Skip to content

תושבי דרום ת"א לוינשטיין: תודה שהגעת לבקר, זה כמו סלאח שבתי

היועץ המשפטי לממשלה הגיע היום לסיור שטח בדרום העיר. התושבים הנזעמים כבר לא מאמינים לביקורים. הם תובעים פתרון. הלהבות בוערות והפיצוץ יגיע, מבטיחים התושבים. שלמה מסלאווי, יו"ר ועד השכונות של דרום העיר: "דרום תל אביב זה לא בור הביוב". וינשטיין הבטיח לבדוק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"כל אדם זכאי לכבוד האדם, יהיה מוצאו אשר יהיה, אך גם תושבי הדרום זקוקים לכבוד האדם", אמר היום היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בסיור מתוקשר שערך בדרום תל אביב. ביקורו של וינשטיין בא בעקבות הפגנה של תושבי השכונות מול ביתו במחאה על כך שאישר לשחרר שני מבקשי מקלט מהכלא, לאחר שנכלאו ללא משפט. אחד מהשניים, באביקר איברהים, מבקש מקלט מדרפור ושחקן בתיאטרון הקהילתי הסודני הואשם בגניבת אופניים מאחר שלא היתה ברשותו קבלה על רכישתם.

המתח קיים כל העת בשכונות והתושבים לא מסתירים את חוסר האמון בממשלה ובזרועותיה. וינשטיין, שערך סיור דומה לפני שנתיים, יצא אל המפגינים מול ביתו והבטיח לבקר בשכונות כדי לבחון מקרוב את המצב. היום הוא הגיע. "למדינה הקטנה שלנו קשה להכיל כמות כזו של מסתננים", אמר היועץ. אל וינשטיין התלווה המשנה ליועץ, עו"ד רן נזרי.

וינשטיין מסייר בדרום העיר (צילום: דן בר דוב)
החוק לא נאכף. וינשטיין מסייר בדרום העיר (צילום: דן בר דוב)
החשובים באים, מבטיחים והולכים. תושבי השכונה (צילום יקי צימרמן)
המכובדים הגיעו, דיברו והלכו. תושבי השכונה (צילום יקי צימרמן)

"שהמתיפייפים יגיעו לחיות כאן, למה הם כאן על חשבון הגב שלי?", קראה אחת מתושבות המקום.
התושבים גם הצביעו על עשרות עסקים קטנים שנפתחו על ידי הזרים ללא רישיון. יש לציין שמבקשי המקלט אינם מורשים להוציא רישיון לעסק גם אם הם רוצים. "הם פותחים כאן חנויות ועסקים בלי שום רישיון", טענו תושבים, "אם אנחנו נפתח, מיד יהיו צווי סגירה, קנסות ומשפטים נגדנו". וינשטיין טען בסיכום הביקור כי נדהם לגלות את התופעה והבטיח להורות למשפטנים לעסוק בכך כשיחזור למשרדו.

(צילום: דן בר דוב)
"למדינה הקטנה שלנו קשה להכיל כמות כזו של מסתננים", אמר היועץ (צילום: דן בר דוב)

שלמה מסלאווי, יו"ר ועד השכונות של דרום תל אביב, אמר למגפון: "מאז שהגיעו הזרים, הפגנו, צעקנו, מחינו. הגיעו לכאן שרי ממשלה וכל מני מכובדים. הגיעו, דיברו והלכו. המצב לא רק שלא השתפר, הוא הלך והורע, החמיר מאוד. אנחנו חוששים שמסתננים מרגישים שהם יכולים לעשות כרצונם, אין אכיפה, אנחנו לא יכולים לסבול את זה יותר. זה הפך לגיהנום והממשלה היא שהביאה אותם. מבחינתנו הם מסתננים, והממשלה היא זו שחייבת למצוא פתרון מידי".

 אחד התושביחם קרא לעבר וינשטיין: "זה בדיוק כמו בסרט סלאח שבתי. באים מכובדים, מביאים צלמים והולכים". מסלאווי: "הוא צודק, זה ממש סלאח שבתי. באים, מצטלמים והולכים הביתה ואנחנו נשארים בתוך המצב הקשה".

– הקימו לכם את תחנת לווינסקי, היא לא עוזרת?

שלמה מסלאווי: "בדיוק להיפך. המצב הוא כאילו מאז שהם באו הם הגבירו את הפשע. אני מתכוון שמאז שהתחנה כאן, הפשע לא התמעט. הוא גדל וצמח במאות אחוזים".

היועץ המשפטי התייחס למקרה של באביקר איברהים ששוחרר ושל מבקש מקלט נוסף ששוחרר לאחר שהואשם באונס – שניהם נעצרו בגין "הנוהל הפלילי" שמאפשר לעצור מבקשי מקלט ולכלוא אותם ללא הליך פלילי: "היה ראוי שהם ישוחררו ואני לא מתחרט. כל מקרה ייבחן לגופו. אומרים שנחמד לשבת בירושלים ולהסתכל במבט על, וקשה להתייחס לדברים כשאתה לא כאן ולכן באתי לראות".

כל מקרה ייבחן לגופו. וינשטיין (צילום: דן בר דוב)
כל מקרה ייבחן לגופו. וינשטיין (צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)
"כדאי שיבין שהפיצוץ קרוב" (צילום: דן בר דוב)

את מסלאווי זה לו מעניין. "אנחנו לא מתכוונים לשבת ולשתוק. בקרוב נצא בהפגנה גדולה. יש פתרונות, יש מתקן שהייה שהוקם במיליוני שקלים. חלק ניתן להעביר לשם. צריך לתת להם מספיק כסף למחייה וכלכלה על מנת שיעברו לפי בחירתם לאחת ממאתיים מדינות אפריקה. הם לא חייבים לחזור לארצם. שיעברו לאן שיבחרו. יהיה להם כסף ביד וגם הכסף שעשו כאן. דרום תל אביב זה לא בור הביוב אליו משליכים את הזרים". תושב אחר אמר, כי מי שלא רואה את הלהבות שבוערות בשטח, כדאי שיבין כי הפיצוץ קרוב.

2 Comments

  1. צדוק התקוה
    6 באוגוסט 2013 @ 19:23

    לרגע חשבתי שהתמונות צולמו בניגריה ……….כולם לבושים מיטב האופנה ואופנים באפריקה זה כמו רכב שרד והחניות שיש להם ממש מרגישם שהם בבית מענין של מי הבית יהיה בסוף ……….

  2. צדוק התקוה
    6 באוגוסט 2013 @ 19:20

    כשמשרד המשפטים והפרקליטות הבכירה מורכבת מצד מסווים של המפה הפולטית הישועה לא תבוא משם והמבין יבין תשאלו את טליה ששון המכהנת כיו"ר עמית של המועצה הבינלאומית של הקרן החדשה לישראל, כחברת הנהלה של "המועצה לשלום ולביטחון, חברת המועצה הציבורית של יש דין‏ והיא דוגמא קטנה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן