Skip to content

נהגי הקטרים לא התייצבו גם הבוקר לעבודה, רכבות יושבתו

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הורה היום בצהריים לנהגי הקטרים לשוב לעבודה, אך התנה זאת בבדיקת רופא. אמש ביקש בית הדין מההסתדרות להנחות את נהגי הקטרים לשוב לעבודה מידית. עמדתה של ההסתדרות לשוב לעבודה ובמקביל לפתוח במו"מ עם ההנהלה, לא כובדה על ידי העובדים וגם הבוקר "חלו" נהגים ולא הופיעו לעבודה. פירוט השינויים הצפויים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, סיגל דוידוב מוטולה, הורתה היום בצהריים לנהגי הקטרים ברכבת ישראל לשוב לעבודה, אך התנתה זאת בבדיקת רופא. "אנו מורים לנהגי הקטר לחזור לעבודתם באופן מידי ולאלתר. זאת לכאורה פעולה קיבוצית מתואמת המבוצעת כאמצעי לחץ", אמרה השופטת בדיון בו דרשה הנהלת הרכבת להשיב את הנהגים הטוענים שחלו, לעבודה סדירה.

למרות החלטת בית הדין האזורי לעבודה, נמשכים השיבושים בתנועת הרכבות. צילום: ציפי מנשה
למרות החלטת בית הדין האזורי לעבודה, נמשכים השיבושים בתנועת הרכבות. צילום: ציפי מנשה

החלטות בית הדין

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שהביע תרעומת על כך שהנהגים לא התייצבו לדיון, הורה היום בצהריים לנהגי הרכבת לחזור "באופן מיידי ולאלתר לעבודתם הרגילה בהתאם לסידורי העבודה". בינתיים נמשכים השיבושים בגלל מחסור בנהגים.

באשר לנהגים עצמם קבע בית הדין, כי "ככל שנהג זה או אחר מבקש לטעון כי הינו חולה ולכן אין באפשרותו לעבוד יתייצב אצל רופא הרכבת, במתחם ההנהלה ברחוב ארלוזורוב בתל אביב, עוד היום בין השעות 15:00 – 19:00 ויפעל בהתאם להנחיות רופא הרכבת. בית הדין קבע עוד, כי "במקרה חריג בו נהג מאושפז בבית חולים, הוא לא יידרש להתייצב אצל רופא הרכבת אלא ישלח באמצעות פקס אישור המעיד על כך וזאת עוד היום". תוצאות הבדיקות יועברו גם לוועד העובדים.

באשר לדמי מחלה קבע בית הדין כי ההסכם הקיבוצי בעניין מתייחס "למצב שגרתי של מחלה אינדיבידואלית ולא למצב הלכאורי בו אנו מצויים, של פעולה קיבוצית מתואמת המבוצעת כאמצעי לחץ ונוכח מחלוקת על סדרי העבודה".

נמשכים השיבושים

מהנהלת הרכבת נמסר, כי בשל המחסור בנהגים יחולו החל משעות אחר הצהריים שינויים בתנועת הרכבות, אך הדגישה, כי גם הלילה יבוצע תגבור רכבות, כפי שתוכנן לאחר סיום הופעתה של להקת כוורת. "הנהלת החברה פועלת על מנת לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בנוסעים ובהתאם לכך בוטלו הדרכות, השתלמויות וחופשות על מנת להפעיל מספר רב ככל הניתן של רכבות ולמזער את הפגיעה בלקוחות החברה".

השינויים הצפויים בתנועת הרכבות

• מהשעה 15:00 תבוטלנה רכבות בקו הפרברי הצפוני, בין עכו / מוצקין – חיפה, בשני הכיוונים (סה"כ 16 רכבות). שירות לתחנות אלו יינתן על בסיס הרכבות הבינעירוניות מנהרייה למודיעין ולבאר שבע, שיבצעו עצירות נוספות בתחנות אלו.

• בין השעות 15:00-16:00 תופעל רכבת מהירה אחת (במקום 2) מתל אביב לבאר שבע.

• בין השעות 18:00-19:00 תופעל רכבת מהירה אחת (במקום 2) מבאר שבע לתל אביב.

• בין השעות 16:00-21:30 תצומצם תנועת הרכבות בקו הוד השרון – ראשל"צ מערב\אשקלון (סה"כ 10 רכבות). תופעלנה 2 רכבות בשעה (במקום 3). הרכבות המהירות תעצורנה בכל תחנות הביניים.

• הרכבת המהירה (השלישית בשעה) של השעה 16:58 מת"א למודיעין.

• הרכבת בקו בית שמש – ת"א של השעה 15:09 תסיים נסיעתה בתחנת לוד (לנוסעים תתאפשר המשך נסיעה על בסיס הרכבות הסדירות החולפות בתחנת לוד).

• הרכבת בקו ת"א – ירושלים של השעה 16:53, תחל נסיעתה מתחנת לוד (לנוסעים תתאפשר המשך נסיעה על בסיס הרכבות הסדירות החולפות בתחנת לוד).

עוד נמסר מהנהלת הרכבת, כי בסיס הנתונים באתר הרכבת מתעדכן בשינויים ולנוסעים מומלץ לבדוק בעזרתו את לו"ז הרכבות המדויק.

העובדים דחו אמש בקשת ההסתדרות

עובדי הרכבת לא נענו גם אמש לבקשת בית הדין האזורי לעבודה, שהועברה אליהם באמצעות ההסתדרות, לשוב לעבודה מיידית. גם הבוקר לא הגיעו לעבודה עשרות נהגי קטרים בגלל "מחלה" ובהנהלה חששו כי ייאלצו להשבית שמונים רכבות.

אמש ביקש בית הדין לעבודה האזורי לעבודה בתל אביב מההסתדרות להנחות את נהגי הקטרים לשוב לעבודה מידית. כמו כן ביקש בית הדין מהנהלת הרכבת, מההסתדרות ומהעובדים לשבת למו"מ לצורך הגעה להבנות על סידורי העבודה החדשים.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אומר אמש, כי "אנו מכבדים את החלטת בית הדין ומבקשים מציבור נהגי הקטרים לכבד את ההחלטה. במקביל נפעל במרץ להסדרת תנאי העסקתם של הנהגים בכל הדרכים החוקיות העומדות לרשותנו".

עמדת ההסתדרות לשוב לעבודה ובמקביל לפתוח במו"מ עם ההנהלה לא כובדה על ידי העובדים וגם הבוקר "חלו" נהגים ולא הופיעו לעבודה. הרכבת הייתה אמורה היום דווקא לתגבר את הרכבות בשל ההופעה של להקת כוורת בת"א. מעבר לזה, לא מדובר בסכסוך עבודה פורמלי אלא בחופשת מחלה, כך שיכולת ההסתדרות להתערב מוגבלת.

לחץ מהשטח

מתברר, שהלחץ של העובדים מהשטח על ועד העובדים גדול ומשמעותי יותר מהשפעת ראשי ההסתדרות עליו. כיום פועלים בקרב עובדי הרכבת שתי קבוצות השפעה, אחת של גילה אדרעי, לשעבר יו"ר הוועד, והשנייה של הוועד החדש. המאבק ביניהן חזק והוא, כנראה, אשר משפיע על קבלת ההחלטות של הוועד הנוכחי.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן