Skip to content

היום יוחלט על 26 האסירים הפלסטינים הראשונים שישוחררו

אחרי מכתב התלונה ששיגר ראש המשלחת הפלסטינית לשיחות, סאיב עריקאת, למזכיר המדינה - השיב נתניהו במכתב תלונה נגד ההסתה ברשות. "הסתה ושלום לא הולכים יחד. במקום לחנך את הדור הבא של הפלסטינים לחיות בשלום עם ישראל, החינוך לשנאה מרעיל אותם נגד ישראל ומניח את התשתית להמשך האלימות והטרור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום (ראשון) צפויה החלטת צוות השרים בעניין זהות 26 האסירים הפלסטינים, שישוחררו בסבב השחרורים הראשון הצפוי ביום רביעי הקרוב. הצוות המצומצם, שיחליט על זהותם של האסירים שישוחררו, כולל את השרים יעלון, לבני ופרי ואהרונוביץ' (הנמצא בחו"ל) לא ישתתף. גם ראש הממשלה, שעבר הלילה ניתוח, לא ישתתף בדיון – ואת הדיון ינהל שר הביטחון יעלון.

גיבוש רשימת המשוחררים הראשונה ייעשה בתיאום עם השב"כ ועם גורמי הביטחון. הרשימה צפוייה להתפרסם כבר הערב, כדי לאפשר למשפחות קרבנות הטרור לפנות לבג"ץ ולנסות ולמנוע את השחרור. במקביל לשחרור האסירים ייפגשו צוותי המו"מ של ישראל והפלסטינים לפגישה ראשונה בירושלים. בפגישה ישתתפו גם חברי הצוות האמריקני בראשות השליח המיוחד מרטין אינדיק.

האווירה הטובה שבה הסתיימו השיחות, בין המשלחת הישראלית למשלחת הפלסטינית לקראת המו"מ – כבר מתחלפת לחילופי האשמות. אחרי המכתב ששלח ראש המשלחת הפלסטינית למו"מ, סאיב עריקאת, למזכיר המדינה ג'ון קרי – ראש הממשלה נתניהו לא נשאר חייב. בסוף השבוע שיגר  נתניהו, מכתב למזכיר המדינה האמריקני ג׳ון קרי, בו הוא מתח ביקורת חריפה על ההסתה הנמשכת של אבו מאזן והרשות הפלסטינית גם אחרי ההכרזה על חידוש המשא ומתן.

מתלונן אצל קרי. נתניהו (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום/לע"מ)
מתלונן אצל קרי. נתניהו (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום/לע"מ)

במכתב כתב נתניהו לקרי: "הסתה ושלום לא הולכים יחד. במקום לחנך את הדור הבא של הפלסטינים לחיות בשלום עם ישראל, החינוך לשנאה מרעיל אותם נגד ישראל ומניח את התשתית להמשך האלימות והטרור".

נתניהו התייחס במכתב לדברים שאמר אבו מאזן, במקביל לפתיחת השיחות בוושינגטון, לפיהם לא תהיה נוכחות אפילו של ישראלי אחד במדינה פלסטינית אם תקום. במכתב גם מצרף נתניהו ציטוטים של קריין הטלוויזיה הפלסטינית הרשמית שתיאר במשדר לכבוד ביקורה של קבוצת ברצלונה את מדינת פלסטין משתרעת מראש הנקרה ועד אילת. באותו משדר שר על הדשא הזמר הפלסטיני שיר שנבחר לו עם המילים: "ארצי פלסטין. פנה לצפת ולטבריה, שלח ברכות לים של עכו וחיפה, אל תשכח את נצרת, וספר לבית-שאן על שיבת אנשיה".

כמו כן, הביע נתניהו מחאה במכתב בפני מזכיר המדינה האמריקני על כך שהחינוך ברשות הוא לשנאת יהודים והקריאות להשמדתה מצד גורמים רשמיים ברשות הפלסטינית נמשכות גם תוך כדי השיחות.

בתגובה למכתב רה"מ קראו ראשי שדולת א"י בכנסת לרוה"מ ולשרים להתעשת ולהחליט לא לשחרר מחבלים עם דם על הידיים. "שחרור מחבלים היא דלק על מדורת ההסתה של אבו מאזן, עליה קובל ראש הממשלה במכתבו. אין שום הצדקה להצביע על אבו מאזן כמסית לטרור ביד אחת, ולחזק אותו בשחרור טרוריסטים ביד השנייה".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן