Skip to content

"יאיר צא מהפייסבוק", קראו מפגינים מול בית שר האוצר

בהפגנה תחת הכותרת "הממשלה קברה את מדינת הרווחה" הפגינו הערב פעילי מחאה מול בית שר האוצר ברמת אביב ג'. הם ערכו טקס קבורה ואמרו קדיש ותפילת השכבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמאה ועשרים מפגינים, פעילי הלא נחמדים והמעברה הירושלמים, צעדו הערב (מוצ"ש) ממרכז שוסטר ברמת אביב ג' בתל אביב לעבר ביתו של שר האוצר יאיר לפיד. המפגינים נשאו עמם ארון קבורה ולבשו שחורים. הם נשאו שלטים בהם נאמר שהיום נקברה מדינת הרווחה על ידי לפיד והממשלה. בהגיעם אל מול ביתו של שר האוצר הם קראו לו: יאיר, צא מהפייסבוק", "הון שלטון עולם תחתון". 

המפגינים ערכו טקס קבורה וקראו קדיש ותפילת השכבה למדינת הרווחה, שנקברה לטענתם על ידי לפיד ונתניהו. משטרת תל אביב הציבה מסביבם כוחות יס"מ ובשלב זה שומרת על איפוק. 

המפגינים נושאים ארון קבורה לבית השר (צילום: דן בר דוב)
המפגינים בבגדים שחורים נושאים ארון קבורה לבית השר (צילום: דן בר דוב)
ומדליקים נרות זיכרון לזכרה של מדינת הרווחה (צילום: דן בר דוב)
ומדליקים נרות זיכרון לזכרה של מדינת הרווחה (צילום: דן בר דוב)

בהזמנה לאירוע נכתב: "בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים בזאת על מותה של מדינת הרווחה שנגדעה בדמי ימיה והיא בת 65 בלבד בידי שר האוצר יאיר לפיד וממשלת נתניהו, שחיסלו את מדינת הרווחה על ידי תקציב דרקוני ומאיים לכל הדעות. שר האוצר יאיר לפיד הטיל על העם מיסים וגזרות שלא יוכלו לשאת עוד בנטל ויקרסו אל עוני עמוק וקשה תהיה ממנו הדרך החוצה.

"קיצוץ נפשע בקצבאות הילדים הוא מכה אנושה לשכבות המוחלשות ויוסיף עוד כארבעים אלף ילדים אל מתחת לקו העוני, לצדם של עוד כמיליון ילדים שכבר מתחת לקו זה ויהפכו עניים עוד יותר. העלאת המע"מ שייקר את כל מוצרי הצריכה, שהפכו עוד יותר קשים להשגה למי שידו גם ככה אינה משגת.
העלאת מס ההכנסה ב-1.5% שיקטין עוד יותר את השכר הזעום והלא מספק די הצורך למחייה בכבוד,
כוונת החיסול של הדיור הציבורי ויחד איתו הסיכוי לקורת גג ראויה וקבועה לשכבות המוחלשות.

"נצא אבלים במסע שבסופו יונח הארון מול ביתו של שר האוצר ונישא הספדים כואבים. הציבור הרחב מתבקש לכבד את המעמד ולהגיע לבוש שחורים".

קדיש לזכרה (צילום: דן בר דוב)
קדיש לזכרה (צילום: דן בר דוב)

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן