Skip to content

מבקר המדינה בודק את מערך החיסונים הארצי

המבקר בודק בין השאר, את כלל מערך החיסונים לתינוקות, לילדים, למבוגרים ולקשישים במשרד הבריאות. אחד הנושאים הנבדקים ע"י המבקר הוא מחשוּב רשומות החיסונים של כלל ילדי ישראל ואמינות הרישומים האלה. השאלה היא אם הורים שאיבדו את פנקס החיסונים של ילדם יכולים להסתמך על הרישוום המוסדי. עד כה חוסנו 34,500 ילדים בדרום הארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מבקר המדינה, יוסף שפירא, מפרסם כי הוא נמצא בעיצומה של מטלת ביקורת הבודקת, בין השאר, את כלל מערך החיסונים לתינוקות, לילדים, למבוגרים ולקשישים במשרד הבריאות. הדיווח בא בעקבות ידיעה של עורכת הבריאות של ערוץ 10, הילה אלרואי, לגבי היערכות המדינה למתן חיסוני הפוליו.

מבקר המדינה יוסף שפירא
יבדוק את אמינות הרישומים. מבקר המדינה יוסף שפירא

אחד הנושאים הנבדקים הוא מחשוּב רשומות החיסונים של כלל ילדי ישראל ואמינות הרישומים האלה. הדוח אמור להתייחס לעניין חובת חיסונים, כמקובל במדינות מתוקנות אחרות.

אפשר להבין מהודעת המבקר כי עלולה להיות בעיה באמינות הרישום של החיסונים בטיפות החלב ובקופות החולים. הבעיה מתעוררת בעיקר כאשר אובד פנקס החיסונים האישי ויש להסתמך על הרישום במוסדות. בין השאר מפנה המבקר לדוח שנתי 39 העוסק בהיערכות המדינה בהתפרצות מחלת הפוליו בישראל ב-1988 וביקורתו על המערכת.

היום, שני, חוסנו מעל 5,000 ילדים בדרום הארץ. מתחילת מבצע "2 טיפות" חוסנו עד כה כ-34,500 ילדים. ביום ראשון הקרוב יחל מבצע החיסון הארצי בכל המדינה. לשם כך הוזמנו מיליון מנות חיסון מסוג OPV.

בהתאם להמלצת המשרד יחוסנו ילדים שנולדו מ-1.1.2004 ואילך, שעדיין לא קיבלו חיסון OPV (חיסון עם נגיף מוחלש) אבל קיבלו לפחות מנה אחת של חיסון IPV (חיסון עם נגיף מומת). החיסון הנוסף יינתן במנת השלמה אחת – שתי טיפות דרך הפה – של תרכיב בי-ולנטי bOPV. אסור לחסן תינוקות או ילדים שלא קיבלו מנת חיסון IPV בעבר ובמקרה של מחלת חום. כמו כן, אין לתת את החיסון אם לילד יש קרוב מדרגה ראשונה עם ליקוי במערכת החיסון. ​

בחודשים האחרונים נתגלה נגיף הפוליו במערכת הביוב במקומות הבאים: רהט, תל-שבע, כסייפה, ערערה, תל שוקת, קריית גת, רמלה, לוד, חורשים (מרכז השפכים מאזור חורשים, ג'לג'וליה, כפר ברא), תנובות (מרכז השפכים מאזור קלנסווה ויישובים באזור לב השרון). הנגיף קיים בעולם באסיה ובאפריקה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן