Skip to content

"רק לחצים ואיומים מפורשים בפעולה צבאית יעצרו את איראן"

כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך סיור שערך בעיר הבה"דים בנגב. נתניהו קרא למשקיעים "מסין ועד קולומביה וכל מה שבתווך" - להשקיע בנגב. שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר: "עשרות אלפי אנשי קבע שיגיעו לכאן, בתוספת חיילי חובה ומילואים, יביאו תנופה לנגב. המהלך הזה הוא הזדמנות לפיזור אוכלוסין ולתנופה כלכלית אדירה, שאנחנו רואים אותה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אנחנו לא מוכנים לקבל טפטוף טילים. המדיניות שלי היא להגיב בעוצמה. גם לפעול לסיכול, אבל ודאי להגיב בעוצמה ודי בצמוד לאירוע – ואנחנו לא נותנים לזה להתפתח". כך אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך סיור משותף, שקיים ביחד עם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, בעיר הבה"דים בנגב.

נתניהו ויעלון בתדרוך בעיר הבה"דים (צילום: שרון מינס, משרד הביטחון)
נתניהו ויעלון בתדרוך בעיר הבה"דים (צילום: שרון מינס, משרד הביטחון)

"ראינו את זה לאחרונה ב'עמוד ענן'", אמר נתניהו. "כרגע יש פה שקט שאומרים לי שלא היה פה למעלה מעשור – אבל אף אחד לא יכול להבטיח לנו שזה לא ייפרם. אבל אם הוא ייפרם – אז הצד השני יפגוש בדיוק את המדיניות שתיארתי עכשיו".

ראש הממשלה האשים את איראן, כי היא עומדת מאחוזי המתרחש, במשך כל הזמן – לרבות בזמן הפסקת האש. "יש כוח אחד מכוון מאחור והכוח הזה זה איראן", אמר נתניהו. "היא גם לא מפסיקה לחתור לתוכנית הגרעין שלה, כולל אחר הבחירות. הם עכשיו מפעילים 7,000 צנטריפוגות חדשות, וביניהן אלף צנטריפוגות מהדור החדש ביותר.

"המדיניות שלי להגיב בעוצמה". נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"המדיניות שלי להגיב בעוצמה". נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"נשיא איראן מנסה להציג חזות חדשה למערב, אבל ההתקדמות לתוכנית הגרעין נמשכת", אמר נתניהו. "הוא אומר לנו: 'שום איומים לא יעזרו', אבל מה שנכון זה שהדבר היחיד שעזר בעשרים השנים האחרונות, לעצור את תוכנית הגרעין של איראן, זה הלחצים והאיומים המפורשים בפעולה צבאית, שהייתה קיימת בשנת 2003. זו השנה היחידה שאיראן – עם ראש תוכנית הגרעין שלה, שהיה במקרה הנשיא הנוכחי – עצרה. וכשהוסר האיום הזה הם המשיכו. המסקנה ברורה".

ראש הממשלה התייחס גם לתקרית שבה נפצעו ארבעה חיילי צה"ל בצפון הארץ. "יש משהו שמשותף גם לדרום וגם לצפון ובכל הגזרות – חיילי צה"ל שמגנים עלינו ועל גבולותינו", אמר נתניהו. "כך היה גם הלילה. אנחנו נמשיך לפעול באחריות כדי להגן על גבולות ישראל. אני רוצה לשלוח בשמי, בשם שר הביטחון ובשם כולכם איחולי החלמה לפצועים. אנחנו נמשיך לעשות את העבודה שלנו כדי לשמור על המדינה שלנו".

השקעה של 40 מיליארד בעשור הקרוב

אולם רוב הסיור בנגב ובעיר הבה"דים התמקד בנושאים הכלכליים. במהלך הביקור קיבל ראש הממשלה סקירות על קצב התקדמות הפרויקט שמטרתו להחזיר שטחים יקרים במרכז המדינה למנהל מקרקעי ישראל ולפנות קרקע לבניה למגורים, לרכז במקום אחד בסיסים עם טכנולוגיות ותשתיות מתקדמות ולהביא בתוך כך לפיתוח הנגב באמצעות אלפי מקומות עבודה שתייצר התכנית והמענה האזרחי שייגזר ממנה הכולל גם הקמת אלפי יחידות דיור לאנשי הקבע ומשפחותיהם שיעתיקו את חייהם לנגב, וכן הקמת אזור מסחרי, מתקני ספורט, בתי ספר ועוד.

ראש הממשלה ציין כי במהלך העשור הקרוב צפויה הממשלה להשקיע בנגב למעלה מ-40 מיליארד שקלים במעבר בסיסי צה"ל, בפיתוח פרויקטים כלכליים ותשתיתיים ובפיתוח האוכלוסייה הבדואית, והדגיש כי מעבר צה"ל לנגב מהווה מהלך חסר תקדים בהיקפו ובהשפעותיו הכלכליות, החברתיות והתרבותיות. עם סיום המהלך צפוי הנגב להפוך ל"עמק הסיליקון הישראלי", כשמטרופולין באר שבע ישמש מוקד להתפתחות היי טק וסייבר, והרשויות סביבו ייהנו מצמיחה כלכלית ודמוגרפית. על פי התוכנית, עד לשנת 2020 צפוי גידול של  כ-1.4-1.7 מיליארד שקל בשנה בפעילות הכלכלית של הנגב".

ראש הממשלה אמר עוד כי בצד הפארקים התעשייתיים, הממשלה יוצרת בנגב מוקד יזמות וידע מן הגדולים והחשובים ביותר שיהיו בעולם. "אנחנו נכנסים לעידן הסייבר. אנחנו עמוק בתוכו ובעידן של דברים אחרים – ואני קבעתי יעד: שאנחנו נהיה אחת מחמש מעצמות הסייבר בעולם. לצורך זה הקמנו את מינהל הסייבר הלאומי. אבל אנחנו לא מספר חמש, אנחנו הרבה יותר גבוהים, וזה הולך להיות ממוקד פה במקום הזה, כמה קילומטרים מכאן", אמר נתניהו.

נעבור את בריטניה וצרפת

הוא קרא ליזמים בינלאומיים להשקיע בישראל: "בעוד כמה שנים, ולא הרבה, נעבור גם את בריטניה וצרפת בהכנסה לנפש, כך אני מעריך. אתם יכולים לרשום את זה, להקליט את זה – ותראו. עכשיו אני אומר לכם ואני אומר למשקיעים בעולם: תבואו לכאן, לטובתכם. פה הולך להיות מוקד ידע ועסקים ותקשוב וסייבר, וגם דברים אחרים שקשורים בטכנולוגיה החדשה. הולך להיות כאן אחד המרכזים העולמיים, לא של מדינת ישראל בלבד – העולמיים! אני אומר את זה למשקיעים, מסין ועד קולומביה וכל מה שבתווך. זה הולך להיות. זה הולך להיות על ידי כך שנפנה את הבסיסים המרכזיים של צה"ל, וכפי שראיתם – להביא אותם הנה". 

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר: "עשרות אלפי אנשי קבע שיגיעו לכאן, בתוספת חיילי חובה ומילואים, יביאו תנופה לנגב, ובתנאי שנדע – כפי שידענו עד עכשיו, ונדע גם בעתיד – לנצל את כל היתרונות ואת יכולותיהם של משרדי הממשלה.

"יש פה קירוב של פריפריה אל המרכז, והמהלך הזה הוא בהחלט הזדמנות לפיזור אוכלוסין ולתנופה כלכלית אדירה, שאנחנו רואים אותה במו עינינו כבר עכשיו", אמר שר הביטחון. "הגעתי הבוקר למפעלי אקרשטיין בירוחם, וראיתי את המימוש של המהלך הזה. נכנסתי למפעל שהרחיב את תשתיותיו והכפיל את עצמו מבחינת הגודל, כדי להיות מסוגל לייצר את דרישות הבינוי של האתרים שאנו בונים וקלט עובדים חדשים, שחלקם גרים רחוק ויצטרכו לשקול להעתיק את מגוריהם לירוחם.

"בירוחם השכונות הולכות ונבנות, יש ביקוש רב ומחירי הקרקע כבר מאמירים", אמר שר הביטחון. "אלו לא רק אנשי קבע שרוכשים כאן דירה, אלא גם אזרחים שמבינים שממשלת ישראל מטה את משקל הכובד הכלכלי להצלחת הנגב. יש כאן הזדמנויות כלכליות, ואני משוכנע  שההי-טק לא יישאר רק באזור המרכז אלא גם יעבור דרומה, למקום שבו חיים ועובדים מהנדסים ומדענים. זה יקרה בין היתר בשל העובדה שצה"ל העתיק גם את מרכז הכובד הטכנולוגי שלו לאזור הדרום.

"צה"ל יעניק את התנופה ויסלול את הדרך, והדרך הזו תביא לפיתוח עצום בנגב. אין לי ספק שאנחנו כבר בעיצומו של אירוע היסטורי. אנחנו חשים ורואים אותו לנגד עניינו. אני מקווה ומאמין שנשכיל להוביל את המהלך הזה, כך שבעוד עשור נראה נגב שונה, נגב אחר", אמר השר יעלון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן