Skip to content

קישקשתא נגד שפיציק

מאבק משפטי על סמלה של המשלחת האולימפית למשחקי לונדון 2012 מתנהל בשבועות האחרונים. הוועד האולימפי בחר בקמע בשם "שפיציק" הדומה להפליא ל"קישקשתא", הצבר המיתולוגי. הטלוויזיה החינוכית טוענת כי "קישקשתא" הוא קניינה הרוחני ומבקשת להפסיק לעשות שימוש ב"שפיציק"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאבק משפטי על סמלה של המשלחת האולימפית למשחקי לונדון 2012 מתנהל בשבועות האחרונים. הוועד האולימפי בחר בקמע בשם "שפיציק" הדומה להפליא ל"קישקשתא", הצבר המיתולוגי. הטלוויזיה החינוכית טוענת כי "קישקשתא" הוא קניינה הרוחני ומבקשת להפסיק לעשות שימוש ב"שפיציק"

מאת טובה אבן חן

קישקשא מימין, שפיציק משמאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב  קיבל בקשה דחופה למתן סעדים זמניים, במעמד צד אחד, שהגישה הטלוויזיה החינוכית בבקשה דחופה להפסקת השימוש ב"שפיציק". התביעה הוגשה באמצעות עו"ד אייל שגיא ועו"ד רם ז'אן ממשרד עוה"ד עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות'.

בחודש דצמבר 2011 בחר הוועד האולימפי קמע בשם "שפיציק", דמות של צבר הנראה כמו אחיו התאום האבוד של קישקשתא. הקמע אמור ללוות את המשלחת הישראלית ללונדון לאולימפיאדה.

בבקשה נכתב כי "קישקשתא הוא קניינה הרוחני של הטלוויזיה החינוכית, נהנה מהגנת זכות יוצרים, מהגנת סימן מסחר מוכר היטב ועוד". החלטה צפויה להתקבל בשבועיים הקרובים.

הוועד האולימפי מודע לדמיון בין הדמויות ואף קיים מספר פגישות עם הטלוויזיה החינוכית, במסגרתן הציעה החינוכית לוועד שיתוף פעולה נרחב ושימוש בדמותו של קישקשתא המקורי, כולל תכניות מיוחדות שייסקרו את ההכנות ופעילות המשלחת. הוועד האולימפי סירב להצעות השונות.

קישקשתא המקורי, שנולד לפני 35 שנים בטלוויזיה החינוכית, משמש כיום כקריין הרצף של שידורי הילדים בערוץ 23. המפעיל והמדובב המקורי, אבי יקיר, ממשיך להפעיל את הבובה גם היום.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן