Skip to content

בשבוע הבא: חגיגת "גשם של כוכבים", מטר הפרסואידים השנתי

השעות הטובות ביותר לצפייה במטר הפרסאידים יהיו בין 22:30 בערב ל-04:30 לפנות בוקר, כאשר קבוצת פרסאוס תהיה גבוה בשמים. אפשר לצפות במטר הפרסואידים מכל מקום - ובתנאי שיהיה חשוך ואז תוכלו להבחין ב"כוכבים הנופלים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חגיגת מטר הפרסאידים – ה"כוכבים הנופלים" – תגיע לשיאה ביום שני הבא ב-12 בחודש ובמקומות שונים בארץ כמצפה רמון, פארק תמנע, מצפה הכוכבים ברקת ומקומות נוספים צפויים אירועים מיוחדים לרגל תופעת הטבע המרהיבה.

מטר המטאורים הפרסאידים מתרחש כל שנה כאשר כדור הארץ חולף דרך שובל שרידי קרח ואבק שהותיר שביט סוויפט-טאטל. מטר הפרסאידים נחשב למטר חזק במיוחד, כאשר השנה צפוי קצב נפילת המטאורים להגיע לקצב של כ-100 מטאורים בשעה. המטאורים חודרים לאטמוספירה במהירות של כ-60 ק"מ לשניה (או 212 אלף קמ"ש) ונשרפים תוך שהם משאירים שובל של אור אותו אפשר לראות היטב, בעיקר באזורים בהם אין זיהום אור, כמו מצפה רמון ואזורים אחרים שאינם מיושבים.

השעות הטובות ביותר לצפייה במטר הפרסאידים יהיו בין 22:30 בערב ל-04:30 לפנות בוקר, כאשר קבוצת פרסאוס תהיה גבוה בשמים.

אפשר לצפות במטר הפרסואידים מכל מקום – ובתנאי שיהיה חשוך, ואז תבחינו ב"כוכבים הנופלים".

מטר פרסאידים (צילום: ויקיפדיה)
מטר פרסאידים (צילום: ויקיפדיה)

אחד האירועים שיתקיימו הלילה הוא תצפית בפארק תמנע, בחסות האגודה הישראלית לאסטרונומיה. אירוע אחר הוא פסטיבל "גשם של כוכבים" במצפה רמון. הפסטיבל ייערך בשיתוף עם בי"ס שדה הר הנגב, מכון דוידסון, מכון ויצמן והמועדון האסטרונומי של אוניברסיטת ת"א. במסגרת הפסטיבל תוחשך תאורת הרחוב במצפה רמון, והחוגגים ושוחרי האסטרונומיה יהנו מצפייה מיטבית במופע השמיימי.

מועצת מצפה רמון נמצאת בתהליכי קבלת ההכרה מיונסקו כ"שמורת שמי לילה", היחידה במזרח התיכון. שמורת שמי לילה היא תקן שהוגדר ע"י סוכנות האו"ם יונסקו, שמגדירה אזור מסוים ככזה, בו רמת זיהום האור היא נמוכה ומצומצמת במיוחד ולכן היא אופטימלית לצפייה בכוכבים.

במסגרת פסטיבל "גשם של כוכבים 2013" שמקיימת מועצת מצפה רמון, יתקיימו  אירועים נוספים באצטדיון הכדורגל של מצפה רמון החל מהשעה 19:30, ובהם הרצאות לכל המשפחה, תצפיות שמיים מודרכות, תצפיות על כוכבי לכת וגרמי שמיים באמצעות טלסקופים והרצאות מומחים פופולריות בנושא אסטרונומיה.

מומלץ להצטייד בלבוש חם, שמיכות או מחצלות לישיבה על הקרקע ופנס (רצוי עם כיסוי אדום כדי לא לפגוע בראיית לילה ובאפקט ההחשכה).

לדברי פלורה שושן, ראש מועצת מצפה רמון: "התחלנו מסורת של החשכת תאורת הרחוב בישוב שהיא חלק מאסטרטגיה כוללת שנועדה להעלות את מצפה רמון על מפת התיירות העולמית ולממש את הפוטנציאל התיירותי הייחודי של היישוב. מטר המטאורים הנוכחי מתרחש בתזמון טוב, כאשר החופש הגדול בעיצומו ולכן אנו מזמינים את הציבור ושוחרי המדע יחד עם ילדיהם להגיע לכאן ולהנות מחוויה מרגשת ויפיפיה בשילוב הרצאות מומחים ואפשרויות לינה מגוונות בישוב ובאזור".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן