Skip to content

פרס לשר החוץ הגרמני: הקפיאו ההחלטה על החרגת ההתנחלויות

"האיחוד האירופי קיבל את ההחלטה להגביל את פעילותו בהתנחלויות", אמר פרס לשר החוץ וסטרוולה. "אני ממליץ להקפיא החלטה זו כעת. לראשונה העולם הערבי תומך בשלום, וישראל מאוחדת סביב פתרון שתי המדינות לשני עמים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס קיים הערב פגישת עבודה מדינית עם שר החוץ של גרמניה גווידו וסטרוולה. בפגישה דנו השניים בנושאים מדיניים מרכזיים ובראשם חידוש תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ובסוגיית הגרעין האיראני.

"להקפיא את ההחלטה". הנשיא פרס ושר החוץ ווסטרוולה (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"להקפיא את ההחלטה". הנשיא פרס ושר החוץ וסטרוולה (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

בפתח הפגישה בירך הנשיא פרס את שר החוץ הגרמני ואמר: "הגעת לישראל בתקופה חשובה בהיסטוריה של המזרח התיכון. לגרמניה תפקיד מפתח בהליכים המדיניים באזור. ישראל מעריכה את תרומתה של גרמניה לתהליך השלום, ואת המאמצים לעצירת הכוחות המנסים לחבל בו – דוגמת חיזבאללה ואיראן. בעוד יומיים תפתחנה השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים, בהובלת ארצות הברית ובתמיכה אירופאית. אני יודע שיש אנשים סקפטיים לגבי תוצאות השיחות, אין לנו אופציה לחזור אחורה – עלינו להמשיך קדימה על מנת שהשיחות הפעם יניבו פירות".

 הנשיא התייחס גם להחלטת האיחוד האירופי להגביל את פעילותו הכלכלית מחוץ לגבולות 67': "ביום בו הוכרזה חזרה לשולחן המשא-ומתן, האיחוד האירופי קיבל את ההחלטה להגביל את פעילותו בהתנחלויות. אני ממליץ להקפיא החלטה זו כעת. לראשונה העולם הערבי תומך בשלום, וישראל מאוחדת סביב פתרון שתי המדינות לשני עמים. ההחלטה מתייחסת לשאלת הגבולות ולהבדלים בין הגדה המערבית לישראל, אך אם נגיע להסכם, שאלה זו תהא חסרת משמעות. אנו מקווים כי הפעם התהליך יצליח, צעד זה אינו קל  לאף צד אך זהו צעד שישתלם לכולם. התמיכה לה ישראל זוכה מארה"ב, האיחוד האירופי וגרמניה, חשובה מאוד להצלחת התהליך".

 שר החוץ הגרמני בירך על חידוש השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים: "זה זמן קריטי לישראל, לאזור ולעולם כולו. כל הקהילה הבינ"ל ובמיוחד אירופה, מכירים באחריותם לתמוך בתהליך המשא ומתן. גרמניה מרגישה אחריות מיוחדת כלפי האזור, וכמובן, קודם כל, חברות מיוחדת עם ישראל. מה שנוכל לעשות בכדי לשמש כשחקן מפתח בשיחות אלו- נעשה. נשתמש בהשפעתנו בקהילה הבינלאומית וכמובן גם באירופה".

ווסטרלווה הדגיש כי אין שינוי ולא יהיה שינוי במדיניות האיחוד האירופי בנוגע לשיתופי פעולה עם ישראל ואמר: "ההחלטה אינה מורה על שינוי במדיניות של האיחוד האירופי. אנו חותרים לשותפות יציבה בין אירופה וישראל, זהו אינטרס משותף של שני הצדדים ואני בטוח שנצליח  לגשר על הפערים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן