Skip to content

ביום מציל חיים, בשעות הפנאי מייצר מטעני חבלה לחיסול

מציל מנתניה ייצר ומכר יחד עם חבר מטעני חבלה לחיסול עבריינים. על המטענים הודבקו מדבקות עליהן נרשם "לשימוש יחידת גולני"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה צעירים הואשמו הבוקר בייצור מטעני חבלה לחיסול עבריינים ומכירתם. כך עולה מכתב אישום שהגישה הבוקר פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד. כתב האישום הוגש נגד שחר אוחיון, תושב נתניה בן 31, שלמה פרץ, תושב בית הלוי בן 47, ואלעד מסיקה, תושב הרצליה בן 24, על ידי עו"ד שרון משעל מהפרקליטות.

אחד המטענים שנתפסו (צילום: משטרת ישראל)
אחד המטענים שנתפסו (צילום: משטרת ישראל)

אוחיון עסק בייצור מטעני חבלה מאולתרים והשגת אמצעי לחימה ומכר אותם עם פרץ לאחרים, תמורת תשלום. כתב האישום מתחלק לשלושה. באישום הראשון מכרו אוחיון ופרץ לסוכן משטרתי סמוי שני חזיזים, המכילים תערובת נפץ.  באישום השני, מכר אוחיון למסיקה (הנאשם השלישי) מטען חבלה מאולתר, אותו ייצר בעצמו או ע"י מי מטעמו, המכיל תערובת נפץ. באישום השלישי מכרו אוחיון ופרץ לסוכן המשטרתי מטען חבלה מאולתר, אותו ייצר אוחיון או מי מטעמו, המכיל תערובת נפץ, וכן שני חזיזים, דומים לאלו שנמכרו לסוכן כמפורט באישום הראשון.

אוחיון מואשם בייצור וסחר בנשק, נשיאת נשק וקשירת קשר לפשע. פרץ מואשם בסחר בנשק וקשירת קשר לפשע. מסיקה מואשם ברכישת נשק, נשיאת נשק וקשירת קשר לפשע.

ב-23 ביולי שעבר, הגיע סוכן משטרתי לבריכת שחייה בה עבד שלמה פרץ כמציל. השניים יצרו קשר ושוחחו ביניהם. תוך כך סיפר הסוכן למציל כי הוא נמצא בסכסוך ושאל אותו אם יש לו "צעצועים" שיכולים לשמור עליו בסכסוך. פרץ השיב בחיוב והציע לסוכן "באמצעות הדגמות שונות, לרכוש ממנו מטען חבלה במשקל חצי ק"ג שמוצמד מתחת לכיסא, מטען המופעל ע"י שלט ממרחק של 50 מטרים ורימון, תוך שנקב במחירים עבור כל מוצר".

בהמשך יצר פרץ קשר עם אוחיון והזמין אצלו עבור הסוכן חזיזים ש"מכילים תערובת נפץ פירוטכנית, מוצתים באמצעות פתיל הדלקה או השהיה ומורכבים בין השאר מקנה ויחידה פירוטכנית, האמורה להיפלט מהקנה בתום השהיה קצרה". בכתב האישום מצוין כי מדובר ב"תערובות נפץ פירוטכניות, שמקורן בפריטי זיקוקין דינור ששימשו ויכולות לשמש כחומר עיקרי במטעני חבלה מאולתרים. בכוחם של חזיזים כאלו לגרום לפחות לפגיעה גופנית בעת פעולתם, בכפוף לקרבה למוקד הפעולה".

הסוכן הרחיב את הזמנתו וביקש גם "חבילה", מטען חומר נפץ. פרץ גם הסביר לסוכן כי החזיזים "עושים את אותה העבודה כמו רימון, ושאם הוא ישים דבר כזה ברכב או בחדר, אז כל מי שיהיה שם ימות". השניים גם הציעו לסוכן הנחה שיווקית, שיכולה להינתן לו עם יזמין עשר יחידות ומעלה. 

במקרה אחר התקשר מסיקה לאוחיון וביקש ממנו לייצר לו "אחד ידני". אוחיון אמר לו כי הוא לא רוצה לסכן אותו (את הלקוח) במשהו פרוביזורי ושהוא יארגן לו מטען חבלה תוך מספר ימים. אוחיון ביקש אלפיים שקל ותבע את התשלום מראש ובמזומן. לאחר שקיבל את הכסף הודיע ללקוח כי סיים להכין את ההזמנה ואפילו "פינק אותו והוסיף לו עוד דברים שעלו לו אלף שקל". השניים נפגשו בבריכת השחייה "אליצור" בנתניה והמציל מסר למסיקה מטען חבלה המוסלק בתוך תרמוס, שאליו הוצמד מקלט ואותו אפשר להפעיל בשלט רחוק על ידי משדר אחר. על הגליל הודבקו מדבקות שעליהן מודפס "לשימוש יחידת גולני". מטען דומה נמכר לסוכן הסמוי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן