Skip to content

פרשת הרפז – החקירה עוברת ממצ"ח למשטרה

בעקבות ממצאים חדשים הורה הערב היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להעביר את החקירה לניהול המשטרה בסיוע ושיתוף מצ"ח: "זאת לאחר שהשתכנע כי קיים יסוד סביר לחשדות ונוכח האינטרס הציבורי להגיע לחקר האמת בפרשה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התפתחות דרמטית בפרשת הרפז. היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט הערב על דעת פרקליט המדינה משה לדור, הפרקליט הצבאי הראשי תת אלוף דני עפרוני וראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי – להרחיב את החקירה הצבאית שנוהלה עד כה בפרשת הרפז, ולהטיל על משטרת ישראל להוביל מעתה את החקירה נגד המעורבים בפרשה, בחשד לעבירות על חוק העונשין.

 הרחבת החקירה באה בעקבות חומרים חדשים שנאספו בחקירת מצ"ח, אשר הונחו בפני היועץ המשפטי לממשלה, ומשמעותם המשפטית נדונה בישיבות בלשכתו. לדברי היועץ,  החקירה תנוהל מעתה בידי משטרת ישראל, בסיוע ושיתוף מצ"ח.

ההחלטה בעניינו תעוכב עד סיום החקירה. בועז הרפז
ההחלטה בעניינו תעוכב עד סיום החקירה. בועז הרפז

בחודש ינואר השנה הוחלט לפתוח בחקירה פלילית בחשד לביצוע עבירה פלילית צבאית של "התנהגות שאינה הולמת" (לפי חוק השיפוט הצבאי), בגין מעשים שבוצעו בלשכת הרמטכ"ל בקשר לפרשה המכונה "פרשת הרפז". במסגרת זו נבחנה מעורבותם של הרמטכ"ל לשעבר, רב אלוף (מיל') גבי אשכנזי, ועוזרו, אל"מ ארז וינר, בפרשה. ביצוע החקירה הוטל על המשטרה הצבאית החוקרת. בהמשך לאותה חקירה ביקש הפרקליט הצבאי, תא"ל עפרוני, להרחיב את החקירה, בעקבות מידע שהעלתה חקירת המשטרה הצבאית החוקרת. היום כאמור, הורה וינשטיין להרחיב את החקירה ולהעבירה לידי המשטרה.

דובר משרד המשפטים, עו"ד משה כהן הסביר כי כבר בהודעת משרד המשפטים שנמסרה בזמנו, סמוך לבקשת הפצ"ר להרחיב את החקירה, נאמר כי: "מובן מאליו, כי אם ממצאי החקירה שתנוהל, בהצטרפם לחומר הראיות שנאסף עד כה, יעלו חשד סביר לביצוע עבירות על חוק העונשין על ידי מי מן המעורבים בפרשה, הנושא יובא בפני היועץ המשפטי ותתקבל ההחלטה המתאימה".

החקירה לוותה על ידי הפרקליטות הצבאית תוך עדכון היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה. לאחר בחינה מעמיקה של ממצאים שעלו עד כה בחקירת מצ"ח, לרבות אותם ממצאים חדשים כפי שצוין לעיל, ובתום מספר ישיבות בלשכתו, ולאחר שעיין בחוות הדעת שהונחו בפניו – הורה היום היועץ להרחיב את החקירה ו"זאת לאחר שהשתכנע כי קיים יסוד סביר לחשדות ונוכח האינטרס הציבורי להגיע לחקר האמת בפרשה".

במשרד המשפטים מסבירים כי החלטות לגבי כיווני החקירה והיקפה יתקבלו בידי היועץ המשפטי לממשלה על פי התקדמות החקירה והממצאים שיאספו בידי משטרת ישראל ומצ"ח. באשר להחלטה הסופית לגבי הגשת כתב אישום נגד בועז הרפז בגין חלקו בפרשה זו, אומר דובר המשרד: "זו תעוכב בשלב זה עד להתקדמות החקירה. עם תום החקירה יוחלט אם יש מקום להגשת כתב אישום נגד מי מהמעורבים".

התנועה לאיכות השלטון מברכת את היועמ"ש על ההחלטה לפתוח בחקירה פלילית בפרשת הרפז ומצירה על כך שהדבר לא נעשה בזמנו בעקבות דו"ח המבקר וכי היא נאלצה להגיש עתירה לשם כך.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן