Skip to content

נמל התעופה אילת נפתח לפעילות אווירית

שדה התעופה באילת נפתח מחדש לתנועה מלאה, אחרי שבשעות הערב המוקדמות הצטווה נמל התעופה באילת לסגור את שעריו בהוראה מידית. לאחר הערכת מצב אישר צה"ל, בהוראת הרמטכ"ל, לפתוח מחדש את השדה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שדה התעופה באילת נפתח הערב מחדש לפעילות סדירה בהוראת הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ; זאת – אחרי שצה"ל הורה מוקדם יותר על סגירה מידית של השדה לנחיתות.

כאמור, לאחר ישיבה מטכ"לית החליט הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ להורות על פתיחת השדה והתעופה באילת ותנועת המטוסים שבה לסדרה. מקורות ביטחוניים מציינים כי שדה התעופה נפתח לתנועה, אבל רמת העירנות והכוננות של צה"ל וכוחות הביטחון נשמרת.

הערב (חמישי) הורה צה"ל הורה לסגור מידית את נמל התעופה באילת לנחיתות בעקבות הערכות מצב ביטחוניות. השדה יישאר פתוח להמראות בכיוון צפון אך לא לנחיתות. דובר צה"ל מסר כי תנועת המטוסים מתואמת מול מערכת התעופה האזרחית וכי הדברים מתנהלים בהתאם להערכות מצב. בצה"ל לא מסרו פרטים נוספים. לא ברור אם ההחלטה התקבלה בעקבות מידע הקשור לכוננות הבינלאומית על כוונת אל-קעידה לפגוע במטרות מערביות. מרשות שדות התעופה נמסר כי שמונה הטיסות המיועדות לנחות הערב באילת, הועברו לשדה בעובדה ויחלו לנחות שם החל משעה 21:00. נכון לעכשיו חזרו הטיסות לשדה התעופה והן תנחתנה באילת כרגיל. מרשות שדות התעופה נמסר כי עקב כך, תחזור התנועה בנמל אילת לסדרה בדקות הקרובות.

שדה התעופה באילת. הטיסות לעיר הופסקו (צילום: עירית רוזבלום)
נמל התעופה באילת. הטיסות לעיר הועברו לעובדה (צילום: עירית רוזבלום)

בצפון סיני ממשיך הצבא המצרי במלחמתו בטיהור חצי האי מכנופיות של לוחמי ג'יהאד אסלאמי ואל-קעידה. לאחרונה פורסם על ידי דובר הצבא המצרי, אחמד עלי, כי הצבא המצרי השמיד 102 מנהרות בין רפיח לעזה ו-40 מחסנים עם דלקים שתוכננו להיות מוברחים לרצועה.

בשגרירויות ארצות הברית ממשיכים לפעול במתכונת חירום לאחר שהפנטגון יירט שיחה בתימן  שבה התברר כי מתוכננת פעולה מיידית של אל-קעידה נגד מטרות אמריקניות בעולם. בין השאר נסגרה גם שגרירות ארה"ב בתל אביב. בחודש שעבר פרס צה"ל סוללת כיפת ברזל באילת מחשש לירי רקטות לעבר העיר הדרומית במהלך פעילות הצבא המצרי בסיני. הקיץ חיברו בצה"ל את צופרי מערכות הכריזה בעיר למערכות גילוי ההתרעות הפרושות לאורך גבול מצרים כך שכל ירי כזה לעבר העיר הדרומית יאפשר את הפעלתן המיידית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן