Skip to content

ארה"ב הורתה על סגירת נציגויות דיפלומטיות ביום ראשון

עקב התראה חמורה לפיגוע בשגרירויות אמריקניות בארצות מוסלמיות, הורתה מחלקת המדינה על סגירתן ביום ראשון הקרוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי ביום ראשון הקרוב היא תסגור מספר שגרירויות למשך יום אחד בשל סיבות ביטחוניות. בהודעה שמסרה דוברת מחלקת המדינה, מרי הארף, ביום חמישי בלילה, היא אמרה כי לנוכח ידיעות על כוונה לפגוע במספר שגרירויות וקונסוליות החליטה מחלקת המדינה לסגור אותן כבר ביום ראשון הקרוב מתוך דאגה לביטחון עובדיהן והמבקרים בהן.

הארף לא מסרה באילו שגרירויות ונציגויות מדובר, אך גורם אחר במחלקה מסר כי מדובר ב-21 שגרירויות וקונסוליות בארצות מוסלמיות ובהן אבו דאבי, בגדד וקהיר. ככל הידוע, גם שגרירות ארה"ב בתל אביב תיסגר.

מידע על כוונה לפגוע בשגרירויות. מארי הארף (צילום: מחלקת המדינה)
התראה חמורה. מארי הארף (צילום: מחלקת המדינה)

עוד נודע, כי מדובר בהתראה רצינית על כוונה לפגע בנציגות דיפלומטית אמריקנית ביום זה, אך היא איננה ממוקדת לגבי מיקום השגרירות. ביום ראשון הקרוב יחול יום הולדתו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אך במחלקת המדינה האמריקנית שוללים קשר בין יום הולדתו להתראה על כוונה לפגע.

אתמול (שישי) הודיעה צרפת כי תסגור את השגרירות שלה בצנעא בתימן ליומיים והיום הצטרפו אליה גם בריטניה וגרמניה. ארגון האינטרפול הוציא גם הוא התראה בנושא וקרא היום למדינות החברות בו להגביר כוננות, לנוכח סדרת בריחות של אסירים מוסלמים ממספר בתי כלא בפקיסטן, לוב ועיראק. ראש המטות של צבא ארה"ב, מרטין דמפסי, אמר בראיון לרשת ABC, כי הפעם מדובר באיום ספציפי וכי מטרת הטרוריסטים לפגוע במטרות מערביות ולא רק אמריקניות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן