Skip to content

רני רהב: "להקים ועדת חקירה לבדיקת התוהו ובוהו בבורסה"

איש יחסי הציבור דורש מהיועץ המשפטי לממשלה להתערב במה שקורה בבורסה וטוען שפעולותיו של משה כחלון, שר התקשורת לשעבר, הבריחו משקיעים, גרמו לעליית המע"מ ולתפיחה בגירעון הממשלתי. את הנעשה ברשות לניירות ערך הוא מכנה מחול שדים ומדגיש: "מיותר לציין, כי בורסה עם מחזור כמו של אתמול, 380 מיליון שקל, מראה על כלכלה ללא נשימה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
רני רהב (צילום: ויקימדיה)
המשקיעים ברחו. רני רהב (צילום: ויקימדיה)

"תהיתי אם לא הגיע הזמן שהיועץ המשפטי לממשלה יעשה מעשה ויודיע בציבור, כי בכוונתו להמליץ לממשלה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית או ועדת בדיקה או ועדה בראשות שופט עליון, שתבדוק את התוהו ובוהו שמתרחש בבורסה לניירות ערך בתל אביב" כותב היום רני רהב, איש יחסי הציבור, ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין עם עותקים לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יאיר לפיד ושרת המשפטים ציפי לבני.

במכתבו כותב רהב, כי "מוזר הדבר שהיועץ המשפטי קורא כמו כל אדם בישראל את העיתונים ורואה את זעקות לשמים של היו"ר המתפטר, המנכ"לית שהלכה ויו"ר רשות ניירות הערך שעדייו שותק. אם הדברים נכונים, הם מאוד בעייתיים. אם הם לא נכונים – הם מאוד בעייתיים".

"הרגולטורים כשלו"

רהב מתרעם על כך ש"דווקא אנשים שאנחנו מצפים מהם לשמור על מנהל תקין ולהיות רגולטורים וכלבי המשמר של הדמוקרטיה הישראלית כשלו כאן לכל אורך הדרך" והוא מדגיש בפניה לויינשטיין: "אני מתפלא שכבודך לא רואה את זה. מיותר להאשים דווקא את ראשי הבורסה במה שקרה לבורסה עצמה, גם אם יש להם חלק בכך".

יהודה ויינשטיין. היועץ המשפטי לממשלה (צילום: דן בר דוב)
המבוגר האחראי? יהודה ויינשטיין. היועץ המשפטי לממשלה (צילום: דן בר דוב)

"כחלון רצה להפוך להיות המאמא תרזה"

במכתבו ליועץ המשפטי תוקף רהב את פעולותיו של משה כחלון בעת ששימש שר התקשורת לפני כשנה וחצי. "מר משה כחלון רצה להפוך להיות המאמא תרזה מכלכותא ובמחי יד חיסל את תעשיית הסלולר במדינת ישראל. נכון, לרגע אחד הוא הפך גיבור לאומי וחסך לכל אזרח בין 300-400 שקל לחודש. אבל, והאבל הוא מאוד עצוב, המשקיעים האמריקנים בפרט והבינלאומיים בכלל ברחו מהבורסה בתל אביב כאחוזי בהלה ופחד, ובצדק – כי ברגע אחד כל ההשקעות שלהם נמחקו בחצי או ב-70%. ועם האמריקנים לא מתעסקים, הם פשוט לא שבו יותר ומאז הבורסה התחילה לקרוס אט אט. אז אולי כבוד השר לשעבר יצא גבר ליום אחד, אבל חיסל את הבורסה במו ידיו".

"גירעון ענקי בתקציב המדינה"

רהב ממשיך וטוען, כי כחלון "גרם לגירעון ענקי בתקציב המדינה, וזאת משום שמיליוני שקלים שהם תקבולים ממס חברות ומע"מ של חברות הסלולר ירדו בעשרות אחוזים. אי לכך הממשלה, באמצעות משרד האוצר, העלתה את המע"מ באותה התקופה ב-1% ומכאן שכל החיסכון לישראלים בטל ומבוטל. לצערי הרב הישראלי לא כל כך מבין את זה, וזאת משום שהציבור זועק ובצדק מבחינתו על תעשיית הסלולר. ובינתיים פוטרו אלפי אנשים, השקעות צומצמו, אבל הכי חשוב – המשקיעים ברחו".

"עליית המס על הבורסה הבריחה משקיעים"

רהב תוקף גם את עליית המס על הבורסה ומציין כי "מדינת ישראל – בגלל עליהום ציבורי, בגלל פופוליזם של הרחוב ובגלל כמה חברי כנסת שמעניין אותם רק הדגל הפופוליסטי – העלתה את המס על הבורסה ל-25%. מכאן שאם עוד נותרו כמה משקיעים בשוק ההון, גם הם כבר הלכו הביתה".

"חברה ציבורית שואפת להיות פרטית"

באשר לרשות ניירות הערך מציין רהב, כי "מה שהרשות עשתה בשנים האחרונות הוא שכל חברה ציבורית שואפת להיות חברה פרטית וכל חברה פרטית לא מתכוונת להיות ציבורית. פיקוח הוא דבר חשוב", הוא מדגיש, "אבל ביורוקרטיה בפיקוח גורמת להרס הבורסה. מיותר לציין, כי בורסה עם מחזור כמו של אתמול, 380 מיליון שקל, מראה על כלכלה ללא נשימה. ומדינה ללא בורסה חזקה מעידה על כלכלה במחלקת טיפול נמרץ".

"מחול שדים"

"מחול השדים שמתחולל בין רשות לניירות הערך, הנהלת הבורסה והדירקטוריון מדיף ריח רע ולמרות שמדובר ברגולטורים קדושים", מציין רהב ופונה ליועץ ויינשטיין: "המבוגר האחראי כאן בעיניי הוא אתה, היועץ המשפטי לממשלה, שחייב אפילו למראית עין לבדוק את הנושא באופן דחוף".

עוד טוען רהב, כי מוזר שכל העמותות למען ניקיון ציבורי ומאבק בשחיתות כזו או אחרת, לא ביקשו את מה שהוא מבקש מהיועץ המשפטי לממשלה ולדבריו, "זאת משום שמדובר ברגולטורים ואף אחד לא נוהג להתעמת איתם".

4 Comments

  1. החוקר
    8 באוגוסט 2013 @ 1:15

    מר רהב הנכבד
    תרשה לי לא לקבל את דבריך ואפילו לדחות את תגובתך בשאט נפש
    אין לי ספק שתפקידך ועבודתך כמתפרנס וניזון מהטייקונים לבטא תגובה כפי שכתבת
    הרשה לי לספר לך דבר אמתי שהייתי עד לו בעבר
    הייתי חבר בקיבוץ והיה לנו רפת נהדרת ורווחית שהכניסה כספים לקיבוץ , עד שהרפתן הוותיק חלה ובמקומו הביאו בחור צעיר שסיים לימודי כלכלה ומנהל עסקים , והוא החליט לנהל את הרפת "בצורה חדשנית"….
    התחיל לקצץ בכמות המזון ובתרופות לפרות ואחרי כחודשיים שלושה הראה שהמאזן החודשי של הרפת עלה פלאים לכיוון רווחים גדולים ותר , ואחרי חצי שנה כנ"ל , כולם אמרו איזה גאון…
    עד שלפתע תנובת החלב ירדה בחצי והפרות החלו לחלות עד כי כמעט כל הרפת הלכה לאבדון .
    אז כולם בקיבוץ הבינו עד כמה הבחור "גאון"…. זה הנמשל למי שלא הבין עדיין!!
    המשל הוא :
    הטייקונים והבורסה שלך מר רהב
    נכון שהטייקונים והמפעלים והעסקים שלהם הרוויחו טוב מאוד בזמן שהציבור מצבו הלך והחמיר משנה לשנה
    ותעשייות הלופט גשפט (הבורסה) פרחה וצמחה וגם אתה צמחת ופרחת אתה
    אבל הציבור נחלש , וכל שירותי הבריאות החינוך התרבות הרווחה ועוד הצטמצמו והציבור התחיל להבין שעשקו אותו .וטוב שכחלון עשה מה שעשה ואתה מעיז בחוצפתך להאשים אותו
    אתה חייב מיד להתנצל בפני כל הציבור ומיד
    האם אתה רוצה שבסופו של יום יקרה בארץ מה שקרה במצרים ובעוד מקומות, שהציבור יצא בהמוניו על נשיו ילדיו וזקינוו להפיכה כללית ולמרי אזרחי.
    אתה ועוד כמה כמוך תנודו על ידי הציבור ויתכן שנכסיך יולאמו על ידי המשטר החדש
    ואתה תהפוך לנתמך סעד!!!
    תאמין לי אם לא תתנצל בפני כחלון והציבור, אני מבטיח לך שמה שכתבתי יתקיים !!!

  2. זמבלה
    6 באוגוסט 2013 @ 14:05

    יש להקים וועדת חקירה
    שתחקור ותבדוק מדוע לא בוצע עד כה הניתוח החיוני לכריתת הלשון הארוכה של מר רני רהב מהאיברים החיוניים בהם היא תקועה….
    [email protected]

  3. דותן
    6 באוגוסט 2013 @ 7:32

    רני רהב, אתה מקשקש.

    מה שמר רהב אומר למעשה, זה שכאשר לא נותנים לבעלי הון לעשוק את השוק, הם לא ירצו להגיע לכאן יותר.

    למה, לעזאזל, מדינת ישראל צריכה אנשים שזה השיקול שלהם?

  4. אורן
    5 באוגוסט 2013 @ 19:41

    רני רהב משמיץ ומטעה הכל כדי להגן על לקוחותיו הטייקונים.
    הוא כנראה שכח את הדיבידנד החריג בגובה 1.5 מליארד ש"ח שהוציא בן דוב מאורנג' במכה אחת.
    הוא גם מתעלם מחברות הענק שמשלמות מס חברות נמוך, חלקם חברות מחול גם לא משלמות מס על דיבידנדים.
    (בינהם מונופול המלט נשר שבזמן שהיה בבעלות דנקנר שילם מעט מאד).
    כל אחד עם מחשבון יכול לבדוק את ההפסדים מהכנסות הסלולר. סך הרווחים ב 210 היו כ 2.5 מליארד ש"ח
    עליהם שלמו 600 מליון ש"ח מס. הרווחים האלה נשחקו בכשליש. בכל מקרהסכומים שרחוקים מאד מלכסות גירעון של 40 מליארד ש"ח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן