Skip to content

הפגנה נגד סגירת רשות השידור

מחר, יום שני, יפגינו עובדי רשות השידור מול משרד האוצר במחאה על הקולות הבוקעים ממשרדי האוצר והתקשורת ומאיימים בסגירת הרשות. ההפגנה, שהיא צעד ראשון בשורת מעשי מחאה, תלווה בהפסקת עבודה בת שלוש שעות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
השר גלעד ארדן: החיים בפייסבוק (צילום: עמוד הפייסבוק של השר)
השר גלעד ארדן: החיים בפייסבוק (צילום: עמוד הפייסבוק של השר)

עיתונאי רשות השידור נאלצים, בשבועות האחרונים, להסתפק במידע הנשען בעיקר על חרושת שמועות סביב כוונת שר התקשורת גלעד ארדן לסגור את רשות השידור. נראה כי השר, שדחה פגישות עם העובדים, מעדיף להשמיע את קולו, כמו עמיתו שר האוצר יאיר לפיד, בפייסבוק. 

אפשר לתהות על התרבות השלטונית החדשה שמתנהלת בסטטוסים בפייסבוק, אך את עובדי הרשות מדאיג בעיקר חוסר הידיעה שמלווה באיום מוחשי לעתידם. 

הפגנת המחאה שתתקיים מחר בשעה שתים עשרה בצהריים תלווה בהפסקת עבודה שתימשך עד השעה שלוש ועל פי החלטת ועדי העיתונאים בטלוויזיה וברדיו, תהייה זו סנונית ראשונה בשורת צעדי מחאה וצעדים משפטיים שינקטו בזמן הקרוב במחאה על כוונת השרים לסגור את רשות השידור. 

כידוע, החליטו השרים ארדן ולפיד לבטל את הסכם הרפורמה שנועד לשקם את רשות השידור ואשר גיבושו נמשך מספר שנים. 

דיווחים מכיוונו של השר ארדן מלמדים על כוונתו ליצור מהפך במפת השידורים בישראל על ידי יצירת איחוד הרשויות המפקחות על השידורים ובכלל זה השידורים המסחריים, תחת קורת גג אחת, וביטול הגופים המנהלים הנבחרים, רובם ככולם, בידי פוליטיקאים. מהפכה זו תלווה, ככל הנראה, בצמצום משמעותי ביותר של סמכויות השידור של רשות השידור, אם לא בסגירתה המוחלטת. 

השר ארדן מודע לבעיה האמתית של רשות השידור : בעית ההנהלה והתנהלותה הכושלת, אלא שבאחרונה נראה שהוא עלול לשפוך את התינוק עם המים, בין משום שאינו יכול להתעמת ישירות עם ההנהלה הזוכה לגיבוי פוליטי ממשרד ראש הממשלה ובין משום שהוא מאמין שרק סגירה מוחלטת של המוסד הזה ופתיחתו מחדש במתכונת מצומצמת ביותר היא הפתרון.

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    11 באוגוסט 2013 @ 19:14

    רשות השידור[ "הציבורי] לא משרתת את הציבור לדעתי מזמן היו צרכים לסגור את הרשות למרות שהציבור משלם"מס גולגולת" היא שוקעת בחובות יש עודף עובדים המתעסקים באותו נושא ואלה חלק מהדוגמאות
    כתבי תרבות/מירי קימלובסקי /מורן עופר-שפיצר/עומר ריטה/יואב גינאי/נתיב רובינזון/איריס לביא

    כתבי ספורט;בני פייסיק /איתם לחובר/ גדעון הוד /רוני דיאון/יואב אביב/חנן קריסטל
    כלכלה יעל אילון/ מנחם פרידמן/רן בנימני/ פארלי שחר
    כתב מדיני ציקו מנשה/ רונן פולק

    ואלה דוגמאות קטנות כנסו לקישור ותראו כמה אנשים עובדים ברשות שמתעסקים באותם ענינים ולא נכנסו לטכנאים ועובדי מנהלה

    http://www.iba.org.il/bet/bet.aspx?type=staff
    הרבה לא השתנה כתבה בעין השבעית משנת 2001
    http://www.the7eye.org.il/28960

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן