Skip to content

המלונאים במצוקה? המחירים יורדים

איך קורה שבחודש הכי חם בשנה, שוק תיירות הפנים מוצף במבצעי הוזלות ודילים חמים? האם אוגוסט יתמלא בסוף או שיסבול מקרבתם של חגי תשרי? והנופש בחו"ל – הזול יותר בגלל חולשת הדולר והאירו – האם הוא פוגע בתיירות הפנים?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חרף היות אוגוסט חודש השיא בתיירות בשראל, אפשר לראות בעיתונים לא מעט מודעות של מבצעים מוזלים ומפתים לחופשות ולמלונות. התופעה שבתחילת חודש אוגוסט צבר ההזמנות במלונות נראה דל, אינה חדשה. זו תופעה שהחלה כבר בשנים קודמות. אך האם השנה היא גורפת יותר? האם המלונות זקוקים בדחיפות לזריקת מרץ וללקוחות? שאלנו את הנוגעים בדבר, איך יסתיים החודש בתיירות בארץ.

מלון יו קורל ביץ' קלאב באילת מרשת מלונות פתאל. מניסיון העבר, שכל בתי המלון בגוש דן ואילת יהיו בתפוסות מלאות עד ה-24 באוגוסט
מלון יו קורל ביץ' קלאב באילת מרשת מלונות פתאל. מניסיון העבר, כל בתי המלון בגוש דן ואילת יהיו בתפוסות מלאות עד ה-24 באוגוסט

אבי זיו, מנכ"ל חברת תיירות הפנים קל נופש, אומר שאכן אוגוסט נראה כרגע פחות טוב בגלל חולשת הדולר והאירו והמצב הכלכלי באירופה, שמייצר דילים אטרקטיביים. עם זאת ,לדבריו, אין בזה חידוש "זה לא קורה לראשונה, אבל בניגוד לעבר, גם תיירות הפנים בחודש אוגוסט הפכה להיות תיירות של הרגע האחרון, כך שלבסוף קרוב לוודא שאוגוסט יסתיים לא פחות טוב מכרגיל".

גם הסמנכ"ל לשיווק של איסתא, רונן קרסו, אומר שיש להניח מניסיון העבר, שכל בתי המלון בגוש דן ואילת יהיו בתפוסות מלאות עד ה-24 באוגוסט, שבו מסתיים השנה החופש הגדול.

לדברי המשנה למנכ"ל אופיר טורס, יהודה זפרני, לפי הנתונים שבידיהם וצבר ההזמנות, אין עליית מחירים בתיירות הפנים לעומת השנה שעברה. "כך גם לגבי נופש בחו"ל, מלבד טורקיה, שעלתה ב- 20% משנה שעברה והטיסות לארה"ב, שעלו בעד 25% מן השנה הקודמת בדולרים והוזלו מבחינה שיקלית, כי בשנה שעברה הדולר הממוצע היה בסביבות 3.85 שקל לדולר והשנה הוא בסביבות ה-3.6 שקל לדולר".

מעדיפים לנסוע לחו"ל

ישראלים בקלאב באנטליה. למרות שמחירי טורקיה עלו ב-20% מהשנה שעברה, התיירות אליה גואה. (צילום: עירית רוזנבלום)
ישראלים בקלאב באנטליה. למרות שמחירי טורקיה עלו ב-20% מהשנה שעברה, התיירות אליה גואה. (צילום: עירית רוזנבלום)

שגיא ארם, אחראי רכש תיירות פנים באשת טורס, אומר שהשנה מורגש באופן ברור כי אזרחי ישראל מעדיפים לנפוש בחו"ל מאשר במלונות בארץ. "המחירים בתיירות היוצאת אטרקטיביים יותר, יש מגוון רחב מאוד של מוצרים שגדל בכל שנה, מלאי המקומות על הטיסות גדל ובהתאם – מחיר הטיסות יורד. ואילו מצד שני, המלונות בארץ מעלים את מחירי החדרים בכמה אחוזים, מבלי להתייחס למחירי הנופשונים בחו"ל". עוד הוא אומר, שבסופו של דבר, כאשר המלונות בארץ מזהים ברגע האחרון שהם נמצאים בתפוסות נמוכות לעונה – הם מתחילים לפרסם מבצעים ולחתוך מחירים "וכל זה ברגע האחרון".

בהתאחדות המלונות אומרים, לעומת זאת, כי ביקושי אוגוסט דומים לאוגוסט שעבר, למעט קיצור תקופת החופש הגדול. "תוצאות אוגוסט בשנה שעברה, גם הן הצביעו על מגמה דומה", טוענים בהתאחדות.

זיו מקל נופש אומר שהם יודעים לזהות את הזמנים שבהם המלונות במצוקה, מקבלים מהם מחירים מיוחדים ויוצאים עם מבצעים. עיקר המבצעים הם מה-25 באוגוסט, שהוא שבוע זול, מאז שהוחלט על קיצור החופש הגדול, "כך שמי שיכול ורוצה, עדיף לו לכוון את עצמו לשבוע האחרון של אוגוסט".

בעניין המחירים אומר זיו שהם לא עלו השנה ביותר מאחוז או שניים בעקבות עליית המדד ושברור שבשיא הביקוש, ביולי שאחרי תשעה באב, זו עונת השיא. "זה לא דבר חדש. ההתנהלות היא אותה התנהלות. מה שהשתנה זה המנהג של הישראלים לחכות לרגע האחרון גם באוגוסט, וכך מלון שהחל את החודש עם תפוסה של 50%, עשוי לסיים אותו בתפוסה של 85%, לשביעות רצונו".

ובסוף כל אוגוסט יש גם ספטמבר, והשנה ספטמבר הוא חודש החגים, שבהם ראש השנה יאפשר חופשת סוף שבוע ארוכה. העובדה שראש השנה חל כבר ב-4 בספטמבר, אולי משפיע על אוגוסט כי חלק מהאנשים אולי יוותרו על חופשת אוגוסט כדי לנסוע בראש השנה או בסוכות.

חודש אוגוסט הוא לא מחודשי השיא של התיירות הכפרית, שכן אוגוסט הוא חודש של משפחות ואילו הצימרים מיועדים ברובם לזוגות ואלה מעדיפים לבלות בחודשים רגועים יותר.

עם זאת, תופעת ההזמנה של הרגע האחרון מעכשיו לעכשיו, הגיעה גם לתיירות הכפרית, מה שמביא להתגמשות של בעלי הצימרים במחירים (וגם להעלמת עין באשר למספר הילדים שמוכנסים לחדר האירוח) ולקראת סוף החופש מתמלאים החדרים המוכנים לארח משפחות.

(הכתבה פורסמה באתר www.monitour.co.il)

1 Comment

  1. יוסי
    5 באוגוסט 2013 @ 18:20

    התיירים הצרפתיים שהציפו בעבר את מלונות תל-אביב, הרצליה, נתניה מצאו פיתרון זול יותר- שכירת דירות נופש. תיירי הפנים הישראלים חוזרים בהמוניהם לטורקיה. עונת הקיץ הנוכחית היא אחת הטובות ביותר מאז ומעולם לתיירות היוצאת. שער דולר נמוך פחות מ:3.60 לש״ח, מחירים נמוכים יחסית ביעדי נופש אירופאים גורמים לכך שרבים מעדיפים לטוס לחו״ל . בשורה התחתונה , למלונות ישראל קשה להתחרות ברמת המחירים מול האופציות הקיימות לתיירים מחו״ל ולתיירות היוצאת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן