Skip to content

יוקם צוות בינמשרדי לגיבוש מדיניות להכשרות במלונאות

שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו, הודיע על הקמת צוות משותף למשרדי התיירות, האוצר והכלכלה בנושא ההכשרות המקצועיות. לדבריו, "יש לגבש מדיניות ארוכת טווח". המנכ"ל הלוי: בעניין תדמור, המצב כיום מחייב לקבל להחלטות אמיצות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, קיים היום (ב') דיון בנושא הכשרות מקצועיות בתחום המלונאות. זאת, בעקבות השגת ההסכמה על מתווה המגדיר תקציב לשנה וחצי הקרובות לכלל בתי הספר להכשרות מקצועיות.

השר לנדאו: יש לאמץ גישה יסודית יותר מזו הקיימת, לא להסתפק רק בקולינריה ובטבחות. עלינו לפעול למימוש מלוא הפוטנציאל הטמון בתחום המלונאות. (צילום: עירית רוזנבלום)
השר לנדאו: יש לאמץ גישה יסודית יותר מזו הקיימת, לא להסתפק רק בקולינריה ובטבחות. עלינו לפעול למימוש מלוא הפוטנציאל הטמון בתחום המלונאות. (צילום: עירית רוזנבלום)

בדיון השתתפו בנוסף למנכ"ל המשרד אמיר הלוי וצוות המשרד מנהלי בתי מלון. נציגי אקדמיה, ונציגי תעשיית המלונאות.

על פי המתווה שהושג בשבוע החולף, התקציב יישאר בקנה מידה הדומה לתקציבים אשר אושרו בחמש השנים החולפות. מדובר על 7.5 מיליון שקל לשנת 2013 ו-15 מיליון שקל לשנת 2014.

בדיון הודיע שר התיירות על הקמת צוות משותף למשרד התיירות, אגף התקציבים, החשב הכללי ומשרד הכלכלה, אשר יגבש מדיניות ארוכת טווח משופרת להכשרות מקצועיות בתחום המלונאות, וזאת במטרה להקנות ודאות לענף ההכשרות המקצועיות.

השר קרא לכלל הגופים המעורבים בנושא ולאלה העוסקים בהכשרות מקצועיות, לסייע בגיבוש המתווה החדש.

השר לנדאו ציין בדיון: "אני רואה חשיבות רבה בהכשרות המקצועיות בתחום המלונאות והקולינריה. באמצעות המתווה החדש נסדיר לא רק את מקצועות הטבחות והקולינריה, אלא גם הכשרות מקצועיות נוספות הרלוונטיות לענף".

בישיבה הוחלט עוד, כי הצוות המשותף יגבש הצעה לרשות החברות הממשלתיות להוצאת פנייה ליזמים, במטרה לבחון את אפשרות מכירת המותג "תדמור" ושילובו עם פעילות ההכשרות המקצועיות, בית הספר המקצועי וסגל העובדים.

לנדאו: "משרד התיירות נטל על עצמו אחריות בנושא ההכשרות המקצועיות. היה לנו חשוב לרתום את המערכת לטובת העניין, ובין השאר את משרדי האוצר והכלכלה. יש לאמץ גישה יסודית יותר מזו הקיימת, לא להסתפק רק בקולינריה ובטבחות. עלינו לפעול למימוש מלוא הפוטנציאל הטמון בתחום המלונאות".

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, הוסיף שהמשרד זיהה שמדובר בבעיה בוערת "ושמנו את ההכשרות המקצועיות בראש סדר העדיפויות של המשרד. כשניתחנו את שוק ההכשרות המקצועיות בתחום התיירות, הבנו שהשוק השתנה בשנים האחרונות והממשלה צריכה למצוא את המתווה שנכון להיום. אנחנו רוצים לבנות הכשרה מקצועית טובה שפרוסה על פי ביקוש ברחבי הארץ. כך למשל, בים המלח, יש ביקוש רב ואין הכשרות. אי אפשר לתקן את כל נזקי העבר בבת אחת. את תדמור ניקח לכיוון חדש, שבו הכל פתוח, בהתאם להצעות שנקבל מהשוק. המצב כיום מחייב לקבל להחלטות אמיצות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן