מעורבים בצורה זו או אחרת בלחימה, אך במהלך החודש האחרון כבר מגיעים אזרחים: ילדים, ילדות ונשים שנפצעו כתוצאה מהקרבות העזים והפגזות על בתיהם.

הפצוע ה-50 מובא היום לטיפול בחדר הטראומה (צילום: חנה ביקל)
הפצוע ה-50 מובא היום לטיפול בחדר הטראומה (צילום: חנה ביקל)

בין הפצועים שעדיין מאושפזים במרכז הרפואי: אם ובתה בת השמונה, שנפצעו לאחר שביתן הופצץ, נערה בת 15 שנפגעה בפיצוץ ורגלה נקטעה בסוריה המלווה על ידי אמה, ופעוטה בת 3 שנפגעה בפניה מרסיסים וכוויות, המלווה גם היא על ידי אמה.

הטיפול בפצועים הסורים מעורר הדים נרחבים בארץ ובעולם, בנוסף לאמצעי התקשורת הישראלים, פוקדים את המרכז הרפואי זיו צוותי תקשורת מכל רחבי העולם המסקרים את הטיפול בהם ונדהמים מהיחס החם והטיפול הרפואי המקצועי לו הם זוכים, על אף היות סוריה וישראל במצב של מלחמה. גם נציגי הצלב האדום, שביקרו את הפצועים הסורים מספר פעמים, הביעו את הערכתם לצוות בית החולים על הטיפול המקצועי והמסור המוענק להם.

ד"ר אוסקר אמבון, מנהל המרכז הרפואי זיו, אומר כי צוות המרכז הרפואי זיו מטפל במסירות בכל פצוע, בכוונה להציל חיים מבחינה הומניטרית וכחלק מאמנת הרופאים עליה חתום הצוות. "חלק מהפצועים סובלים מפציעות מורכבות וקשות אשר דורשות טיפול ארוך ומשולב על ידי רופאים ממחלקות שונות בבית החולים, שלעיתים עובדים במקביל במספר צוותים בחדר הניתוח. התוצאות הן טובות והפצועים הסורים גם יודעים להביע תודתם לצוות הרפואי", אומר ד"ר אמבון.

עוד מוסיף ד"ר אמבון, כי הפצועים הסורים זוכים גם לתמיכה וטיפול של אנשי צוות פרא-רפואי, עובדים סוציאליים ופיזיותרפיסטים, במהלך שהותם בבית החולים, כמו כלל המטופלים. "הענקת טיפול מקצועי מקיף הכולל גם שירותים פרא-רפואיים, חשובה ביותר להחלמתו של כל מטופל, כך גם לפצועים הסורים, במיוחד בכל הקשור לתמיכה סוציאלית לנוכח החוויות הקשות שעברו בסוריה. מעבר לתמיכה הרגשית החיונית אותה מעניק צוות השירות הסוציאלי לפצועים, הם גם דואגים למילוי צורכיהם הבסיסיים כגון: דאגה להלבשה תחתונה ומוצרי היגיינה עבורם בזמן האשפוז, בגדים לקראת שחרורם ומשחקים עבור הילדים המאושפזים. כיוון שלפצועים הסורים אין משפחה או חברים העוזרים להם כפי שיש למאושפזים אחרים בבית החולים, יש לציין את תרומת עובדי בית החולים ואנשים פרטיים בעזרה ודאגה לצרכים אלו" אומר ד"ר אמבון.

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    1 באוגוסט 2013 @ 19:47

    אני לא מבין השמאל הישראלי הקיצוני מתאר את ישראל כמדינת אפרטהאייד שאוכלת ערבים כל ערב [יחד עם הנגינה של אהוד ברק על הפסנתר] והינה סורים שהם מדינת אויב באים לכאן לקבל טיפול אצל השטן הקטן
    הורס את כל הסיפור לא? עוד דבר מענין ערבים ישראלים לא הולכים לבקר לעזור בבגדים או בכל תמיכה לא שמעתי דברי תודה לא מח"כ הערבים בכנסת ולא מח"כ מהשמאל שום מילה רק כאשר יורים עלינו מעזה וישראל מגיבה אז הם יוצאים מהמחילות ומטילים רפש וארס נגד המדינה אז בסוף אנחנו לא כאלה רשעים…………… עוד אפשר לחיות איתנו?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן