אפקטים. זה כל הסיפור של "פסיפיק רים"

מתקפת שוברי הקופות של הקיץ נמשכת: "פסיפיק רים" הוא עוד סרט מדע בדיוני, שבו הגיבורים חייבים להציל את כדור הארץ. העלילה לא ממש חשובה, אבל אפקטים כאלה לא ראינו כבר הרבה זמן

Print Friendly

[rating=3]

"פסיפיק רים" (בתרגום חופשי: האוקיינוס השקט) הוא הסרט המיוחל של הבמאי הפורה גיירמו דל טורו ("המבוך של פאן"). הסרט בהתהוות מזה תקופה ארוכה, והאוהדים הרבים של הבמאי כבר לא יכלו לחכות כדי לראות את יצירת המדע הבדיוני החדשה שלו.  הסרט החדש עשיר ביותר באפקטים מיוחדים, כפי שלא ראינו הרבה זמן בקולנוע, ומביא עימו פעולה והרפתקאות במלוא מובן המילה.

כדור הארץ בידינו. "פסיפיק רים"

העלילה מתרחשת כמה שנים בעתיד. חייזרים, המכונים קייז'ו, השתחררו מסדק הנמצא בקרקעית האוקיינוס. יצורים אלה עצומים בגודלם ואכזריים ביותר, וכל עניינם הוא להשמיד את כדור הארץ. כאשר ציוד לחימה מודרני אינו מצליח לעצור אותם, בני האנוש מתאחדים ומפתחים רובוטים לוחמניים ענקיים, המכונים ייגר (צייד, בגרמנית). הייגרים מופעלים על ידי שני אנשים מסונכרנים – בדיוק כמו בסרט "אווטאר", ואחד הרובוטים מופעל על ידי שני אחים.

ראלי בקט (צ'ארלי האנם, "המלכודת") הוא אחד משני האחים האלה. הוא עוזב את השירות, אבל ראש מיזם ייגר, סטאקר פנטקוסט (אידריס אלבה, "פרומתאוס"), מעוניין שהוא יחזור, ובחוסר רצון בקט שב למדים. אליו מצטוותת מאקו מורי (רינקו קיקושי, "יער נורווגי"), שאומצה לפני שנים רבות על ידי סטאקר.

הסיפור האנושי שולי ומתומצת בבליל של דיאלוגים שטוחים למדי, כיוון שרוב תשומת הלב כרוכה בקרבות בין הייגר לקייז'ו, או תקראו לזה רובוטריקים נגד משפחת גודזילה. עבור סצנות הפעולה האלה דל טורו וצוות האפקטים המיוחדים יזכו לציון מעולה. אבל בהתחשב בעובדה שסצנות קרב אלו צפויות, קהל הצופים מתפלא מדוע רובן מתרחשות בלילה, ובדרך כלל גם באמצע סערת גשמים.

"פסיפיק רים" הוא עוד סרט קיץ מהנה, בעיקר בזכות האפקטים המיוחדים המקשטים אותו ושומרים על הקהל מרותק לכסא ומשועשע למדי. השחקנים לא מעוררים הרבה רגש מהסיפור, והם שם בעצם כדי להפעיל את המכונות הרובוטיות, ולו כדי שיוכלו להילחם ביצורים הרעים, וכמו בכל סרט שובר קופות קייצי – גם הם צריכים להציל את כדור הארץ.

Print Friendly

על אודות שי שגב

שי שגב משמש כמבקר הקולנוע והטלוויזיה של מגפון. בעבר הרחוק למד קולנוע ותקשורת, ואף גמע קילומטראז' מכובד כבמאי ותסריטאי טלוויזיה. בשנים האחרונות משמש ככתב היין האלכוהול של Ynet, עורך מגזין יין וגורמה, מגזיני תעופה, תיירות ומלונאות מובילים. בעבר שימש כעורך הכלכלה והמזון של מגפון, עורך ראשי של מגזין הנדסת מים, כתב מסעדות ומבקר היין של ידיעות אחרונות, גלובס, מגזין Timeout ודרך האוכל. שגב כבר הספיק לכתוב ולערוך חלק מאתרי המזון, ביקורת המסעדות והיין המובילים בישראל, תוך היותו שופט יין ומזון בתחרויות בכל רחבי העולם. בזמנו הפנוי, מכהן כיו"ר ועדת היין של האקדמיה העברית ללשון. בזמנו הלא פנוי, משמש ככותב נאומים לבכירי ממשל ולראשי חברות בארץ ובעולם.
פוסט זה פורסם בקטגוריה ד, סרטים, תרבות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.