Skip to content

15 פעילי ג'יהאד נהרגו בסיני, חלקם בתקיפת מסוק מצרי

הצבא המצר דיווח כי הם נורו הלילה על ידי חיל האוויר המצרי בכפר א-תומה בעיר א-שייח זוויד בצפון מזרח חצי האי סיני. חמישה מהם חוסלו בתקיפת מסוק קרב. מועצת השורא של המוג'אהדין קוראת לכל הארגונים להתאחד ולפעול נגד ישראל: "האויב הראשון הם היהודים הרובצים על אדמת פלסטין הכבושה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמישה פעילי ג'יהאד אסלאמי חוסלו הלילה על ידי חיל האוויר המצרי בכפר א-תומה בעיר א-שייח זוויד בצפון מזרח חצי האי סיני. כך מדווחת היום (ראשון) סוכנות "מען" הפלסטינית. על פי הדיווח, שבעה נוספים נפצעו, בהם פעילים בכירים ומבוקשים. 

גורם שלטוני בסיני ציין כי החמושים משתייכים לאותם ארגוני ג'יהאד בחצי האי שתקפו בנשק אוטומטי תחנת משטרה באל-עריש ועמדה צבאית בכפר. התקיפה היא חלק מהמבצע הצבאי סופת מדבר, עליה הכריז הצבא המצרי. על פי הדיווח, התקיפה בוצעה יומיים לאחר חיסול חוליית ארגון הטרור "אנסאר בית אל-מקדס", המסונף לאל-קעידה, באמצעות ירי טיל מכלי טיס ללא טייס כפי שטענו בארגון. הדבר הוכחש על ידי דובר הצבא המצרי, שמסר כי החוליה תכננה לשגר רקטות 107 מ"מ נגד מטרות מצריות. 

סיור לילי של הצבא המצרי בסיני (צילום: סוכנות מען)
סיור לילי של הצבא המצרי בסיני (צילום: סוכנות מען)

על פי דיווחי הצבא המצרי נהרגו עוד עשרה פעילי טרור אחרים בצפון סיני, כך שסך החמושים שנהרגו הלילה עומד על 15 בני אדם. 

עיתון "אל אהרם" מדווח היום כי כוחות הביטחון לכדו כמה מראשי המחבלים בצפון סיני ובראשם אדם ממוצא פלסטיני שעמד בראש חוליית טרור. על פי הדיווח, מקור הנשק שהיה ברשות המחבלים הוא בלוב וברצועת עזה.  לדברי שירותי הביטחון המצריים התכוונו המחבלים שנעצרו לתקוף עמדות של הכוחות המצריים בסיני ובקהיר. העיתון מדווח עוד כי כ-600 מחבלים של חמאס הסתננו לסיני דרך המנהרות מאז הדחתו של הנשיא מורסי.

תוך כך פרסם בשעות האחרונות ארגון ג'יהאד בשם "מועצת השורא של המוג'אהדין בסביבות ירושלים", הפועל ברצועת עזה ובסיני, הודעה שנפוצה בכלי התקשורת במצרים בנוגע לתקיפה שיוחסה לישראל בסוף השבוע בחצי האי סיני. בהודעה קרא הארגון לבני השבטים בסיני לשתף עמו פעולה בלחימתו נגד ישראל ולהתאחד. ההודעה מתייחסת לחיסול ארבעת המחבלים על ידי ישראל לטענתם. "התקיפה הבוגדנית, שלא הייתה מתרחשת ללא תיאום עם צבא מצרים, צריכה להזכיר לאזרחי מצרים כי האויב הראשון הם היהודים הרובצים על אדמת פלסטין הכבושה", נכתב בהודעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן