Skip to content

מכרז להרחבת מרכז האנרגיה בנתב"ג

בעקבות העלייה בצריכת האנרגיה החליטה רשות שדות התעופה להרחיב ולהוסיף גנרטור חמישי למרכז האנרגיה המתקדם בנתב"ג, המחובר לטרמינל 3 באמצעות מנהרה באורך 700 מטר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשות שדות התעופה (רש"ת) פרסמה מכרז לביצוע עבודות הרחבת מרכז האנרגיה המספק את כל דרישות האנרגיה של טרמינל 3 ואזורי התמך בנמל התעופה בן גוריון ולהוסיף בו גנרטור חמישי. זאת בעקבות העלייה הקבועה בצריכת האנרגיה והגידול במספר הנוסעים בנתב"ג. הרחבה שתאפשר למערכות החירום האנרגטיות בנמל לספק את תוספת האנרגיה הדרושה.

מרכז האנרגיה בנתב"ג הוא ספק החשמל בחירום ומיזוג האוויר העיקרי לטרמינל 3. צילום: רש"ת
מרכז האנרגיה בנתב"ג הוא ספק החשמל בחירום ומיזוג האוויר העיקרי לטרמינל 3. צילום: רש"ת

מרכז האנרגיה בנתב"ג הוא ספק החשמל בחירום ומיזוג האוויר העיקרי לטרמינל 3 . היום פועלים במרכז ארבעה גנרטורים, אליהם מתוכנן להתווסף גנרטור חמישי, כדי שיוכל בעת הפסקת חשמל במדינה לסייע בייצור החשמל בנתב"ג. כאשר יחובר נתב"ג לצינור הגז הטבעי, מתכננת רש"ת להפעיל את כל הגנרטורים במרכז האנרגיה בגז טבעי ובכך לחסוך בעלויות הפעלתם. בשטח נתב"ג כולו פועלים היום 38 גנרטורים.

התייעלות

במסגרת מהלכי התייעלות וחיסכון פרסמה רש"ת מכרז לרכישת חשמל לתקופה של 10 שנים. מהלך הצפוי לחסוך לרשות 5% – 10% מהיקף עלויות צריכת החשמל השנתית במתקני רש"ת ובנתב"ג הנמנים על צרכני החשמל הגדולים במדינה.

צריכה של 172 מיליון קו"ש

צריכת החשמל השנתית של כל אתרי רשות שדות התעופה מגיעה לכ- 172 מיליון קילוואט שעה (קו"ש), בעלות של כ- 66 מיליון שקל בשנה. צריכת זו מצויה בגידול שנתי מתמיד, כאשר ב- 2011 הסתכמה צריכת החשמל בכ- 165 מיליון קו"ש ובשנת 2012 הסתכמה בכ-172 מיליון קו"ש. הצריכה המקסימאלית לשעה בנתב"ג בלבד, הכוללת את הצריכה הישירה של רש"ת ושל הזכיינים והדיירים, מסתכמת בכ-27 מגה ואט בשעה, והיא הולכת וגדלה מדי שנה וצפויה להגיע לשיעור של כ-35 מגה ואט בשנת 2020.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן