Skip to content

משרד השיכון מפרסם מכרזים לכ-1,200 דירות מעבר לקו הירוק

המכרזים מתפרסמים יומיים לאחר שדוברת הסטייט דיפרטמנט גינתה אישורי בנייה לבניית כ-800 יחידות דיור בשטחים ושלושה ימים לפני המפגש הראשון של צוותי המו"מ הישראלי והפלסטיני בירושלים. שר השיכון, אורי אריאל: "אף מדינה בעולם לא מקבלת תכתיבים ממדינות אחרות היכן מותר לה לבנות והיכן לא". שר האוצר לפיד: "התרסה מיותרת מול האמריקאים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מכרזים לבניית יותר מאלף יחידות דיור, מעבר לקו הירוק, מתפרסמים היום באתר רשות מקרקעי ישראל. הדירות, שהמכרזים על אודותיהם מתפרסמים בשעה זו, ייבנו בירושלים וביישובים בתוך גושי ההתיישבות.

לא יקבל תכתיבים. אורי אריאל (צילום: אתר הכנסת)
לא יקבל תכתיבים. אורי אריאל (צילום: אתר הכנסת)

המכרזים מתפרסמים יומיים לאחר שדוברת הסטייט דיפרטמנט גינתה אישורי בנייה שהוציא המנהל האזרחי לבניית כ-800 יחידות דיור. "ארה"ב אינה מקבלת את המשך הבנייה בהתנחלויות ומתנגדת לניסיונות להפוך הליכים אלה ללגיטימיים", אמרה דוברת מחלקת המדינה ביום שישי. "מזכיר המדינה הבהיר שהוא מאמין כי שני צוותי משא ומתן ניגשים לשולחן באמונה ומחויבים להתקדמות". המכרזים מתפרסמים גם שלושה ימים לפני המפגש הראשון של צוותי המו"מ הישראלי והפלסטיני, בירושלים.

עפ"י המכרזים שיפורסמו בשכונת גילה בירושלים ישווקו 400 דירות, בחומת שמואל יהיו 210 דירות חדשות ובפסגת זאב ישווקו 183 דירות – בסך הכל בירושלים- 793 דירות.

באריאל ישווקו 117 דירות, באפרת 149 דירות, במעלה אדומים 92 ובביתר 36 דירות חדשות. סך הכל ישווקו בישובים הגדולים 394 יחידות דיור.

בהודעה שפרסם שר השיכון, אורי אריאל, נאמר: "ממשלת ישראל פועלת להורדת יוקר המחיה בכל חלקי מדינת ישראל. אף מדינה בעולם לא מקבלת תכתיבים ממדינות אחרות היכן מותר לה לבנות והיכן לא".

המרוויחה הגדולה - שכונת גילה: 400 יחידות דיור (צילום: ויקיפדיה)
המרוויחה הגדולה - שכונת גילה: 400 יחידות דיור (צילום: ויקיפדיה)

עוד נאמר בהודעה: "אנו נמשיך לשווק דירות ולבנות בכל רחבי הארץ, בנגב בגליל ובמרכז כדי לענות על צרכי כל תושבי מדינת ישראל. זה הדבר הנכון כעת, הן מבחינה ציונית והן מבחינה כלכלית".

"טעות כפולה. יאיר לפיד (צילום: דן בר דוב)
"טעות כפולה. יאיר לפיד (צילום: דן בר דוב)

שר האוצר, יאיר לפיד, מיהר לפרסם הודעה שבה הוא מביע התנגדות לפרסום המכרזים: "פרסום המכרזים לשיווק 1,200 יחידות דיור במזרח ירושלים ובגושי ההתנחלויות הגדולים בעת הזו הוא טעות כפולה. את הפתרונות לבעיית הדיור צריך ליישם באזורי הביקוש וזו מטרת קבינט הדיור. בנוסף, השימוש במשאבים המיועדים לדיור למעמד הביניים כדי להתריס התרסה מיותרת אל מול האמריקאים ולתקוע מקלות בגלגלי שיחות שלום אינה נכונה ואינה מועילה לתהליך".

"אצבע בעין". שלי יחימוביץ'. (צילום: דן בר דוב)
"אצבע בעין". שלי יחימוביץ'. (צילום: דן בר דוב)

יו״ר האופוזיציה שלי יחימוביץ׳ הגיבה: "על נתניהו להחליט בראש של איזו ממשלה הוא עומד – ממשלה שחותרת להסכם מדיני או ממשלה שחותרת לסכל כל אפשרות להסכם כזה. הודעתו של השר אורי אריאל היא 'אצבע בעין' לארה"ב, לאירופה, לפלסטינים ולרוב המכריע של אזרחי ישראל שחפצים בשלום. אף שאין שום משמעות מעשית להודעה, היא מטרפדת באלימות את ניצני ההכרה והתמיכה הבינלאומית שאנו זוכים להן בזכות הנעת המו"מ. מקוממת שבעתיים העובדה כי הממשלה לא נקפה אצבע כדי להקל ולו במעט על המצוקה הקשה של זוגות צעירים המבקשים לרכוש קורת גג לראשם, ואת האנרגיות שלה היא ממשיכה להשקיע בהתנחלויות כאילו דבר לא השתנה."

יחימוביץ' קראה לנתניהו, ללפיד וללבני להטיל וטו על המהלך של השר אורי אריאל לפני שיגרם נזק מהותי לתהליך שאפילו טרם החל.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הזדרז לברך: "אני רוצה לברך את ממשלת ישראל ואת שר השיכון אורי אריאל, על שיווקם של כ-800 יחידות דיור חדשות ברחבי ירושלים. בניה חדשה בירושלים היא הכרחית להתפתחות ולחיזוק העיר ולמתן אפשרות לצעירים לגור ולרכוש בה דירה. אני שמח שממשלת ישראל רואה איתנו עין בעין צורך חשוב זה. עלינו להמשיך ולהאיץ בשנים הקרובות עוד ועוד יחידות דיור בכל רחבי העיר ולכל המגזרים, לצד המשך פיתוחה הכלכלי, התרבותי, והחינוכי של ירושלים".

תגובת מועצת יש"ע : הבניה ביהודה ושומרון צריכה להימשך כל הזמן. המכרזים שעומדים לצאת הם קצת מידי ומאוחר מידי, אולם עדיף כך מאשר הפסקת בניה שיוצרת מחסור חמור בדירות ועליית מחירים בכל הארץ. אזרחי ישראל משלמים מחיר מדיני וכלכלי יקר בשל ההקפאה השקטה של ממשלת נתניהו שעצרה את הבנייה בירושלים בירת ישראל וביהודה ושומרון.

סגן השר במשרד רה"מ, ח"כ אופיר אקוניס: "הבנייה בירושלים וביהודה שומרון איננה התרסה ואיננה קשורה במשא ומתן כזה או אחר שמתנהל עם הפלשתינים. הבנייה בכל חלקי ארץ ישראל נעשית מתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית. המתקפה האוטומטית משמאל – צביעות לשמה. מעניין שאף אחד בשמאל לא הזדעק כשאבו מאזן דיבר על מדינה פלשתינית מראש הנקרה ועד אילת".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן