Skip to content

המו"מ יתחדש ביום רביעי. ארה"ב מגנה אישורי בנייה בשטחים

ראש המשלחת הפלסטינית למו"מ, סאיב עריקאת, התלונן וארה"ב מיהרה לגנות את אישורי הבנייה שניתנו ל-800 יחידות דיור בהתנחלויות: "ארה"ב אינה מקבלת את המשך הבנייה בהתנחלויות ומתנגדת לניסיונות להפוך הליכים אלה ללגיטימיים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים יתחדש ביום רביעי בירושלים. כך הודיעה אמש דוברת מטעם הסטייט דיפרטמנט בוושינגטון. במקביל מגנה ארה"ב את אישורי הבנייה שניתנו ע"י המנהל האזרחי לכ-800 יחידות דיור ביהודה ושומרון ומביעה גם התנגדות להכשרת מאחזים בלתי חוקיים.

עריקאת התלונן - ארה"ב גינתה. (צילום: ויקיפדיה)
עריקאת התלונן - ארה"ב גינתה. (צילום: ויקיפדיה)

"ארה"ב אינה מקבלת את המשך הבנייה בהתנחלויות ומתנגדת לניסיונות להפוך הליכים אלה ללגיטימיים", אמרה דוברת מחלקת המדינה. "מזכיר המדינה הבהיר שהוא מאמין כי שני צוותי משא ומתן ניגשים לשולחן באמונה ומחויבים להתקדמות".

במפגש שיתקיים בשבוע הבא בירושלים ישתתף גם השליח האמריקני למשא ומתן מרטין אינדיק. לאחר מכן יקיימו הצדדים פגישה ביריחו אך טרם נקבע המועד לה.

הגינוי האמריקני לאישורי הבנייה בהתנחלויות ניתן לאחר שראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, שיגר מכתב לשר החוץ של ארה"ב קרי – ובו האשים את ישראל ב"חוסר רצינות" וב"חוסר תום לב". עריקאת ביקש ממזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, לנקוט בצעדים הנדרשים, כדי להבטיח שישראל לא תקדם את תכניות הבנייה. לדברי עריקאת, החלטת ישראל להעניק את אישורי הבנייה היא גם התרסה כלפי ארה"ב ופגיעה במעמדה כמתווכת.

הפלסטינים מחו בפני ארה"ב גם על הכללת 90 התנחלויות במסגרת אזורי העדיפות הלאומית, כפי שהחליטה הממשלה בתחילת השבוע – ובהן גם מאחזים בלתי חוקיים שהוכשרו.

במקביל לחידוש השיחות אמורה ישראל לשחרר בשבוע הבא גם את קבוצת האסירים הראשונה, מבין ארבע קבוצות האסירים שישוחררו במשך תשעת חודשי המו"מ.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן