Skip to content

שיבושים בתנועת הרכבות הסדירה

בעקבות הודעה על מחלה פתאומית של 41 נהגים יהיו בשלב זה השיבושים הבאים: קו חיפה חוף הכרמל – מוצקין / עכו: החל מהשעה 14:47 ועד השעה 18:47 תופעלנה 2 רכבות בשעה במקום 3 ותבוטל הרכבת השלישית, בשעה 16:58 מתל אביב מרכז למודיעין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמש פתחו נהגי הרכבת בעיצומים לא רשמיים, כאשר41 מהם דיווחו על מחלה פתאומית המונעת מהם להתייצב לעבודה. היום הם לא התייצבו לעבודה ולקראת הצהריים מסרה הנהלת הרכבת, כי "בשל הודעתם של 41 נהגי רכבת על היעדרותם מהעבודה בגלל מחלה, יחולו שינויים בקווים הבאים: קו חיפה חוף הכרמל – מוצקין / עכו: החל מהשעה 14:47 ועד השעה 18:47 תופעלנה 2 רכבות בשעה במקום 3 ותבוטל הרכבת השלישית, בשעה 16:58, מתל אביב מרכז למודיעין.

בינתיים נמסר, כי הנהלת רכבת ישראל פנתה לבית הדין לעבודה, על מנת שיפעל להפסקת השביתה האיטלקית והשבת נהגי הקטר לעבודתם. "אם חלק מהחולים לא ישובו לעבודה מחר, נאלץ לבטל כ- 100 רכבות נוסעים", ציינה ההנהלה.

נהגי רכבת "חלו" בעקבות דרישה לתוספת שעות עבודה. צילום: רכבת ישראל
נהגי רכבת "חלו" בעקבות דרישה לתוספת שעות עבודה (צילום: רכבת ישראל)

ההנהלה: נופשים או מטיילים

מזה כמה חודשים מנהלים עובדי הרכבת מאבק נגד השינוי בסידורי המשמרות, בעקבות השינויים שהוכנסו בכמה קווים בדרום והיום "חלו" 41 נהגים. כבר אמש שלחה ההנהלה מכתב לעובדים וביקשה מהם לשוב לפעילות סדירה. במכתב נאמר, כי "בימים האחרונים אנו עדים למספר רב מהרגיל של עובדים הנעדרים ממקום העבודה, בעוד שבפועל נצפו נופשים או מטיילים. צעדים משמעתיים יינקטו נגד עובדים אלו בהתאם. התנהגות זו עלולה לגרום לשיבושים בתנועת הרכבות ולפגיעה במאמצי החברה לשפר את השירות לנוסעים".

במקביל פנתה ההנהלה להסתדרות בבקשה לעזור ולהביא לסיום העיצומים. זה לא עזר וכבר היום אחר הצהריים יורגשו שיבושים בתנועת הרכבות הסדירה.

שיבושים קודמים השנה

בחודש מאי השנה, בעקבות הפעלת מערכת ממוחשבת המסדירה את המשמרות של הנהגים, נקבע כי הנהגים ינהגו שש שעות במקום ארבע שעות ביום, כפי שהוסכם בין הנהלת הרכבת להסתדרות בהסכם העבודה האחרון ביניהם, לאור זאת לא הופיעו, באותו החודש, 28 נהגים לעבודה בטענה שהם חולים.

לפני שלושה שבועות פתחו נהגי הרכבת בשביתה איטלקית, במחאה על השעייתה של גילה אדרעי לשעבר יושבת ראש ועד העובדים. לפני כשבוע קבע בית הדין כי אדרעי תשוב לעבודה.

הסיבה הפעם

הפעם הסיבה לצעדים שנוקטים הנהגים היא ככל הנראה שינויים בתנאי העסקתם בעקבות השינויים שבוצעו בקווי הרכבת בדרום. הנהגים טענו כי בעקבות שינויים אלה נוספו להם שעות עבודה. אך ההנהלה עמדה על כך שהשינויים בלוחות הזמנים יבוצעו.

בוועד העובדים אומרים, כי "לא מדובר בצעדים ארגוניים. מדובר בקריסה של ממש של מערך הנהגים ברכבת. נהגים קורסים מעומס עבודה. במקום לשלוח חקירות ומעקבים נגד הנהגים, כדאי שהנהלת הרכבת תעשה חשבון נפש עם עצמה איך היא נותנת לנהג שמסיע אלפי נוסעים, לנהוג שעות ארוכות כל כך (לפעמים 9 ו-12 שעות) ללא מנוחה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן