Skip to content

עצורים ופצועים בהפגנות המגזר הערבי בוואדי ערה ובצומת רהט

המפגינים קוראים לביטול תוכנית פראוור שבאה להסדיר את ההתיישבות הבדואית בנגב. ח"כ חנין זועבי: "אנחנו מזהירים את המשטרה ואת השב"כ בפני כל תגובה אלימה והם ישאו בתוצאה". לטענתה, נוכחות מוגברת של המשטרה גררה את המפגינים לתגובות אלימות. המשטרה עצרה 17 מפגינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות מפגינים מהמגזר הערבי הפגינו אתמול (חמישי) בכביש 65 שבוואדי ערה ובין צומת להבים לצומת רהט בנגב במחאה על תכנית פראוור להסדרת ההתיישבות הבדואית בדרום. במהלך ההפגנות התעמתה המשטרה עם המפגינים ועצרה 17 מפגינים. הם יובאו היום (שישי) לבית המשפט בחדרה להארכת מעצרם.

המשטרה הודיעה כי במהלך הימים הקרובים יעצרו בני אדם נוספים שצולמו משליכים אבנים על שוטרים ומבעירים צמיגים במהלך ההפגנות. בוואדי ערה נערכה המשטרה – למודת ניסיון מההפגנה הקשה שנערכה לפני כשבועיים במקום בצהרי יום שישי לאחר תפילות יום השישי – והציבה במקום מאות שוטרים וחיילי מג"ב.

מפגינים נגד תכנית פראוור (צילום: סוכנות מען)
מפגינים נגד תכנית פראוור (צילום: סוכנות מען)

המפגינים דורשים מהמדינה להכיר בכל הנקודות והכפרים הבלתי מוכרים במדינה בכלל ובדרום בפרט,  ולהכיר בזכותם ההיסטורית של הבדואים בנגב על אדמותיהם. הם תובעים לביטולה המידי של התכנית, שאם תתקבל תכלול העברת 30 עד 40 אלף בדואים ממקום מושבם הנוכחי, הריסת כ-40 כפרים והפקעה של כ-700 אלף דונם.

המפגינים הניפו דגלי פלסטין וקראו כי ימשיכו להילחם ולהיאבק עד לביטולה של התכנית. "התכנית מהווה סכנה לכל האזרחים הערביים", קראו המפגינים. חברת הכנסת חנין זועבי זעמה על תגובת המשטרה ואמרה: "אנחנו מזהירים את המשטרה ואת השב"כ בפני כל תגובה אלימה והם ישאו בתוצאה". לטענתה, נוכחות מוגברת של המשטרה גררה את המפגינים לתגובות אלימות. היא קבעה כי בהפגנות הללו "הצד האלים היחיד הוא המשטרה והשב"כ".

זועבי סיפרה כי לפני לקיום ההפגנות המשטרה זימנה עשרות פעילים לשיחות. טענותיה דומות לטענות שהעלו פעילי מחאה חברתית שזומנו לפני הפגנות.

בדרום הארץ מחו בעיקר תושבי היישוב אל ערקיב שבו פעל מנהל מקרקעי ישראל והרס 50 פעם, אוהלים ופחונים שהקימו ביישוב אנשי השבט. בתום ההפגנה עצרה המשטרה בדרום שני מפגינים, שכנראה יובאו היום לבית המשפט בבאר שבע להארכת מעצרם. בכל ההפגנות נפצעו חמישה בני אדם. ארבעה בוואדי ערה ושניים בדרום.

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    2 באוגוסט 2013 @ 15:18

    ח"כ חנין זועבי: "אנחנו מזהירים את המשטרה ואת השב"כ בפני כל תגובה אלימה והם ישאו בתוצאה
    על זה נאמר תפסו תחת עלינו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן