Skip to content

מאתמול יותר עסקים יוגדרו עסקים קטנים

אם עסק הוא בעל תקרת מחזור עסקים שנתי של 5 מיליון ולא 1 מיליון שקל כפי שהיה לפני התיקון, הוא יוגדר כעסק קטן. המשמעות: יותר עסקים ייהנו מעמלות תעריפון הקמעונאי הנמוכים יותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול ניכנס לתוקפו תיקון מס' 2 בכללי הבנקאות – שירות ללקוח ועמלות, לפיו שונתה ההגדרה של עסק קטן, מעסק בעל תקרת מחזור עסקים שנתי של 1 מיליון שקל לעסק בעל תקרת מחזור עסקים שנתי של 5 מיליון שקלים. כך הודיע המפקח על הבנקים דודו זקן.

תעריפון משקי בית ועסקים קטנים

משמעות התיקון היא שיתאפשר ליותר עסקים בישראל להיות מוגדרים כעסקים קטנים, מה שיאפשר להם להיות זכאים להיכלל בתעריפון הקמעונאי של תעריפון משקי הבית ועסקים קטנים, שהתעריפי העמלות בו נמוכים מהתעריפים הקבועים בתעריפון לעסקים גדולים, או לכל היותר זהים להם, עבור אותם שירותים.

דוח שנתי

בהודעה נמסר שעל מנת לממש זכאות זאת, על בית העסק להעביר לבנק בו מתנהל חשבונו דוח שנתי, כגון דוח מע"מ, לפיו מחזור העסקים שלו אינו עולה על 5 מיליוני שקלים לשנה. עם הצגת הדוח לבנק, יפעל הבנק לסיווג החשבון כעסק קטן, וכפועל יוצא מכך יחול על אותו העסק התעריפון הקמעונאי. הסיווג יהיה בתוקף לשנה, כאשר חידושו, בהתאם לכללי העמלות, מותנה בהמצאת מסמכים עדכניים.

על מנת שעסקים קטנים יהיו מודעים לזכויותיהם, מכוח התיקון החדש, וליכולת להקטין את ההוצאות שלהם, יתבקשו הבנקים על ידי הפיקוח על הבנקים, לשלוח ללקוחותיהם העסקיים הודעות המציגות את דבר השינוי והשלכותיו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן