Skip to content

כץ ולפיד חנכו קו רכבת מהיר מאשדוד לת"א

באמצעות מסילה חדשה, שהונחה מיבנה לאשדוד, אפשר יהיה להגיע מאשדוד לתחנת ההגנה בדרום ת"א תוך 35 דקות. 10 דקות פחות מהזמן שנמשך עד כה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר התחבורה ישראל כץ ושר האוצר יאיר לפיד, חנכו היום בבוקר את שירות קו הרכבת המהיר מאשדוד לתל אביב, הנמשך 35 דקות.

שר התחבורה ישראל כץ ושר האוצר יאיר לפיד בנסיעה הבוקר ברכת המהירה מאשדוד לתל אביב.
שר התחבורה ישראל כץ ושר האוצר יאיר לפיד בנסיעה הבוקר ברכבת המהירה מאשדוד לתל אביב.

ללא עיקוף

באמצעות מסילה חדשה, שהונחה מיבנה לאשדוד, אפשר יהיה להגיע מאשדוד לתחנת ההגנה בדרום ת"א תוך 35 דקות. 10 דקות פחות מהזמן שנמשך עד כה. הנוסעים מאשדוד נוסעים ישירות ליבנה וממנה לראשון לציון ותל אביב, ולא עושים עיקוף מזרחי דרך רחובות ולוד, כפי שהיה בעבר. בשעות השיא יופעלו בקו 4 רכבות בשעה, במקום שתיים לפני פתיחת הקו.

"זה יום חג"

"זה יום של חג, הקו הזה יוצא מאשקלון ומגיע לת"א ב-45 דקות ומכאן מאשדוד ב-35 דקות. זו מהפכה של ממש כיוון שכעת ניתן לגור כאן ולא לגור במרכז. הרכבת תמשיך להתפתח ותגיע לערים רבות בישראל. המשימה שלנו היא לקרב את הפריפריה למרכז והקו החדש הוא ביטוי ישיר לכך", אמר השר כץ.

"אנחנו רוצים לאפשר לאנשים להגיע במהירות בקלות ובנוחות לעבודה. יש לכך חשיבות חברתית וכלכלית עצומה", ציין השר לפיד.

רפורמה בנמלים

בית הדין הארצי לעבודה, בראשות סגן הנשיאה השופט יגאל פליטמן, קבע לפני 5 ימים, כי יש לעכב את הרפורמה בנמלי הים, עד תחילת ספטמבר, כדי להתחיל מייד במו"מ בין המדינה וההסתדרות בנושא זה וההסתדרות מצידה נדרשה שלא להשבית את הנמלים.

השופט פליטמן ציין, כי אין הממשלה רשאית לקטוע את ההליך ההידברות, וכי הכרזת השביתה מצד ההסתדרות הייתה לגיטימית ומוצדקת, כהגדרתו, היות והממשלה פעלה בחוסר תום לב ובאופן חד צדדי כלפיה ולא נתנה מענה הולם לבעיית יסוד הנמלים.

החלטה זו מקפיאה לחודש את ביצוע הרפורמה בנמלים עליה הכריזו ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר לפיד, שר התחבורה כץ ושר הכלכלה בנט והיא תחודש רק לאחר 1 בספטמבר, בתנאי שהצדדים יגיעו ביניהם להבנות.

תגובת השרים על קפאת הרפורמה בנמלים

השר לפיד אמר, כי "אנחנו נלך לבג"צ כדי שיבדוק מחדש את החלטת בית הדין. כמובן שאנחנו מכבדים את בית הדין ואת ההסתדרות אבל המדינה צריכה להיות מסוגלת לפתוח את השווקים לתחרות. לא יכול להיות מצב בו יגידו למדינה אל תפתחי שווקים לתחרות ואל תוזילי מחירים. הממשלה תעשה מה שבג"צ יורה. צריך להדגיש שאנחנו נדבר עם ההסתדרות, הם לא האויבים שלנו".

השר כ"ץ אמר, כי "אנחנו מכבדים את בית הדין לעבודה שפסק שלא לקדם בחודש הקרוב את המכרזים. גם בית הדין לא התכוון לעכב בצורה מהותית את המכרזים, אי אפשר לעכב או לבטל אותם. הם מתמשכים כבר הרבה זמן ויש מספר לא קטן של חברות ענק שמוכנות להשקיע באשדוד מיליוני שקלים. לא ייתכן שוועדי העובדים שמייצגים שכבה צרה אפילו מתוך עובדי הנמל ימנעו את הדבר הזה. אנחנו נפעל בנחישות אך בצורה חוקית.

"ראינו כיצד הסתיימו מקרים בעבר בהם שיחדו את הוועדים במיליארדים כדי שהם יאשרו את הרפורמה. בסופו של יום, בנו נמל ומסרו אותו לאותם ועדים. אנחנו לא נעשה זאת אלא נייצר תחרות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן