Skip to content

מלך מרוקו ביטל חנינה לפדופיל

מוחמד השישי נכנע להפגנות המוניות של נתיניו, אבל הציפור הסתלקה כבר מהכלוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מוחמד השישי - מלך רחום וחנון
מוחמד השישי - מלך רחום וחנון

מלך מרוקו, מוחמד השישי, ביטל חנינה שהעניק לפדופיל סדרתי ספרדי ששחרורו עורר מחאות זועמות בממלכה. לפי הודעת דובר ארמון המלוכה מאתמול, ראשון, המלך: "החליט לבטל את החנינה שהוענקה קודם לכן לדניאל גלבן פינה".

על פי דיווחים בתקשורת פינה שוחרר ועזב את מרוקו, אך שר המשפטים שלה עתיד לדון עם מדריד על: "הצעד הבא אחרי ביטול החנינה". בשבת אמר המלך שלא היה מודע לחומרת עבירותיו של האיש, והורה לפתוח בחקירת שחרורו.

הפדופיל הורשע לפני 18 חודשים בקמטירה, סמוך לבירה רבאט, באונס ילדים בני ארבע עד חמש עשרה. פינה שנידון לשלושים שנות מאסר נמנה עם 48 ספרדים שהמלך חנן בשבוע שעבר לבקשת מלך ספרד חואן קרלוס, שביקר במרוקו בחודש שעבר.

ביום שישי פיזרה משטרת מרוקו באלימות הפגנת מחאה ברבאט. באמצעות אלות מנעה המשטרה מכמה מאות מפגינים להגיע אל בניין הפרלמנט, כמה אזרחים ועיתונאים נפצעו במהומות.

לדברי שר המשפטים של מרוקו, החנינות הוענקו בהתבסס על האינטרס הלאומי של האומה ועל ידידותה עם ספרד. המלך מוחמד נוהג לחון אסירים, כדרך מלכים מאז ומתמיד, בימי חג ומועד ובפרט ביום הכתרתו, אולם ההחלטה לשחרר את הספרדים לבקשת מלך המעצמה הקולוניאלית לשעבר הכעיסה רבים מנתיניו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן