Skip to content

יש עתיד באלימות: זו הדמוקרטיה החדשה, אידיוט

אני מפחד ממנהיגים טיפשים, שלא יודעים מה לעשות עם הכוח שיש להם, זה היאיר לפיד, ממנו אני מפחד. ציבור המחאה שעל גבו רכב לכנסת הפך להיות נגדו, ולפיד מבין שהציבור הזה מבין שאין בו כלום, רק שקרן, קטן. מכאן הלחץ האלים בשיח הציבורי שלו, בכל מדיום אפשרי. לפיד לא רגיל להיות במגננה, אחרי חיים טבולים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יאיר לפיד (צייר: יונתן שתיל)
יאיר לפיד (צייר: יונתן שתיל)

פעם הייתי מובך לקרוא ולשמוע על מעללי הממשלה, ניהול כושל של שרים, תגרנות של שיכורים מצד חברי הכנסת. פעם, ממש עד לפני שבוע.

לפני שבוע זה השתנה, והתחלתי לפחד מהממשלה של ביבי, של ליברמן ויאיר לפיד. ליברמן הופך להיות רק קוריוז פוליטי, תמיד רוצה להיות יותר ולעולם לא יגיע, בעיקר כי הוא לא יכול, אין מאחוריו מספיק בשביל להיבחר לראשות הממשלה. שפת הגוף והדיבור האלים שלו נועדו רק לצרכי פוליטיקה, פתקים, ובחירות למצביעים רוסיים, שחושבים שטוראי אפסנאות ליברמן יודע להילחם בערבים. למרות ששילוב של פאשיסט גזען עם חוכמה פוליטית גבוהה מאוד זה שילוב שכבר השמיד מדינות ועמים, ליברמן הוא לא זה, הכל מחושב לטובתו האישית, ובאקלים הפוליטי המקומי והבינלאומי, הוא יודע לשחות היטב, להבין אותו עד לשד עצמותיו, להיות חכם מספיק איפה להרגיז בכוונה ואיפה לא מקבלים אותו. הוא יודע את כללי המשחק וסונט בפרצופה של האופוזיציה עם הגבולות הגמישים האלו. ליברמן איש חכם מאוד, מבריק פוליטית, הכי קרוב להיות חיים רמון ואריה דרעי של עשרים השנים האחרונות. הוא אוהב את החיים הנוחים שלו. ממנו אני כבר לא מפחד, סתם כיף לחבוט בו לפעמים. אני מפחד ממנהיגים טיפשים, שלא יודעים מה לעשות עם הכוח שיש להם, זה היאיר לפיד, ממנו אני מפחד.

בשבוע שעבר היינו עדים בשידור חי למופע השפלה פומבית, רמיסת כבודה העצמי, האקדמאי, הציבורי של ח"כ ד"ר עדי קול. לצערי, היא עדיין מחפשת את שאריות כבודה מתחת לשטיח ניקוי הנעליים בכניסה למשכן. אין לה כבוד עצמי, אפילו לא שמץ, אולי מגיע לה להישאר הנתינה של אין עתיד. לא מובן לי לגמרי למה מי שעברה התעללות נפשית בשידור חי בצורה אלימה כל כך, על ידי שלח ולפיד, לא עזבה אותם בטריקת דלת מהדהדת, ואני מנסה לא להיגרר להשוואה לאישה מוכה. אפשר לצפות מד"ר למשפטים, מישהי שיש לה אינטליגנציה מוכחת, ואולי עמוד שדרה, להבין את האירוע שמסביבה ולהגיב לו. אז אין לה, לא עמוד שדרה, ולא הבנה של המציאות, ככה לפיד, ליברמן מודל חדש, רוצה אותה. ממושמעת וזהו, סוג של כלבה מאולפת. אין לי ספק שעל כמה בקבוקי בירה אלכסנדר, אי שם במהלך הקמפיין, הם ישבו ובחרו בבחורה בלונדינית, מצודדת, צעירה, עם תארים אקדמאים, בסדר הזה. זה מצלצל היטב אצל חבורת חסמבה של יאיר ושלח, באומן וקוברינסקי, כנערת פוסטר נהדרת, להגיד שיש לנו פוליטיקה אחרת. גם לליברמן הייתה בלונדינית, אז של יש עתיד יותר טובה (אחר כך נראה כבר נגיד לבלונדה מה לעשות בדיוק). זה היה מפגן טהור של שוביניזם פחדני, מצוקתי, ואלים. מאוד אלים, ואלימות נובעת מחולשה ומפחד. שיהיה ברור לכם, לגבר הוא לא היה עושה את זה, ואני כבר לא יודע אם להאשים יותר את שלח במתקפה הפרועה הזו, או את לפיד. שניהם כאחד.

היום אין טעם לחוק כזה, כי סף הסחיטה עלה מדרגה למפלגות הביניים

חוק המשילות הנוכחי הוא חוק שמוחק את שברי העתיד השפוי שלנו, וזה לא השינוי הנדרש בפוליטיקה הישראלית. אלו שאוהבים להדגים את ארה"ב כמה היא יציבה פוליטית עם שתי מפלגות שוכחים לציין שהפרלמנט שלהם נבחר ישירות. בואו ננסה את זה בארץ, נראה מי יבחר בהם ישירות. פעם שברירי מפלגות התמחו במשחק הזה וסחטו את הממשלה לכל תנאי הכניעה שלהם. ממשלות נאנסו פומבית על ידי ח"כים קיקיוניים עד לעלייתו הראשונה של אריה דרעי, הסוחט המושלם עם שישה סחטנים (ש"ס). זה אמור היה להיות לב ליבו של החוק הזה. היום אין טעם לחוק כזה, כי סף הסחיטה עלה מדרגה למפלגות הביניים, כמו של לפיד ובנט, והתוצאות מדברות בעד עצמן. אלו המפלגות שדווקא אמורות להתחזק מכך, וזו הסכנה לעתיד שלנו. מחיקת המפלגות הקטנות כמו מרצ, לבני והערבים רק מייצרת שיח ציבורי לא מאוזן, לא דמוקרטי,  ובעיקר – אלים. לא יהיו מאזנים דמוקרטיים לממשלה, והשקט מסביב יהיה רק דלק לקיצוניות קשה הרבה יותר מחוק נוראי שלכל שוטר מותר להיכנס לכל בית ללא צו. החוק הזה מדבר גם על 19 שרים וסגני שרים לממשלה הבאה, ומסבירים לנו כאילו שזה מה שנכון, וצודק, וטוב (נשמע כמו לפיד?) לישראל, אבל יהיר לפיד שכח שיש חוק כזה, עם פחות נושאי משרה ואוכלי חינם, שברק הפך לצחוק ומאז כולם צוחקים עליו. אפילו הוא צוחק עליו, עלינו, כי הוא התחייב לשבת בממשלה של רק 18 שרים, מעכשיו.

החוק הזה נולד מתוך הרצון של אלקין-לוין-ליברמן-בנט ושות' למחוק את הערבים והשמאלנים מהמפה הפוליטית, ולא יציבות דמוקרטית ושאר החירטוטים שיוצאים מיועצי תקשורת. שכרון הכוח הוא שכרון השתן שעלה להם לראש. אז אולי מרצ תתאחד עם העבודה (עדיין גול עצמי של שלי יחימוביץ', שלא יודעת לקחת מנהיגות ומנדטים פזורים בשטח), לבני תמצא סידור עבודה אצל ביבי, כי היא לבני, יציבה כמו החוק, והערבים יתפכחו. למרות שהם שונים זה מזה באופן מהותי, הלאומנות התקשורתית הישראלית מכלילה אותם יחד כ"ערבים". הם יתאחדו, ואז נקבל רשימה ערבית אחת גדולה. עם הסלב הערבי הנכון שיעמוד בראשם, הם יכולים להוציא לבחירות 90% מהבוחרים שלהם ולקבל יותר מ-30 מנדטים. יהיה פה שמח עם אופוזיציה שכזו.

נחזור לאלימות המשילותית של לפיד. האלימות הזו היא כנראה התוצאה של החודשים האחרונים, החודשים  הראשונים של לפיד בפוליטיקה הישראלית. חוסר נסיונו בכל תחומי החיים האמיתיים צף ועולה בכל יום, בכל ישיבה, בכל סטטוס, בכל דרישה לתשובה מהותית ובכל ראיון בערוצי התקשורת הלקקניים של שתיים וידיעות. הוא לא יודע להתמודד עם לחצים, לא עם ביקורת, ובעיקר לא יודע להתמודד עם חוסר ההשכלה שלו  ועם החוסר שבידע כללי, רוחבי, שאין לו וכנראה שמעולם לא היה. במקומות שדורשים ממנו עומק מחשבתי, תשובות עם תוכניות מעשיות, הוא לא נמצא. הכי פשוט זה לשאול אותו, אילו הייתי יכול, איך יהיה כאן טוב בעוד שנה ושלושה חודשים, כאשר כל מומחה קיים אומר שאין שום מנוע צמיחה בתקציב המדינה שלך? למה שוויון בנטל זה 32 חודשי גיוס לחילונים ו-17 לאח בנט? למה התנחבלויות מבודדות וקיצוניות ייהנו מתקציב עדיפות לאומי? כמה קיצצת לבנט בתקציב?

אין יום ללא שקר חדש שצף ועולה בניגוד לכל הבטחה

לפיד חי בממשלה מכוח הבוחר, שכנראה מבין היום שהונו אותו ושיקרו לו. אלו שעדיין חושבים להצביע לו ראויים לתארים שלפיד מדביק. אין יום ללא שקר חדש שצף ועולה בניגוד לכל הבטחה שנתן לפני הבחירות. תואר השקרן החדש והפתטי מגיע בכל הכבוד ליאיר לפיד, בניגוד לביבי, שהוא שקרן פתולוגי. "ציבור המחאה" שהוא רכב על גבם לכנסת הפך להיות ארכי-אנרכיסטים נגדו, והוא מבין שהציבור הזה מבין שאין בו כלום, רק שקרן, קטן. הוא מבין, ומכאן הלחץ האלים בשיח הציבורי שלו, בכל מדיום אפשרי. הוא לא רגיל להיות במגננה, אחרי חיים טבולים בדבש ללא שום מאמץ. שפת הגוף שלו "והקשר לבוחר" הופכים להיות אלימים, מהגיגיו השבועיים ("כאגרוף קמוץ") ועד תשובות לסטטוסים בפייסבוק למורה לאזרחות מדופלם, או אַד הוֹמִינֶם קלאסי: "כולנו אידיוטים עד שקרה הנס והגעת אתה, שלא היית יום מימיך בכנסת", או כשהוא אומר למצביע שמתאר את אכזבתו – "כל אלה שמתאכזבים הכי מהר הם אלו שחוזרים הכי מהר". כן, זלזול בכל מה שאומרים לו. אלו רק דוגמאות מהימים האחרונים. הייתי אומר לו טול קורה מבין עיניך, או הפוסל במומו, אבל אין טעם.

במנשר האחרון לבוחר, שכבר דובר רבות בעליבותו, אפילו הלפידומטור היה כושל. הוא מבצע וידוא הריגה למוסר ולמצפון של ח"כ עדי קול ("אה, ועדי ביקשה שאמסור ד"ש"), ובמשנה תוקף לדבריו שוב פונה למכנה המשותף הנמוך ביותר של בוחריו הטיפשים ומזלזל בח"כ גפני, חרדי. למרות שמגיע לגפני כמעט תמיד, זה כבר פתטי לחזור על חרדים כל שבוע שיש לך תקשורת רעה (אמרתי פתטי פעמיים, סליחה): "…בעצם אתה לא יכול להיות חבר במפלגה של גפני אלא אם כן אתה לבוש, מתנהג, מדבר, זז, נושם וחושב בדיוק כמו ח"כ גפני. אני לא רוצה להישמע שיפוטי, אבל לא  בטוח שזה הופך אותו לגורם מוסמך בשאלה מהי בדיוק מפלגה דמוקרטית", אמר לפיד ושם עצמו מומחה יחידי לדמוקרטיה, אבל דיבר על עצמו, על מפלגתו, זו שאין בה דמוקרטיה, אין בחירות, יש כניעה בהסכם כתוב וחתום ליו"ר הצפון קוריאני שלה.

תכירו במציאות, קוראות יקרות ויקרים. תחת מעטה השחור, המעונב והג'ל, יאיר לפיד של הממשלה מוציא היום החוצה את הלפיד האמיתי, זה שאולי הקרובים לו מכירים היטב, והיה חבוי בעזרתה של התקשורת. יאיר לפיד הוא איש אלים.

ביום שלאחר חוק המשילות, העיתון של המדינה השקיע 7-8 עמודים ראשונים לדון בנגיד החדש. דברי שבח והלל ללפיד וביבי, רגע לפני שהתפטר. אף מילה על מותה של הדמוקרטיה או על ביזויה של עדי קול. זה מגיע מלמעלה, זה ישראל איום של לפיד. אבל חכו לחגים, יהיה ראיון חגיגי עם לפיד לראש השנה, במקום עם ראש הממשלה, רק שהפעם הוא יראיין את עצמו. אולי נזכה להארה חדשה לתלות על המקרר בדמות טור חגיגי כפול, חד פעמי, למען הקוראים.

גילוי נאות: הכותב העלה סטטוס על לפיד-וול בפייסבוק, עם לינק לוידאו של השקרן בשידור חי, ח"כ יענק'לה פרי, בנושא הגיוס וההתחייבות לרב עובדיה לא לקיים את החוק. דרשתי לדעת מי משקר, יעקב פרי או ש"ס. נחסמתי בעקבות הסטטוס הזה, כיאה לרבים אחרים שנחסמו אצלו בהתאמה לפוליטיקה החדשה. תעשו גם אתם אנלייק. רחוק מהעין, מתרחק מהציבור.

[related-posts title="כתבות נוספות"]

2 Comments

  1. צדוק התקוה
    6 באוגוסט 2013 @ 19:42

    לא מבין יאיר לפיד הוא תוצר של האליטות בחור שנולד עם עט [ביד] בפה לוחם מהולל במחנה בן לאמא סופרת ואב מפורסם לא פחות הוא לא בא מרוסיה הקומניסטית של ליברמן הגזעני והוא בא מצפון תל אביב צבר אז ממנו את פוחד ? הוא חלק מהאליטות השולטות במדינה בשר מבשרם והוא אולי יהיה יום אחד ראש הממשלה נכון יש לו עוד הרבה מה ללמוד על נימוסים ועל איך ללטש את השחצנות שלו ליותר עדינה אבל הוא סימן לעצמו מטרה והוא בדרך אליה הוא בטח למד מטעוית של אביו [אני מקווה] ואם לא למד אז ישלם אולי הוא יפתיע לטובה יחתום על השלום ואז יקבל חיבוק ממך ותמחל לו פולטיקה לא מדע מדויק ?

    • זיו טרנר
      7 באוגוסט 2013 @ 15:40

      אל דאגה, אני אמחל לו כמו שאמחל לביבי שיעשה שלום. החצי הראשון לא נכון והחצי השני לא יקרה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן