Skip to content

נוכל שהונה קשישות נעצר עד תום הליכים

דן בודניקוב הירושלמי נהג להיכנס לבתי קשישות, לספר כי הוא שכן חדש ו"ללוות" מהן סכומי כסף לתשלום עבור שיפוצניק שעובד בביתו. מחמש עשרה נשים שונות הוא לווה כביכול אלפי שקלים ושכח להחזיר. היום הוגש נגדו כתב אישום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום ובקשה להארכת מעצר עד תום הליכים הוגשו הבוקר (שני) נגד דן בודניקוב (בודני) בן 35 מירושלים בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עושק והתחזות כאדם אחר.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עורכת הדין כנרת מור מפרקליטות מחוז תל אביב בבית משפט השלום, פקד בודני את דירותיהן של נשים קשישות בגבעתיים וברמת גן במהלך החודשים ינואר-יולי השנה. הוא הציג עצמו בפניהן במרמה כשכן החדש בבניין בו הן מתגוררות או כמקורב לשכן, כדי לקבל מהן כספים שלא כדין.

בודני פיתח לעצמו "שיטת עבודה" פשוטה וגנב כספים בלי להתאמץ יתר על המידה. הוא הציג בפניהן באופן קבוע מצג שווא, לפיו איש מקצוע עובד בביתו ומסרב לקבל המחאות. לכן נזקק להלוואת כסף במזומן, כביכול כדי לשלם לאיש המקצוע, תוך הבטחה להחזיר את הכסף בתוך זמן קצר. בכל המקרים יצר קשר עם קשישות ובמהלך שיחתו עמן היה משוחח בטלפון סלולרי עם גורם דמיוני על אמו או על קרובת משפחה שנמצאת במצב קשה בבית החולים. זה היה מסביר להן מדוע עליו לנטוש את הדירה  בזמן העבודה של בעל המקצוע ולהיחפז לבית חולים.

בשלב זה הוא היה יצוא מדירת הקשישה ולאחר מספר דקות שב ומספר כי בעל המקצוע מסרב לקבל צ'ק ודורש מזומן. הוא הסביר שהוא ממהר ואין לו כרגע כסף במזומן. כך "לווה" הנוכל כספים מ-15 הנשים שהתלוננו נגדו, בסכומים שנעו בין 170 ל-500 שקל מכל אחת. סך הכל ותוך זמן קצר "לווה" מהן סך של כ-6,000 שקלים.

"התנהגותו הנקלית של המשיב מלמדת על תכנון מוקדם וקפדני בבחירת הקורבנות, תעוזה, נחישות, עורמה ושיטתיות. המשיב יישם שוב ושוב את שיטת הפעולה שלו תוך שהוא עובר מספר שלבי ביצוע. המשיב, נוכל מתוחכם ורצידיביסט, הערים על קורבנותיו הקשישות, תוך ניצול מכוער של מגבלות גילן. הפנייה לאוכלוסייה בה הוא בחר לפגוע מעידה עליו – אוכלוסיה של נשים קשישות, מרביתן מעל לגיל 80 ואף מעל לגיל 90, כשחלקן ניצולות שואה החיות על קצבת זקנה של הביטוח הלאומי, והכל כדי לגזול את כספן בלי לחוס עליהן ומבלי להתחשב במצוקתן", כתבה התובעת, עו"ד מור, בבקשת המעצר עד תום ההליכים.

יצוין כי נגד בודני עומד מאסר על תנאי בן 14 חודש בגין ביצוע אותם המעשים ממש, באמצעות אותה שיטת פעולה נגד קשישים. העונש הוטל עליו כשהורשע בפברואר 2011.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן