Skip to content

פסטיבל הגנבים של קאן

קאן, אחת הערים העשירות ביותר בצרפת, מוקד משיכה לתיירים עשירים יותר ועשירים פחות מכל רחבי העולם, הפכה למוקד משיכה לגנבי צמרת בעלי ידע נרחב בזיהוי שעוני יד יקרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קאן - גן עדן לגנבים - צילום: עמית מנדלזון

"בואו לקאן אבל השאירו את התכשיטים בבית" – זה צריך היה להיות הסלוגן התיירותי של עיירת הנופש המפורסמת.

לא חלפו אלא שלושה ימים משוד היהלומים הגדול במלון קרלטון היוקרתי "La Croisette" שבטיילת העירונית, ולא הרחק משם נכנסו שני צעירים בשנות העשרים לחייהם, חמושים ברימון יד ואקדח אוטומטי, לבושים ונראים כתיירים רגילים, ו"בדקו" את מערכת האבטחה של חנות שעונים יוקרתית.

לשמחתם התבררה המערכת כלקויה והשניים יצאו מהמקום ובידיהם יותר ממאה שעונים בשווי כולל, שטרם פורסם סופית, אבל עולה לבטח על מיליון וחצי יורו. עובדים, אנשי אבטחה ושלושה קונים ששהו במקום לא הפריעו לשניים.

במקביל פועלת בעיר כנופיה ש"משחררת"  שעוני יד יוקרתיים מבעליהם. יותר מ-12 שעוני יד יוקרתיים נטשו באופן מאוד לא עצמוני את ידי בעליהם בסיוע קל של חברי הכנופיה, הנעים בעיר ברכב קל ובכלים דו-גלגליים ומחליפים מספרי רישוי בקצב מסחרר.

הבוקר (חמישי) נפרד תייר רוסי משעון יד בשווי של 550 אלף יורו, ותייר אחר איבד שעון בשווי 70 אלף יורו כך סתם.

דובר איגוד השוטרים באזור מגנה את מדיניות האבטחה של הרשויות, ואומר שכך הפכה קאן למוקד משיכה לגנבים מכל העולם. ואכן יש הרבה מקום לביקורת, שכן כמו בכל ערי דרום צרפת, גם בקאן הותקנה מערכת מעקב וידיאו בכל העיר, ושוב מוכח, שטענות המתנגדים לחדירה זו לפרטיות האזרחים צדקו; המערכות אינן מרתיעות. יותר מכך, המשטרה מתקשה לנצל אותן אפילו ללכידת הפושעים.

בינתיים מתברר כי שוד יהלומי לבייב היה הרסני הרבה יותר משחשבו, והנזק נאמד ביותר ממאה מיליון יורו.

בימים אלו,  ימי החופשה המסורתית באירופה, קאן, כמו פרובאנס כולה, עמוסה בתיירים, אך אף צעד ממשי לא נעשה לתגבור האבטחה בעיר. בהתחשב בכך שכמעט כל מעשי השוד המאורגנים בעיר בוצעו בסיוע נשק חם, הרי שמדובר בסכנה מוחשית, ואין ספק שאיגוד השוטרים צודק בביקורתו על פרנסי העיר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן