Skip to content

הנרצחת במזוודה אזרחית רומניה והחשוד ברצח בן זוגה הטורקי

הבוקר הסירה המשטרה את צו איסור הפרסום שהטילה על פרשת הרצח המזעזעת. תוך פחות מ-24 שעות חשפו חוקרי הימ"ר את זהותה ואתמול נעצר בן זוגה לפני שברח לטורקיה. בחקירתו קשר החשוד עצמו לרצח ובביתו נמצאה הסכין שעל פי החשד שימשה לביתור הגופה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פורסמו פרטי הרצח בדרום ת"א. אזרח טורקי חשוד כי רצח אזרחית רומניה שעבדה בישראל וביתר את גופתה. כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. הנרצחת היא אילונה דניס, בת 46,  שזהותה התבררה למשטרה פחות מיממה לאחר גילוי הגופה במזוודה. היא התגוררה בשכונת התקווה והחשוד ברציחתה הוא עם בן זוגה הטורקי, איידן דמירהן, בן 50, שנתפס אתמול אחר הצהריים לפני שניסה להימלט מהארץ. החשוד עבד למחייתו בבניין.

(צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל)
השוטרים נעזרו בדגימות DNA (צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל)

הנרצחת הגיעה לישראל  לפני ארבע וחצי שנים ומאז עבדה בתחום הסיעוד. מחקירות המשטרה עולה כי לפני הרצח פרץ בין השניים סכסוך כספי שהיה כפי הנראה המניע לרצח. דניס הגיעה לישראל לבדה. ברומניה הותירה אחריה בת. לאחר הזיהוי יצרו השוטרים קשר עם בני משפחתה של הנרצחת, המתגוררים בעיירה המרוחקת כ-700 קילומטרים מהבירה בוקרשט.

מקרה הרצח התגלה ביום שבת בשעות הצהריים, כשאזרח תושב שכונת התקווה נסע על אופניו בגשר ההגנה לכיוון השכונה. לדבריו, הוא נתקל במזוודה שהפריעה לתנועה וביקש להזיז אותה. "גיליתי שהיא כבדה", הוא סיפר, ואז הוא הזעיק את המשטרה. חבלני משטרת תל אביב שהגיעו למקום התכוננו לטיפול בתרגולת פינוי חפץ חשוד ונדהמו לגלות בתוך המזוודה את גופת הנרצחת כרותת אברים וערופת ראש. כוחות משטרה הוזעקו לאזור והחלו לבצע סריקות.

החקירה הוטלה על ימ"ר תל אביב בפיקוד ניצב-משנה גדי אשד. כבר מתחילה היה ברור לאשד ולראש אגף התשאול בימ"ר, סנ"צ ניסים דאודי, כי לרוצח הייתה היכרות מוקדמת עם הנרצחת. חוקרי היחידה המרכזית של משטרת מחוז תל-אביב נעזרו בדגימות DNA מחלקי גופתה של הנרצחת שנמצאו במזוודה ובמקומות נוספים. הם הסתייעו בעובדה שעובדים זרים שמגיעים לארץ נדרשים למסור נתונים ביומטריים, בהם טביעת אצבע.

(צילום: משטרת ישראל)
החוקרים אוספים ראיות (צילום: משטרת ישראל)

ניתוח ממצאי הזירה לימד את החוקרים כי מדובר באישה בעלת אזרחות רומנית. באמצעות חוליית האינטרפול במטה הארצי, שעבדה בשיתוף פעולה עם הרשויות ברומניה, אותרה משפחת הקורבן. מתחקור בני המשפחה עלה כי הנרצחת עבדה בישראל ללא אשרת עבודה, עובדה שהקשתה על איתור מקום עבודתה וכתובת מגוריה.

במשך שלושה ימים פעלו החוקרים והבלשים באזור התחנה המרכזית ושכונת התקווה, לצורך איתור עדים וממצאים. הפעילות כללה תשאול עוברי אורח, בעלי עסקים ובדיקת מצלמות אבטחה, אשר הובילו לאיסוף ראיות הקושרות את החשוד למעשה.

לאחר שהובהרה זהותה של הנרצחת התגלה לחוקרים הקשר הרומנטי שניהלה עם האזרח הטורקי. על פי החשד, בעקבות הסכסוך הקשה בין השניים,  החליט החשוד לפתור את הבעיה דווקא בבית שבו התגורר, ברחוב השיטה 11 בתל אביב. לאחר שרצח את חברתו, ככל הנראה בחניקה, הוא החליט שיש להעלים את הגופה ולגרום לכך שלא תזוהה. הוא מצא מזוודה בה ביקש להטמין את גופה, ונוכח שכדי להכניס אותה לתוכה יש לבתר אותה. באמצעות סכין שהייתה בביתו הוא ערף את הראש, ואחר כך את רגליה וידיה. את הגופה הכניס לתוך מזוודה והשאירה סמוך לתחנת רכבת ההגנה. שאר חלקי הגופה הושלכו בפחים בסביבה. ראשה של הנרצחת עדיין לא נמצא.

אתמול (שלישי) בשעות הבוקר נפרסו כוחות מבצעיים של ימ"ר תל אביב באזור כפר קאסם, שם נהג ללון החשוד ובמבצע מורכב עצרו אותו, מספר שעות לפני שהמריא לטורקיה. לאחר מעצרו הוא קשר את עצמו למעשים המיוחסים לו ובביתו גם נמצאה הסכין שעל פי החשד שימשה לביתור גופת הנרצחת. מעצרו הוארך ב-12 יום.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן