Skip to content

פרסי ביטחון ישראל הוענקו עבור פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך

פרס אחד הוענק לצוות של רפאל, חיל האוויר אמ"ן ומפא"ת עבור פיתוח מערכת ש"מביאה במישרין להישגים ערכיים מרחיקי לכת, בתרומתם להתמודדות צה"ל עם אתגרי שדה הקרב האסימטרי המודרני". פרס נוסף הוענק לצוות של משרד ראש הממשלה על "פיתוח כלים טכנולוגיים ומבצעיים לצורך ביצוע משימה קשה ומורכבת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס ושר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, העניקו אמש את פרס ביטחון ישראל – הפרס היוקרתי ביותר במערכת הביטחון. בטקס, שהתקיים זו הפעם ה-56, הוענקו פרסים עבור פרויקטים ופעילויות שתרמו להגברת ביטחון המדינה ולשמירה על עוצמתה ויתרונה האיכותי בשדה הקרב, הן בהיבט הטכנולוגי והן בהיבט המבצעי.

טקס הענקת פרס ביטחון ישראל (צילום: שרון מינס, משרד הביטחון)
טקס הענקת פרס ביטחון ישראל (צילום: שרון מינס, משרד הביטחון)

השנה הוענקו פרסים לצוותים שנבחרו ע"י ועדה בראשות תא"ל (מיל') שמואל קרן. פרס אחד, הוענק לצוות של רפאל, חיל האוויר אמ"ן ומפא"ת עבור פיתוח מערכת פורצת דרך וייחודית הן בהיבט הטכנולוגי והן בהיבט של תפיסת ההפעלה. השימוש המבצעי ביכולות אלה מביא במישרין להישגים ערכיים מרחיקי לכת בתרומתם להתמודדות צה"ל עם אתגרי שדה הקרב האסימטרי המודרני, ובכך תורמת המערכת תרומה משמעותית ביותר לביטחון ישראל.

פרס נוסף, הוענק לצוות של משרד ראש הממשלה על פיתוח כלים טכנולוגיים ומבצעיים לצורך ביצוע משימה קשה ומורכבת. הגשמתה דרשה מחד יכולת חשיבה מקורית ויצירתיות מרשימה ביותר, ומאידך תעוזה וכושר ביצוע חסרי תקדים. ההישגים במשימה זו הם בעלי תרומה מכרעת לביטחון המדינה.

בנאומו התייחס הנשיא פרס לאתגרים הביטחוניים ההולכים וגוברים ולשינויים הרבים במזרח-התיכון ואמר: "ישראל נמצאת כיום בשורה הראשונה של הטכנולוגיה הביטחונית. על מדינת ישראל להמשיך לחתור ולנוע כל הזמן עם המדרגה המתקדמת ביותר, עם זו הנוגעת במחר". נשיא המדינה פנה לזוכים ברכם על הזכייה ואמר: " אנו גאים בהישגיכם וסומכים על יכולתכם ליצור היום את ההתראה וההרתעה ההולמת את אתגרי הביטחון של המחר. ליצור אותה היום שכן אם נקדים- נרתיע , נעניק ביטחון לשלום, ונוכיח שהשלום הוא מרכיב מכריע בביטחון".

שר הביטחון, רא"ל (במיל) משה (בוגי) יעלון: "בחודשים האחרונים נמצאת החברה הישראלית, ומערכת הביטחון בפרט, בעיצומם של תהליכים עמוקים ונרחבים של קיצוצים. תהליכים הנעשים בדאגה אך גם בשיקול דעת ואחריות, מתוך ניסיון לאזן בין הרצוי והמצוי, בין האילוצים הכלכליים לאתגרים הביטחוניים. גם בעתיד הנראה לעין נמשיך להידרש למרצם וליכולותיהם של טובי בנינו במאבק בו אנחנו מצויים, וכמובן גם ליוזמה, ליצירתיות, למעוף ולמקוריות יוצאי הדופן שאתם מפגינים, ושמן הסתם תמשיכו להפגין גם הלאה. לכן עלינו לוודא כי לצד הכוננות וההיערכות של היום, לא נפגע בהתעצמות של מחר. לא נשעבד את העתיד לטובת ההווה. עלינו מוטלת החובה להעניק לכם את כל הכלים והמשאבים הדרושים כדי שתמשיכו בעבודת הקודש שאתם מבצעים למען ביטחון הארץ הזו. ואני מתחייב בפניכם שכך נעשה"."

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל) דן הראל אמר: " תודה לחבורה של אנשים שהוכיחו שגם מה שנראה אולי בלתי אפשרי הוא בגדר האפשר. באתם מכל זרועות מערכת הביטחון, ובסיוע התעשיות הביטחוניות שהם רכיב חשוב בעוצמה של מדינת ישראל – הבאתם אתכם את היכולות המיוחדות שלכם, את היצירתיות, את התעוזה, את החשיבה מחוץ לקופסא, את החלום ואת מימושו."

את רעיון הענקת פרס ביטחון ישראל, הגה ראש ממשלת ישראל הראשון, דוד בן גוריון, שרצה לתת ביטוי לתרומת אנשי הפיתוח לביטחון מדינת ישראל. הפרס נקרא על שמו של אליהו גולומב, מפקד ההגנה.

עד השנה זכו בפרס 167 פרויקטים. 945 חתנים וכלות זכו בפרס, מהם 14 על מפעל חיים. 52 איש זכו בפרס פעמיים. 7 אנשים זכו יותר מפעמיים.

בין הפרויקטים שזכו בפרס ביטחון ישראל בעבר ניתן לציין את העוזי, הגליל, מטוס הכפיר, מערכת ההדמאה התרמית "מדרון אדום", טיל הגבריאל, טיל הפופאי, טנק מרכבה סימן 3, משפחת טילי אוויר-אוויר של רפאל החל משפריר (בשנות ה-60) וכלה בפיתון 4 (שנות ה-90), קונספט הגנת הגבולות "ראי מוצק" ובשנת 2003- מערכת "חומה" (חץ) המהווה נדבך חשוב ביותר ביכולת ההגנה של מדינת ישראל. בשנה שעברה זכתה בפרס בין השאר מערכת "כיפת ברזל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן